Geen enkele van die traders in WoT zijn failliet gegaan ... Toont ook weer aan in welke mate je een inspanning hebt ondernomen om je erover te informeren.
Er zijn tientallen fondsen en beleggers al failliet gegaan die "value investing" als doel voor ogen hielden, verwerp je daarom nu ook value investing en alles eromheen an sich?
Dan beschouw ik mijzelf toch als meer ruimdenkend, ik ben begonnen met boeken over Buffett en de klassieke value investing literatuur (bijv. Graham, Fisher, ...) en dan daar ook mee begonnen. Dat werkte, tot een bepaald niveau, maar er zijn echt wel meerdere stromingen die evengoed succesvol zijn (bijv. growth investing, trend following, momentum strategies, ...). Binnen elke stroming zal je wel falingen vinden, maar om daarvoor nu het kind met het badwater weg te gooien?
Voor mij is value investing als strategie nog altijd werkbaar, maar in een wereld met zero interest rates, massieve speculatie, beperkte investeringsalternatieven, ... zijn er echt wel meerdere mogelijkheden.
Als ik jouw nu een paar "value based" fondsen/beleggers toon die failliet zijn gegaan, ga je dan ook "value investing" an sich verwerpen?