Kleine Beursfeiten

Aha dat lijkt wel iets voor mij.
Ze vragen letterlijk kennis van tarot, pendelen, en astrologie!

Een perfecte match met mijn zonet opgedane kennis over technische analyse en 1W resistance lijnen.
Twee leestips om 2022 goed in te zetten en je eigen visie te challengen:

550x814.jpg

793x1200.jpg

Walt Disney laagste in bijna een jaar tijd. Vroeger nog een ritje meegemaakt, nu dik op de tanden door corona en tegenvallende Disney+ resultaten.

Ben eens benieuwd, ik blijf geloven in hun dominantie binnen x jaar, maar Covid gooit wel serieus roet in het eten.

WotT is een goed boek👌
Ik kan mij daarentegen geen debieler boek voorstellen.

Paar jaar geleden al aan Straddle aangetoond dat al die traders uiteindelijk ofwel: failliet gingen, in de gevangenis geraakten, of vandaag niet rijk zijn.

Hoe je dan kan denken dat die 'methodes' van dergelijke gasten geen bullshit zullen zijn, is mij een raadsel.

Maar ok, case closed, straddlesgewijs volgt binnen een jaar opnieuw exact dezelfde boekvermelding, zich geen bal aantrekkend van de aangehaalde feiten :biglaugh:

Ik kan mij daarentegen geen debieler boek voorstellen.

Paar jaar geleden al aan Straddle aangetoond dat al die traders uiteindelijk ofwel: failliet gingen, in de gevangenis geraakten, of vandaag niet rijk zijn.
Geen enkele van die traders in WoT zijn failliet gegaan ... Toont ook weer aan in welke mate je een inspanning hebt ondernomen om je erover te informeren.
Er zijn tientallen fondsen en beleggers al failliet gegaan die "value investing" als doel voor ogen hielden, verwerp je daarom nu ook value investing en alles eromheen an sich?

Dan beschouw ik mijzelf toch als meer ruimdenkend, ik ben begonnen met boeken over Buffett en de klassieke value investing literatuur (bijv. Graham, Fisher, ...) en dan daar ook mee begonnen. Dat werkte, tot een bepaald niveau, maar er zijn echt wel meerdere stromingen die evengoed succesvol zijn (bijv. growth investing, trend following, momentum strategies, ...). Binnen elke stroming zal je wel falingen vinden, maar om daarvoor nu het kind met het badwater weg te gooien?
Voor mij is value investing als strategie nog altijd werkbaar, maar in een wereld met zero interest rates, massieve speculatie, beperkte investeringsalternatieven, ... zijn er echt wel meerdere mogelijkheden.

Hoe je dan kan denken dat die 'methodes' van dergelijke gasten geen bullshit zullen zijn, is mij een raadsel.
Als ik jouw nu een paar "value based" fondsen/beleggers toon die failliet zijn gegaan, ga je dan ook "value investing" an sich verwerpen?

Geen enkele van die traders in WoT zijn failliet gegaan ... Toont ook weer aan in welke mate je een inspanning hebt ondernomen om je erover te informeren.
Er zijn tientallen fondsen en beleggers al failliet gegaan die "value investing" als doel voor ogen hielden, verwerp je daarom nu ook value investing en alles eromheen an sich?

Dan beschouw ik mijzelf toch als meer ruimdenkend, ik ben begonnen met boeken over Buffett en de klassieke value investing literatuur (bijv. Graham, Fisher, ...) en dan daar ook mee begonnen. Dat werkte, tot een bepaald niveau, maar er zijn echt wel meerdere stromingen die evengoed succesvol zijn (bijv. growth investing, trend following, momentum strategies, ...). Binnen elke stroming zal je wel falingen vinden, maar om daarvoor nu het kind met het badwater weg te gooien?
Voor mij is value investing als strategie nog altijd werkbaar, maar in een wereld met zero interest rates, massieve speculatie, beperkte investeringsalternatieven, ... zijn er echt wel meerdere mogelijkheden.

Als ik jouw nu een paar "value based" fondsen/beleggers toon die failliet zijn gegaan, ga je dan ook "value investing" an sich verwerpen?
Sommige mensen hebben nu eenmaal een tunnelvisie. In Janus zijn geval zal dat eerder een konijnentunnel zijn en niet de Kennedytunnel.

Dit is de originele turtle trader waar de boeken op gebaseerd zijn.
2 keer publieke fondsen gemanaged, uiteraard 2 keer het boeltje mogen sluiten:

Dennis managed pools of capital for others in the markets for a while, but withdrew from such management in the spring of 1988 after his clients suffered heavy losses. In the Black Monday stock market crash of 1987, he reportedly lost $10 million, with a total of $50 million reportedly lost in 1987–1988.

He also managed funds for some time in the mid and late 1990s, closing these operations after losses in the summer of 2000.

Toon mij eens wat succesvolle (voor de investeerders, niet de beheerders) publieke trendfollowing of turtle trading (hedge) fondsen die langer dan 20 jaar bestaan?

Zou toch easy moeten zijn, met zo'n werkend systeem.

De succesvolle value investing fondsen kan ik hier niet oplijsten wegens te veel.

Daarbij, growth investing is inbegrepen bij value investing. Dat is gewoon investing.
Lijntjes trekken is technische analyse vogelpik.

Laatst bewerkt:
Wat GBL bijgekocht net onder de €97.
Ik ben nog niet zo zeker dat we het ergste hebben gehad, eerst toch maar effe afwachten hoe snel deze variant zich verspreidt en wat de ziektebeelden zijn. Als ik zie hoeveel uitval er is op de school van mijn kinderen bij zowel leerkrachten als leerlingen dan heb ik toch mijn twijfels...

Ik kijk de kat uit de boom momenteel, heb wel 8% van waarde port in cash klaargezet op beleggersrekening - just in case er snel moet gehandeld worden. Te weinig informatie beschikbaar - stel dat men een aantal overlijdens kort na elkaar kan linken aan deze variant, dat kan in de huidige context direct aanleiding geven tot een forse daling. Eens een bepaald niveau van daling overschreden zijn we overgeleverd aan automatische transacties en dan kan het snel gaan - of dat dan terecht is of niet is dan niet langer relevant.

Ik ben nog niet zo zeker dat we het ergste hebben gehad, eerst toch maar effe afwachten hoe snel deze variant zich verspreidt en wat de ziektebeelden zijn. Als ik zie hoeveel uitval er is op de school van mijn kinderen bij zowel leerkrachten als leerlingen dan heb ik toch mijn twijfels...
Ik ben daar ook niet zeker van. Maar elke 3 maand gaat de wereld wel vergaan. De eerste signalen van de nieuwe variant zijn alvast niet onheilspellend.

Ik hoor ook van meer mensen in mijn omgeving dat ze besmet geraken. Maar voor het overgrote deel is dat niet erger als een verkoudheid op doen. Ik heb de laatste maanden ook her en der wat verkocht zodat ik terug 15% in cash zat. Het is ook niet dat ik all-in ga op pakweg Tui 🙂.

Ik ben daar ook niet zeker van. Maar elke 3 maand gaat de wereld wel vergaan. De eerste signalen van de nieuwe variant zijn alvast niet onheilspellend.

Ik hoor ook van meer mensen in mijn omgeving dat ze besmet geraken. Maar voor het overgrote deel is dat niet erger als een verkoudheid op doen. Ik heb de laatste maanden ook her en der wat verkocht zodat ik terug 15% in cash zat. Het is ook niet dat ik all-in ga op pakweg Tui 🙂.
same here, ook ongeveer 15% in cash momenteel, maar echte koopjes zie ik toch nog niet

Net nog eens Degiro's nieuwe tarieven in detail bestudeerd. Conclusie: totale scam voor de klanten. Ze stuurden dus een e-mail onlangs met de vrolijke melding dat de aan en verkoop van aandelen vanaf 20 december gratis wordt. Over FX conversies werd niks gezegd.

Wat zie ik nu in hun nieuwe tarievenlijst voor FX conversies (vanaf 20 december):

Manuele FX conversie: 10 EUR + 0.02% ==> 10 EUR + 0.25% (De variabele transactiekost stijgt met meer dan 1.000% !!!)
Automatische FX conversie: 0.10% => 0.25% (meer dan een verdubbeling)

Hierbij heeft degiro zich de facto oncompetitief gemaakt voor mensen met een relatief grote portfolio. Stel dat je als nieuwe klant 200k EUR wilt storten op degiro en in USD aandelen wilt steken: aan de vorige tarieven betaal je 50 EUR aan FX kosten (manuele transactie), vanaf 20 december maar liefst 510 euro. Hetzelfde probleem voor bestaande klanten: Stel dat ze een positie van 200K in USD willen verkopen en een aandeel in EUR willen kopen met die 200K, maar liefst 510 euro FX fees aan je broek. Absurd. Zelfs voor beleggers die iedere maand bv. 1K storten in EUR en hiermee USD aandelen of ETFs kopen is dit enkele euro's extra iedere maand.

Degiro profiteert gewoon van feit dat de meeste mensen niet verder kijken dan hun neus lang is: de meesten houden rekening met transactiekosten, maar niet met FX kosten die ze mooi in de aankoopprijs verwerken en die je dus minder duidelijk ziet.

Ik ben bezig met alles op degiro te verkopen en over te zetten naar IB. Aangezien ik mijn cash positie niet te groot wil laten worden gaat dit wel een proces van enkele weken zijn, maar voor 20 december moet dit rond zijn..:)

Ik ben bezig met alles op degiro te verkopen en over te zetten naar IB. Aangezien ik mijn cash positie niet te groot wil laten worden gaat dit wel een proces van enkele weken zijn, maar voor 20 december moet dit rond zijn..:)
Ga je dan zelf jouw TOB doorgeven en betalen?

Je kan toch ook aandelen laten overzetten? Lijkt me goedkoper dan opnieuw te kopen?

Terug
Bovenaan