Kleine Beursfeiten

Wat maakt dat totaal uit de lucht geplukte rendement eigenlijk uit? Bij een recessie ga je veel minder hebben, bij een bullmarkt misschien meer.
Het is kwestie van op termijn meer te hebben dan een indexfonds.

En als je vandaag een heel slechte dag had, dan zou ik in uw plaats keihard in mijn broek schijten want dan is uw portefeuille pure trash.
LoL
Fundamentals zijn belangrijk.
Het dagelijks veilingsproces is niet zo significant.

Op een ander is het nog vele slechter

FD_9wcnXEAckszU.png

Zaten de Disney+ cijfers niet tegen? Had dezelfde bedenking, maar met de coronaopstoot zie ik de parken ook nog wel even minder trekken.
Artikel van Feb 21 zegt dat ze hun target van 4j al hadden gehaald na 14 maanden:
https://www.theverge.com/2021/2/11/22278874/disney-plus-94-9-million-subscribers-q1-2021-earnings

Volgens laatste cijfers zitten ze op 118 miljoen subscribers: https://thewaltdisneycompany.com/app/uploads/2021/11/q4-fy21-earnings.pdf
Kostprijs was in Feb ook naar boven gebracht met toevoeging van Star denk ik.

lijkt mij alleszins een goede opportuniteit momenteel.
Nu nog wat cash vinden om erin te steken :unsure:

Artikel van Feb 21 zegt dat ze hun target van 4j al hadden gehaald na 14 maanden:
https://www.theverge.com/2021/2/11/22278874/disney-plus-94-9-million-subscribers-q1-2021-earnings

Volgens laatste cijfers zitten ze op 118 miljoen subscribers: https://thewaltdisneycompany.com/app/uploads/2021/11/q4-fy21-earnings.pdf
Kostprijs was in Feb ook naar boven gebracht met toevoeging van Star denk ik.

lijkt mij alleszins een goede opportuniteit momenteel.
Nu nog wat cash vinden om erin te steken :unsure:
03/04: 103 miljoen subscribers
03/07: 116 miljoen subscribers
02/10: 118 miljoen subscribers
Groei van Disney+ vertraagt serieus.

Ik heb Disney+ en ik vind hun aanbod mager tov Netflix en Prime... Gebruik het eigenlijk enkel voor de tekenfilms voor mijn kinderen. Dus tenzij je into superhelden of Star wars bent, of kinderen hebt, zou ik Disney+ links laten liggen wat de vertraging mogelijks verklaard?

Over zo'n korte periode moet je het effect van de zomer ook wel in rekening brengen.
Als je naar Netflix kijkt is het aantal users van Q3 naar Q4 altijd sterker gestegen als Q2 naar Q3.

Maar goed, qua subscribers is het ook maar logisch dat er een vertragend effect optreed.
Veel mensen hebben hun keuze gemaakt, veel mensen hebben de centen niet om een maandelijks abonnement te nemen. Of mensen hebben een abonnement gehad bij Netflix en gaan eens kijken bij Amazon prime.
Een beetje realisme wat de groei qua subscribers is dus wel op zijn plaats!

Bij Disney+ zal het corona effect ook wel hebben plaatsgevonden zoals bij Netflix.

Eerst een dikke boest en daarna slap.

Voor de rest is Disney al geregeld in het nieuws gekomen omdat het de belangen van zijn aandeelhouders voor die van zijn personeel zet.

Dusja kopen die handel :biglaugh:

Wordt een leuke afsluiter van de week blijkbaar ....
Tja, nieuwe Covid-variant, dan verwacht ik toch weer een AB inbev, kinepolis, basic fit, luchtvaart , olie, toerisme enzo naar beneden en de tech-bedrijven zoals facebook, amazon, google, microsoft die profiteren?

vraag is natuurlijk of er effectief harde lockdowns zoals Oostenrijk in andere landen gaan komen -> in US geloof ik daar alvast niet in

Tja, nieuwe Covid-variant, dan verwacht ik toch weer een AB inbev, kinepolis, basic fit, luchtvaart , olie, toerisme enzo naar beneden en de tech-bedrijven zoals facebook, amazon, google, microsoft die profiteren?

vraag is natuurlijk of er effectief harde lockdowns zoals Oostenrijk in andere landen gaan komen -> in US geloof ik daar alvast niet in
Variant ziet er alvast heel gevaarlijk uit op basis van de persberichten ...

Mijn banken KBCA en ING krijgen ook forse tikken, letterlijk niets groen in port ....

Los van het virus zal dit koopopportuniteiten opleveren - ben wel nieuwsgierig hoe de forumleden dit aanpakken: vandaag al starten met kopen of verkopen? Posities uitbreiden of opteren voor ETF's? In stappen bijkopen vanaf correctie 10/15/20/25% ?

Variant ziet er alvast heel gevaarlijk uit op basis van de persberichten ...

Mijn banken KBCA en ING krijgen ook forse tikken, letterlijk niets groen in port ....

Los van het virus zal dit koopopportuniteiten opleveren - ben wel nieuwsgierig hoe de forumleden dit aanpakken: vandaag al starten met kopen of verkopen? Posities uitbreiden of opteren voor ETF's?
Ik doe niks, is toch maar een kleine dip? Verkopen doe ik sowieso niet, kopen pas als het enkele tientallen percenten zakt.

Ik was recentelijk na een mooie rit uitgestapt uit APA, DVN en OVV (smallcap/midcap oil), en daarna voor 50% opnieuw ingestapt.
Ik hou rekening met -7% of meer.

Terug
Bovenaan