Kleine Beursfeiten

ja, misschien al jaren kleiner dan indexen, maar tijden veranderen en als je een beetje uw huiswerk maakt dan weet ge dat GBL aan een inhaalslag bezig is. Ik heb een tijd geleden hier gepost dat GBL wel eens de nieuwe Sofina kan worden en heb er zelfs argumenten bijgezet ook.

Je gaat beter presteren dan het gemiddelde als je aandelen er uit pikt die nog een groot stijgingspotentieel te goed hebben en waar de massa nog niet opgesprongen is hé.

Hebt gij iets tegen GBL ofzo ? Ik zie u altijd maar deze holding aanhalen in uw posts...
Ja, gbl gaat meer focussen op private equity vandaar dat ik het recent gekocht heb...ze hebben vrij recent zelfs extra eigen aandelen ingekocht omdat ze vonden dat de koers vh aandeel veel te laag stond...
Niets mis met deze holding, maar wel opgepast: gbl is een goedehuisvaderaandeel, je weet nooit hoe dit kan aflopen ;);)

Misschien toch ‘s naar een psycholoog gaan met uw trauma over goedehuisvaderaandelen en de statistische mismeestering die je daar maar blijft en blijft aansleuren. Luister naar Disney en let it go jongen.

En als het dan toch allemaal zo rationeel is: waarom heeft een holding als gbl al een aantal jaren een lager rendement dan de indexen?

Wel zien dat je dividendrendement (varieert rond de 3% voor GBL) meerekent in het rendement.
Niet dat GBL het zo fantastisch doet, maar 3% per jaar scheelt wel veel als je op langere termijn met veel traditionele indexen vergelijkt.

Heb van de terugval geprofiteerd om een serieuze positie in te nemen in BioNTech -> hun mRNA technologie gaat volgens mij echt potten breken bij kankermedicijnen, en de grote cashflows die nu binnenkomen dankzij het covid-vaccin helpen om veel nieuwe studies te financieren.
Dit is eentje om jaren bij te houden hoop ik!

En als blijkt dat covid toch nog wat lastiger weg te krijgen is dan verwacht, dan kunnen ze nog wel wat onverwacht extra inkomsten binnenrijven met boostervaccins etc.
'k blijk enorm veel chance gehad te hebben met mijn timing van deze -> van $233 naar $272 deze week en mogelijk nog serieuze boost erbij als Amerikanen vandaag zouden beslissen om iedereen ook daar een booster prik met enkel mRNA vaccins te geven.

Ze staan blijkbaar ook in de NASDAQ-50 wat een lijst zou zijn met de aandelen die het dichtst staan bij een opname in de NASDAQ bij een volgende herweging al is het me niet duidelijk hoe hoog/laag ze daarin staan.

'k blijk enorm veel chance gehad te hebben met mijn timing van deze -> van $233 naar $272 deze week en mogelijk nog serieuze boost erbij als Amerikanen vandaag zouden beslissen om iedereen ook daar een booster prik met enkel mRNA vaccins te geven.

Ze staan blijkbaar ook in de NASDAQ-50 wat een lijst zou zijn met de aandelen die het dichtst staan bij een opname in de NASDAQ bij een volgende herweging al is het me niet duidelijk hoe hoog/laag ze daarin staan.
Mercie voor de tip, ik heb gekocht aan 238. Heb wel een stoploss staan, dit doe ik nu standaard.

Waarom BioNtech ipv Moderna

:thinking:
Zonder te veel in detail te gaan -> BioNTech is een aantal moleculen aan het ontwikkelen voor een soort kanker dat mij nogal nauw aan het hart ligt ;)

Heb zo nog een biotech aandeel voor exact dezelfde reden trouwens, als deze aandelen omhoog gaan des te beter, en anders is het een vorm van ondersteuning voor hun kankeronderzoek

Ja, gbl gaat meer focussen op private equity vandaar dat ik het recent gekocht heb...ze hebben vrij recent zelfs extra eigen aandelen ingekocht omdat ze vonden dat de koers vh aandeel veel te laag stond...
Niets mis met deze holding, maar wel opgepast: gbl is een goedehuisvaderaandeel, je weet nooit hoe dit kan aflopen ;);)
Lol, die holdings bestaan al decennia. Die mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn hoor. Dus ja, ik weet wel hoe het gaat aflopen. Dat zijn ook familiebedrijven, dus die gaan opletten wat ze met hun centjes doen hoor.

Lol, die holdings bestaan al decennia. Die mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn hoor. Dus ja, ik weet wel hoe het gaat aflopen. Dat zijn ook familiebedrijven, dus die gaan opletten wat ze met hun centjes doen hoor.
:rolleyes:Nieuw managment (wel de kleinzoon van...), heeft meermaals aangegeven dat hij de strategie beetje gaat bijsturen. En inderdaad grote return ga je hier niet uit halen, het is een relatief veilig aandeel met dividend...

'je weet nooit hoe dit kan aflopen ;)' Dit was een knipoog mbt mijn veilige investering van fortis...blijkbaar heb je dat niet begrepen...

Klote maar $NVDA gaat weer als een trein :bow: . Mijn $ASML-positie is bijna verdubbeld ondertussen.

$KIN is door de nieuwe golf onder mijn eerdere verkoop van €53 gegaan. Tijd om een order te plaatsen :thinking: ?

Ik ben een lijstje aant opstellen met stocks die ik in gedachten heb wanneer ik eind dit jaar mijn inkoop doe in de aandelen markt.

Staan op de lijst:
BMW: doen momenteel een gigantische inhaalbeweging op elektrisch vlak met nieuwe modellen in 2022
ZOOM: obvious met de huidige maatregelen qua telewerk wereldwijd
Western digitals: bepaalde niche markt qua harde schijven en tech. Zouden zelfs een concurrent overnemen. Gestaag groeiende reus dus
Nvidia: chips, crypto, gaming in totaal
Disney: maakt zijn intrede in NFT's en metaverse, disney+, ...

Iemand opmerkingen of toevoegingen? Of eventueel andere stocks aan te raden?

Ik ben een lijstje aant opstellen met stocks die ik in gedachten heb wanneer ik eind dit jaar mijn inkoop doe in de aandelen markt.

Staan op de lijst:
BMW: doen momenteel een gigantische inhaalbeweging op elektrisch vlak met nieuwe modellen in 2022
ZOOM: obvious met de huidige maatregelen qua telewerk wereldwijd
Western digitals: bepaalde niche markt qua harde schijven en tech. Zouden zelfs een concurrent overnemen. Gestaag groeiende reus dus
Nvidia: Leek me ook een safepick te zijn, maar zo te zien toch niet zo gezond meer :p deze mss vervangen
Disney: maakt zijn intrede in NFT's en metaverse, disney+, ...

Iemand opmerkingen of toevoegingen? Of eventueel andere stocks aan te raden?
Hoezo is Nvidia niet meer zo gezond? Gaan volgens mij ook meer profiteren van metaverse dan disney.

Terug
Bovenaan