Kleine Beursfeiten

Die heeft - relatief gezien - geen gekke aantallen in handen éh. Die heeft gewoon gigantisch laag gekocht én heeft een hoop calls die nu absurd veel waard zijn. Hij moet natuurlijk niet alles ineens gaan dumpen, maar die heeft een 30 à 40.000 aandelen nog in handen na al een stuk verkocht te hebben. Dat is niets op de free float van pakweg 2-2,5 miljoen aandelen (totale aandelen is een 70 miljoen).

Klopt. Maar als je kijkt naar zijn status die hij door WSB aangemeten krijgt, denk ik dat het een emotionele reactie van velen zal zijn om blind te volgen welke richting DFV uit gaat. Als hij zijn aandelen vast houdt, zij ook, als hij verkoopt, hetzelfde verhaal. Daarom denk ik dat zijn positie in heel deze pump & dump gigantisch is geworden ondertussen.

WSB, oorspronkelijk de community van memes en gokjes in opties, zien zichzelf nu als strijders tegen het grootkapitaal. Wat een klucht. Particulieren zitten hun spaargeld in een speculatief aandeel te steken om zo de middelvinger uit te steken naar een hedge fund? Ik zie het niet goed komen.

WSB, oorspronkelijk de community van memes en gokjes in opties, zien zichzelf nu als strijders tegen het grootkapitaal. Wat een klucht. Particulieren zitten hun spaargeld in een speculatief aandeel te steken om zo de middelvinger uit te steken naar een hedge fund? Ik zie het niet goed komen.
Het ergste is, in 99,9% van de gevallen kan het inderdaad niet goed komen. Maar àls de informatie over die naked shorts klopt (en zo ziet het er toch naar uit), is dit effectief a once in a lifetime opportunity voor die mannen om een hedge fund omver te doen vallen.

Rush op rommel en teleurstellende tech ontlokken verkoopgolf
Ik vind dat de Tijd oorzaak en gevolg hier omdraait. De oorzaak van wat we nu zien is niet het legertje WSB-helden die zich ineens massaal op zwaar geshorte aandelen storten. Ik denk niet dat er zoveel geld bij robin hood investeerders zit. Dat zit trouwens allemaal geparkeerd in GME :D. De oorzaak zijn de hedgefunds die jarenlang massaal veel winsten hebben gemaakt door bedrijven in moeilijkheden zwaar te shorten, en nu beseffen dat die posities toch niet zo risicoloos zijn als ze dachten. Ze werden verblind door hun jaarlijkse +50% returns, en zijn het oude beursaxioma vergeten dat risk en return onvermijdelijk gerelateerd zijn aan elkaar. There is no such thing as a free lunch... Het is gewoon verstandig als fonds om (een deel van) die shortposities in die zwaar geshorte aandelen te sluiten, als je niet in hetzelfde schuitje als de shorters van GME wilt belanden, met een opwaartse koersdruk tot gevolg in geshorte aandelen en een neerwaartse koersdruk in long/techaandelen omdat hedgefunds nu eenmaal geld nodig hebben om die posities te sluiten.

Laatst bewerkt:
Teleurstellende tech lol
Mega beat na mega beat.
S&P500 is op weg om $220 of meer in winst te behalen in 2021. Een belachelijk lage 17 p/e.
"Overvalued markten"

GME is broken.
Elke short die nu covert wordt onmiddellijk vervangen door een nieuwe short die op deze prijs short. Logisch toch, GME prijs is fucked up hoog en zal vroeg of laat naar beneden komen. Is een droom short nu.
Dus er is geen exit uit deze positie.
Lijkt wel dat ze dit nog niet doorhebben.

Paar kerels die in HFT quant funds zitten zeggen dat dit een droom is voor HFT en quant funds.
De WSB mensen verkopen hun deep ITM calls ver beneden par value omwille van lage liquiditeit en hoge spreads, en omdat ze natuurlijk niet willen/kunnen exercisen.
Aan de kant van degenen die calls verkopen zitten er vooral domme traders die ver van het modelling van HFT/quant funds zitten en domweg maar calls blijven verkopen aan wie ze ook koopt. Dat houdt gans de loop levend.

Wanneer ze half een brein groeien zouden ze stoppen met meer opties te voorzien in hogere strikes en zouden ze het verkopen van calls aan banden beginnen leggen.

Ik hoor altijd mensen zeggen: het is te laat. De beste dag om te starten was gisteren, en het 2e beste moment is vandaag. Bij BTC ook altijd mensen "dju, als ik het vroeger had geweten".

Dat we nog lang niet aan het eind zitten, met het gigantische short volume dat nog openstaat. De echte short squeeze moet nog altijd komen.
Het bedrijf Gamestop heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de strijd tussen financiële producten.

We zitten in de situatie dat Bitcoin aan 3000 stond. Het is al lang niet meer goedkoop, het is een all-time high, maar het kan nog veel meer stijgen.

Ik heb medelijden met de kudde die zich hier aan laat vangen en achter de koersen loopt. Diegene die rijk worden zijn die eersten die er in zaten, de anderen zullen er met wat winst of met zwaar verlies uit komen.
Die hedge funds managers gaan die particuliertjes wel nog terugpakken hoor. Bij zo'n toestanden zou ik toch niet te lang blijven zitten, voor de pudding terug inzakt.

Proficiat voor wie meegedaan heeft met GME, mooie winst voor een gokje. Maar meer dan een gokje is het niet, hou dat in gedachte.

LoL, sommige brokers zijn hard bezig om te vermijden dat particulieren de boel nog verder omhoog kunnen drijven.
Die brokers en de fondsen aan wie ze gehoorzamen denken dat huidige bewegingen nog omwille van particulieren is.
Terwijl robinhood nog niet actief is en de Amerikanen liggen te slapen worden er al bijna een miljard verhandeld.

Dit is fondsen vs shorts. Ze ruiken bloed.
En ondertussen zijn er hft/quant fondsen die gratis geld binnenrijven aan opties die misprijst worden.

Ik heb medelijden met de kudde die zich hier aan laat vangen en achter de koersen loopt. Diegene die rijk worden zijn die eersten die er in zaten, de anderen zullen er met wat winst of met zwaar verlies uit komen.
Die hedge funds managers gaan die particuliertjes wel nog terugpakken hoor. Bij zo'n toestanden zou ik toch niet te lang blijven zitten, voor de pudding terug inzakt.

Proficiat voor wie meegedaan heeft met GME, mooie winst voor een gokje. Maar meer dan een gokje is het niet, hou dat in gedachte.
Nu zou ik er inderdaad toch ook niet meer instappen gezien het risico toch hoog is dat je verlies maakt. Nu dat dacht ik voorbije weken ook al en zie nu waar ze staan... Ik zit er sinds maandag in met wat speelgeld en ondertussen is het al X5 gegaan. Mij maakt het dus allemaal niet zoveel uit maar ben wel benieuwd waar de top zal liggen...

premarket US ziet er toch relatief kalm uit, liever geen tweede dag zoals gisteren hier :x heb -4% op totale portefeuille gedraaid

Afgelopen 2 beursdagen tezamen -7,5% op de portefeuille. :cautious: Zijn kut dagen maar heb er wel vertrouwen in dat het eerder vroeger dan laat zal herstellen. Uiteindelijk ook gewoon terug op het niveau van enkele weken geleden dus een ramp is dat zeker niet.

In verband met GME zou ik het geniaal vinden moesten die plots met een kapitaalverhoging afkomen. Direct al hun schulden afgelost aan deze koersen :D

Robinhood, trading212, interactive brokers allemaal het verhandelen van GME, AMC, en anderen gestopt. Je kan enkel nog je positie liquideren.

Marktmanipulatie 101 en dit zou dus allemaal wel kosher moeten zijn?

tumblr_n9i4birFVl1t7b5qro1_1280.jpg

Ik doe zelf niet mee met heel dit spektakel, maar blijkbaar zijn er berichten dat je die aandelen nog enkel kan verkopen en niet meer aankopen? The fuck, wat voor maffiosi shit is da zeg 😀

Terug
Bovenaan