Kleine Beursfeiten

GME -63% op moment van schrijven, stevig
Die dip is normaal. Een grote aandeelhouder heeft al zijn aandelen verkocht.
Dat RH en andere op datzelfde moment het aankopen van GME verhinderen is natuurlijk niet normaal.
Dit was het moment dat WSB en mass had bijgekocht. Men heeft letterlijk de fondsen ademruimte gegeven om de shorts van morgen te coveren.

De waardering is de laatste dagen idd snel opgelopen.
Heb zelf gisteren 1/3 verkocht tegen $44 omdat het mij iets te snel ging. Net zoals bij Tesla zal ik een serieuze drop als een terugkoopkans beschouwen, want ik geloof fundamenteel in het bedrijf.

In tegenstelling tot het $GME verhaal en de andere "wsb/meme" stocks in het lijstje , zit het onderliggend verhaal bij Palantir echt goed.
Geen enkele concurrent biedt een vergelijkbaar allesomvattend alternatief, en de business die ze binnenhalen is van de bovenste plank (lange termijn gov/defense/fortune500 contracten)

Neusje van de zalm in enterprise tech. Natuurlijk wordt dat intussen ook gereflecteerd in de koers (P/S rond de 60).

Vanuit hun SEC filing:

Our Software Creates a Central Operating System for Data
Our platforms, Gotham and Foundry, allow organizations to recast their siloed systems as contributors to a unified data asset.
Our software enables our customers to transform massive amounts of information into knowledge that reflects their world. Data is represented not as cells in a spreadsheet, or exports from a single system, but as entities, events, relationships, consequences, and decisions in context.

...

Become the industry default. We intend to broaden our reach through partnerships that establish our platforms as the central operating system for entire industries, such as our Skywise partnership with Airbus for the aviation sector. We anticipate opportunities to create similar industry-wide partnerships, such as for healthcare and financial services companies.

...

For us, this shift in government acquisition represents a significant expansion of our TAM with the U.S. federal government. We are working towards becoming the central operating system for all U.S. defense programs.

Eergisteren demo day.
Highlights:
Gotham (vanaf minuut 20) is pretty sick.
Het is net wat gezakt (lage prijs dan ik verkocht had), heb wat gekocht.

Zie, de eerste verliezers zullen er al bijzitten, diegenen die aan +400$ gekocht hebben en dachten dat het tot 1k ging gaan, zoals hier op dit forum verkondigd.

Zie, de eerste verliezers zullen er al bijzitten, diegenen die aan +400$ gekocht hebben en dachten dat het tot 1k ging gaan, zoals hier op dit forum verkondigd.
Oh dat denk ik ook wel, in dit soort situaties is het gevaarlijk om hoog te kopen.

Ik ben vooral benieuwd naar /u/DeepFuckingValue zijn post🤔

Robinhood, trading212, interactive brokers allemaal het verhandelen van GME, AMC, en anderen gestopt. Je kan enkel nog je positie liquideren.

Marktmanipulatie 101 en dit zou dus allemaal wel kosher moeten zijn?
Heel benieuwd hoe het met Robinhood gaat aflopen. Ze verliezen sowieso het vertrouwen van een gigantisch aantal mensen, maar wat ze doen moet ook illegaal zijn lijkt me.
Ironisch dat Robinhood het eerste bedrijf zal zijn dat failliet gaat, door Robinhood investeerders

Inderdaad, relatief laag volume vandaag t.o.v. de rest van de week. De shorts zijn nog niet out of the water, zelfs met hun -allegedly- criminele praktijken.

Wat staat er dan nog juist te gebeuren? Zeer amusant en leerrijk om te volgen als een beginneling :)

En kan er iemand mij uitleggen wat ze bedoelen met "the shorts are doubling down"?

Crimineel
Betreft een long only positie, geen opties.

Screenshot_20210128-120050_Discord.jpg

Laatst bewerkt:
Zou het niet gewoon op margin gekocht zijn? Dan kan ik me wel voorstellen dat ze sluiten
Zou gewone long positie zijn, niet op margin.
Of dat wordt toch beweerd tegenover advocaten.

Robinhood zal toch in problemen geraken door de stunt die ze hier uithalen.
Hun ipo zullen ze mogen kussen.

Robinhood, what's in a name. Een shell om data te verkopen aan Citadel en als het misgaat vriendjes redden met een zak geld en een lock op calls.

Zelfs als hier een rechtzaak van komt dan is de boete wellicht kleiner dan wat de grote jongens dreigen te verliezen. Melvin Capital heeft tientallen copycat hedgefunds die op hun beurt verzekerd zijn bij investeringsbanken. Eén grote zwendel die rake klappen krijgt want het potentiele verlies is theoretisch oneindig. Niet voor niets dat de CEO van NASDAQ het komt uitleggen op de corrupte CNBC.

Eerst het nieuwbericht dat Melvin gecoverd zou hebben. Gebracht door een nieuwsanker met zweet op het voorhoofd en een stokkende stem. Liegen tegen beter weten in ondanks geen volume en een shortpercentage van 200%. Het volledige interview van Chamath mag het daglicht ook niet zien op YouTube. Takedown na takedown. Wall Street letterlijk met de broek op de enkels. Hoop dat dit nog een staartje krijgt...

Heel dit drama is uiteindelijk wel goed voor cryptocurrency en in bijzonder DeFi.

Laatst bewerkt:
Wat staat er dan nog juist te gebeuren? Zeer amusant en leerrijk om te volgen als een beginneling :)

En kan er iemand mij uitleggen wat ze bedoelen met "the shorts are doubling down"?
Ze vergroten hun positie? Ze beginnen openlijk aan marktmanipulatie te doen? Da's wat afhankelijk van de context...

Wat is er vandaag gebeurd:

Citadel/shorts hebben compleet schaamteloos openlijk de markt gemanipuleerd vandaag. Ze weten dat ze gestraft gaan worden, maar ze schatten in dat de straf sowieso goedkoper uitdraait dan de kost van de markt gewoon te laten functioneren. Normaal ben ik geen grote believer in samenzweringstheorieën, maar met de bedragen die er op het spel staat vind ik het best aannemelijk en zelfs waarschijnlijk dat er vandaag compleet illegale zaken gebeurd zijn (zie dat verhaal van die gedwongen verkoop hierboven, djeezus, als dat klopt..). Citadel/RH heeft de buyside bevroren, en heeft een koersval naar de 100$ regionen georganiseerd om stoplosses en margincalls van mensen die long waren met margin te triggeren, retailerbeleggers angst aan te jagen, etc, om op die manier hun zwaarste shortposities te sluiten aan een min of meer deftige prijs (110 - 150 $) en/of een gammasqueeze te vermijden, wat ze kost wat kost moesten doen om niet kopje onder te gaan. Rechtzaken, de SEC, FINRA, de FBI, de gevangenis: who cares, dat zijn problemen voor later.

Wat er morgen te gebeuren staat kan niemand voorspellen. Mijn best guess:

- Amerikaanse retailbeleggers stappen massaal over naar brokers die niet in de zak van Citadel zitten, waardoor de koers minder makkelijk gemanipuleerd kan worden.
- De shortsqueeze zet zich verder. Er zitten nog steeds enorme volumes aandelen short, en hoe hoger de koers, hoe groter de druk om die posities te sluiten. Het verhandeld volume was vandaag relatief beperkt, er kan nooit veel gecovered geweest zijn.

Ik acht het zelfs niet onmogelijk dat ze in de toekomst het lef hebben om een bailout te vragen van de overheid om ze uit hun put te helpen :ironic:. Omdat ze zo'n waardevolle dienstverlening verlenen voor de samenleving...

Disclaimer: dit is geen investeringsadvies. Ik raad niemand aan om aandelen GME te kopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan