Kleine Beursfeiten

Elon musk gaat (nav poll Twitter) 10% van zijn Tesla-aandelen verkopen.

Ben eens benieuwd naar de koersreactie.
Alleen was dat al veel langer gepland.
Vrijdag heeft zijn broer 88.500 aandelen verkocht, en dan in het weekend lanceert hij die poll. Iets met voorkennis enzo... 🙄

FDlv1_RXoAQLuSK.jpg

Alleen was dat al veel langer gepland.
Vrijdag heeft zijn broer 88.500 aandelen verkocht, en dan in het weekend lanceert hij die poll. Iets met voorkennis enzo... 🙄

FDlv1_RXoAQLuSK.jpg
Musk is een narcistische kleuter en oplichter, deel 47.

Anderzijds, heeft ook bedrijven met succesvolle elektrische auto's en ruimteraketten.

Beiden kunnen tegelijk waar zijn, it's complicated :-)

Wat ziet er dan goed aan uit?
Is een overgewaardeerde hype die wellicht op korte termijn nog stevig kan stijgen...

Lijkt mij echter te riskant, heb snow al....

Ford ziet er wel ok uit, minder overwaardering en misschien kunnen al die tesla pipo's hun geld daar investeren :)

Laatst bewerkt:
Net het laatste deel van mijn turbo op Ahold verkocht, enkel nog een kleine gewone positie in Ahold welke ik zal behouden - wil het risico met de (beperkte) hefboom niet nemen en dus gekozen om de turbo volledig te verzilveren. Met een winst van 40% met een aandeel als Ahold kan ik me altijd verzoenen.

Trouwens 100% zeker dat Musk voor gouverneur van Texas gaat of president (misschien zelfs al in 2024).

Is een cult aan het kweken zoals Trump, en is aanvaardbaarder voor de linkerkant want maakt EV's, dus hij maakt nog een goede kans ook volgens mij.

gaat moeilijk worden als zuid-afrikaan

Wat mij vaak verbaast is hoe minimaal (of gewoon niet) de markt reageert op bepaalde bedrijven die maar aandelen blijven uitgeven.
Even het aandeel shares verdubbelen 🤯
Palantir Technologies shares outstanding for the quarter ending June 30, 2021 were 1.895B, a 195.72% increase year-over-year.
Palantir Technologies 2020 shares outstanding were 0.979B, a 69.74% increase from 2019.
Palantir Technologies 2019 shares outstanding were 0.577B, a 6.06% increase from 2018.
Palantir Technologies 2018 shares outstanding were 0.544B, a INF% increase from .

Trouwens 100% zeker dat Musk voor gouverneur van Texas gaat of president (misschien zelfs al in 2024).
Zou hij dat overwegen?
Als president mag hij geen bedrijven meer hebben. Zijn droom is de kolonisatie van de ruimte (maan, mars,...) van zodra hij voor president gaat wordt dit onmogelijk, zelfs na de ambtstermijn.

Edit: idd zoals Bassie zegt. Niet geboren in VS, dus onmogelijk voor president.

gaat moeilijk worden als zuid-afrikaan
Juist, enkel gouverneur kan.

Hij is zich alleszins wel voor "iets" aan het positioneren als je al zijn gedrag samen neemt.

Ofwel is het gewoon financiële arbritrage van de retail crowd en een drang naar aandacht.

Laatst bewerkt:
Wat mij vaak verbaast is hoe minimaal (of gewoon niet) de markt reageert op bepaalde bedrijven die maar aandelen blijven uitgeven.
Even het aandeel shares verdubbelen 🤯
Palantir is 'feeding the ducks' :)

Zelfde met SPACS en zo.
Als het publiek geen waarde hecht aan fundamentals, is de juiste move om zoveel mogelijk overpriced aandelen te verkopen aan het publiek.

Palantir is 'feeding the ducks' :)

Zelfde met SPACS en zo.
Als het publiek geen waarde hecht aan fundamentals, is de juiste move om zoveel mogelijk overpriced aandelen te verkopen aan het publiek.
Ja, de bedrijven kan je geen ongelijk geven. Mensen willen bedot worden.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het huidige beursklimaat niet buy and hold maar eerder op korte termijn spelen en buy and sell.
De reden is dat de beurs overgewaardeerd is en volgens mij stevig gaat corrigeren, indien dit effectief het geval is dan gaan ook de aandelen met stevige fundamentals onderuit....Buy and hold na een stevige correctie in de komende maanden? is wel een optie. Maar bon, het blijft natuurlijk afwachten, het kan ook juist het tegenovergestelde zijn :crazy:

Volgens mij is het huidige beursklimaat niet buy and hold maar eerder op korte termijn spelen en buy and sell.
De reden is dat de beurs overgewaardeerd is en volgens mij stevig gaat corrigeren, indien dit effectief het geval is dan gaan ook de aandelen met stevige fundamentals onderuit....Buy and hold na een stevige correctie in de komende maanden? is wel een optie. Maar bon, het blijft natuurlijk afwachten, het kan ook juist het tegenovergestelde zijn :crazy:
S&P500 naar 10000 in 2025.

SNOW verkocht, 10% winst op 3 weken...100x meer dan rendement van een spaarboekje:-) Wel maar 1000 $ winst maar aandeel is veel te duur,meer dan 70 hedgefunds eigenaar...misschien na correctie terugkopen...
Misschien slechte zet, echter 10% winst op 3 weken is ook niet slecht...

Terug
Bovenaan