Kleine Beursfeiten

Is door de kwaliteit van die bedrijven en de grote shit van asset heavy naar asset light bedrijven.

De kwaliteit van de bedrijven is veel hoger dan historisch ooit gezien is.
En ze zitten merendeels nog altijd in vroege tot late groei.
Ben ik het ook mee eens. De NASDAQ doet het nu goed voor een lange periode, maar als je de groei in omzet en FCF van die grootste NASDAQ bedrijven over de laatste 10 jaar vergelijkt met de groei van de grootste NASDAQ bedrijven over een 10-jarige periode ergens in de vorige eeuw, denk ik dat we ook gewoon veel hogere groei zien nu, dus die bull-run is wel degelijk gebaseerd op snelle groei in de metrics die er toe doen (omzet, FCF, winst,...)

Zoals je zelf aangeeft, voornamelijk omdat asset light inderdaad veel sneller kan scalen en dus groeien, dankzij het internet, de cloud etc.

Ben ik het ook mee eens. De NASDAQ doet het nu goed voor een lange periode, maar als je de groei in omzet en FCF van die grootste NASDAQ bedrijven over de laatste 10 jaar vergelijkt met de groei van de grootste NASDAQ bedrijven over een 10-jarige periode ergens in de vorige eeuw, denk ik dat we ook gewoon veel hogere groei zien nu, dus die bull-run is wel degelijk gebaseerd op snelle groei in de metrics die er toe doen (omzet, FCF, winst,...)

Zoals je zelf aangeeft, voornamelijk omdat asset light inderdaad veel sneller kan scalen en dus groeien, dankzij het internet, de cloud etc.
Idd, compleet dit.
En zal ook in de S&P 500 meer en meer spelen naarmate de oude bedrijven eruit gaan en tech een groter en groter deel wordt terwijl ze naar late groei en maturiteit evolueren (wanneer de earnings and fcf/share echt zot gaan).
Denk dat we ongeziene earnings groei gaan zien in SPX en die index 8000-10000 kan halen in 2025.

Cloud is nog maar klein en zoveel tech bedrijven creëren zoveel waarde/roi voor bedrijven die tech adopten.

Nog een laatste iets terzake:

Als blijkt dat de reservecapaciteit van opec+ plots lager blijkt dan ze publiek laten uitschijnen (50-50 kans volgens mij), zal je nog eens wat meemaken qua energieprijzen in 2022/begin 2023.

De kranten gaan vol staan en op BG zal er plots interesse in olie investeringen zijn.
(en ik zal op Miami beach tussen mijn harem liggen)
Nu ontgoochelt ge me janus. Ik dacht da gij met al uw kennis en ervaring al uw berichten al vanop uw $250m schip stuurde die aangemeerd ligt bij bora bora en waar veronique de kock één voor één een druifke in uw mond steekt 😎

Waarom zoveel focus op cloud?

Ik heb hier de laatste jaren paar 10-20 baggers opgepikt in de medtech space waarin ik zelf actief ben.

Geen illusies meer nu. Er zijn obscene returns te halen als je legale inside kennis hebt van bepaalde sectoren.

Waarom zoveel focus op cloud?

Ik heb hier de laatste jaren paar 10-20 baggers opgepikt in de medtech space waarin ik zelf actief ben.

Geen illusies meer nu. Er zijn obscene returns te halen als je legale inside kennis hebt van bepaalde sectoren.

US medical tech, 687% op 15 jaar voor de sector.

En retail publiekslieveling Intuitive Surgical 38% CAGR in de laatste 6 jaar (592% totaal)

Jezus, $TSLA... Dit houd echt geen steek meer: 1T market cap. Belachelijk.
Ik hoop stiekem op een catalyst dat dit naar beneden haalt.

Tesla nooit gekocht bij de terugval omdat ik €500 nog teveel vond. Maar moest ik nu Tesla hebben, zou ik wel maken dat ik verkoop. Lang kan het zo toch niet meer doorgaan zonder reactie.

Ik ging het juist zeggen.

Als iets met 0 waarde kan opgepompt worden naar 60.000 , kan een EV bedrijf met cultleider gerust naar 100.000.

Het is niet dat 1 van die kopers ook maar een halve fundamentele berekening van de waarde doet. De prijs staat compleet los van enige waarde.

Meer dan "Hopelijk stijgt het omdat anderen later meer zullen betalen" zal het niet worden :-)

Is het geen raar moment om in autostock te investeren? Nieuwe wagens zijn al een jaar wachten en de meeste verdelers nemen zelfs geen bestellingen meer aan. Autoverkopers verliezen hun jobs. Hierdoor gaat de tweedehandsmarkt heel hard en zal deze snel uitgeput geraken. Gaan we geen jaar tegemoet met heel weinig autohandel over de hele lijn?

Heb vorige week snow gekocht. Nog iemand een speculatieve aanrader?
Biotech dus op eigen risico. Maar Cassava is eerst enorm gestegen eerder dit jaar, en nadien gecrasht nadat er een rechtzaak is gestart door een aantal beleggers die geshort hadden. En staat nu al een tijdje redelijk stabiel terwijl hun phase 3 trials gaan beginnen.
Het kan zijn dat ze goedgekeurd worden en de stock omhoog schiet, het kan ook zijn dat het afgekeurd wordt en compleet inzakt.

Terug
Bovenaan