Kleine Beursfeiten

Zeg dat wel, 3K er bij al (al moeten we nog zien waar we uiteindelijk eindigen). Blij met extra aankoop $BABA. Dat Munger 82% heeft bijgekocht zal wss een sterke drijfveer voor velen zijn om ook $BABA bij te kopen.

Wat denken jullie van Corsair (CRSR)? Heb er een kleine positie in, en onlangs nog averaged down, maar toch 17% verlies momenteel.
Zit er ook in. Ik wacht gewoon af. Is redelijk solide bedrijf.
jylId14.png

VWCE doet vandaag 2.32% :love2:

Een paar dagen geleden met margin (geld van belastingen zal soon gestort worden) de dip gekocht.

Hopelijk is de stier idd terug vertrokken en is het geen dead cat. Het zijn al zielige weken/maanden geweest..

Houden jullie een bepaald bedrag vrij voor mooie inkoopmomenten zoals de laatste dagen en zo ja hoeveel ongeveer?
Nee in principe niet want dat is market timing en is meestal een slecht idee omdat je het risico loopt rendement te missen.

Via margin zijn het wel leuke opportuniteiten als je weet dat er geld gaat binnenkomen ((eindejaars)bonus, vakantiegeld, belastingen).

Houden jullie een bepaald bedrag vrij voor mooie inkoopmomenten zoals de laatste dagen en zo ja hoeveel ongeveer?

Ja - maar ik mag hier geen getallen meer noemen🥳

Klein rekensommetje aangezien we fan zijn van compounding.

4.56^7.89 x 6543^(1/8)

Plan is om elke maand een stuk in de markt te smijten en dit voor de komende 2-3-4y (afhankelijk van hoe frequent ik er aan denk en wat de markt beetje doet)

Wat denken jullie van Corsair (CRSR)? Heb er een kleine positie in, en onlangs nog averaged down, maar toch 17% verlies momenteel.

Als je aandelen binnen de gaming wereld wil bespelen kan je ook gaan voor Unity (U). Binnenkort earnings en heeft al heel de week redelijk mooie gains. Verwachtingen zijn dat ze +30% groeien en volgend jaar nog meer. Begint door te breken in de "gewone" industrie voor allerlei 3D toepassingen, daar zijn IMO veel hogere winstmarges te vinden voor dergelijk technologie. Dus redelijk rooskleurige toekomst.

Corsair heeft de eerste kwartalen van covid super cijfers gehad (iedereen wou gaming materiaal en headsets) maar je ziet dat het vorige kwartaal al veel minder was (-11%) t.o.v. het kwartaal ervoor. Zal waarschijnlijk gene vetten meer zijn in de toekomst behalve als er nog eens een pandemie uitbreekt.

Da's wat kort door de bocht. CRSR geniet ook van de sterke groei in e-sports en dat zal zich blijven doorzetten. CRSR maakt een waaier aan producten die niet enkel puur voor gamers kunnen zijn (denk maar aan PSU's, cases, webcams, coolers, RAM, etc.). Ik heb zelf RAM van Corsair terwijl ik al in maanden niet meer gegamed heb. Over het algemeen hebben ze goede componenten (hun cases bv.). IMO worden ze toch iets te zwaar gestraft omwille van wat je beschreef.

Da's wat kort door de bocht. CRSR geniet ook van de sterke groei in e-sports en dat zal zich blijven doorzetten. CRSR maakt een waaier aan producten die niet enkel puur voor gamers kunnen zijn (denk maar aan PSU's, cases, webcams, coolers, RAM, etc.). Ik heb zelf RAM van Corsair terwijl ik al in maanden niet meer gegamed heb. Over het algemeen hebben ze goede componenten (hun cases bv.). IMO worden ze toch iets te zwaar gestraft omwille van wat je beschreef.
Ik kijk puur naar de cijfers en daar zie je goed dat tijdens covid ze een serieuze sprong gemaakt hebben qua omzet. Het laatste kwartaal is dat terug ingezakt. Dan mag hun e-sports nog zo hard groeien als het wil, als hun totale omzet daalt zal de stock logischerwijs ook dalen en zolang ze niet terug serieus groeien zal het aandeel slabakken. Hun guidance voor het volledig jaar is 2,1miljard wat serieuze deacceleratie is van de groei.

20 jaar geleden had ik al ram van corsair dus is zeker niks nieuws.

Ik zou nu niet instappen. Kijk naar logitech, bijna 40% kwijt sinds hun top in juni. De focus op die sector is (voorlopig) gepasseerd en beleggers steken hun geld in andere aandelen.
De cijfers bij logitech zijn echt wel goed, en naar huidige normen ook niet duur te noemen.

Ik zou nu niet instappen. Kijk naar logitech, bijna 40% kwijt sinds hun top in juni. De focus op die sector is (voorlopig) gepasseerd en beleggers steken hun geld in andere aandelen.
De cijfers bij logitech zijn echt wel goed, en naar huidige normen ook niet duur te noemen.

Is dat niet net het moment om wel in te stappen als die bedrijven je liggen? Als je dat long wil houden dan zijn de huidige prijzen toch al een begin IMO, ideaal om stilletjes aan een positie te beginnen bouwen. Zo heb ik van de daling na de laatste earnings van Unity gebruik gemaakt om enkele lange calls te kopen en heb ik met de recente stijging toch al mooi winst.

Ik ken de gegevens van Unity nu niet echt maar een overreactie na earnings is nog wel wat anders als een maandenlange downtrend. De laatste maand heeft logitech nog 15% verloren.
Dan zie ik toch liever dat logitech eerst een maand stabiliseert ipv nu in te stappen.

Ik ken de gegevens van Unity nu niet echt maar een overreactie na earnings is nog wel wat anders als een maandenlange downtrend. De laatste maand heeft logitech nog 15% verloren.
Dan zie ik toch liever dat logitech eerst een maand stabiliseert ipv nu in te stappen.

Daarom koop je beter aan in kleine stapjes, je weet toch nooit wanneer de bodem er is. En in de huidige markt kan een aandeel soms in een paar dagen een daling van een paar maanden goedmaken.

Daarom koop je beter aan in kleine stapjes, je weet toch nooit wanneer de bodem er is. En in de huidige markt kan een aandeel soms in een paar dagen een daling van een paar maanden goedmaken.

Redenering die ik niet snap. Bij het kopen er van uit gaan dat het gaat zakken. Koop dan niet en koop iets waarvan je ervan uit gaat dat het stijgt.

Je kunt altijd paar maand later bijkopen, maar dat kan toch niet je basis scenario zijn ?

Redenering die ik niet snap. Bij het kopen er van uit gaan dat het gaat zakken. Koop dan niet en koop iets waarvan je ervan uit gaat dat het stijgt.

Je kunt altijd paar maand later bijkopen, maar dat kan toch niet je basis scenario zijn ?

Ik zeg toch nergens dat ik ervan uit ga dat het zakt? Ik reageer net op de andere reactie die zegt dat Logitech nog 15% gezakt is de laatste maand en dat je dat voordien toch niet weet?

De grote China schrik lijkt wat voorbij, na mooie rebound vorige week BABA nu terug +8% in Hong Kong en voorbeurs US ook +5% :clap:

Maar olie doet het ook goed hoor Janus 😛

Terug
Bovenaan