Kleine Beursfeiten

Inderdaad, over de FREQ tip van Racing Genk wordt er met geen woord meer gerept.
FREQ was dan ook een kleine speculatieve biotech positie, voor zover ik begrijp. Niet te vergelijken met zijn tech-heavy "core" portefeuille.
Hoe goed je ook bent, het kan nooit altijd touche zijn met aandelen (ondere andere... :p)

En als het bovendien een speculatieve positie betreft, waarvan je op voorhand al wist dat het 50/50 was...Geen vuiltje aan de lucht toch?

Welke fundamentele redenen zijn in het laatste jaar uitgekomen dat crypto stijgt?
Nul.
Gestegen door pure speculatie, intrinsieke waarde 0.

Wie daar wil naar luisteren en meegokken is van harte welkom op het cryptoforum op BG, alwaar er zeer intellectuele discussies gevolgd kunnen worden, genre "cumrocket to the moon", "zie Shiba Inu gaan" , en "Dogecoin pump yes".
Je somt daar nu wel allemaal shitcoins op. Dat is gewoon gokken. Geen enkel model heeft voorspeld dat Cumrocket of Doge gaat pumpen, dat pumpt omdat Elon Musk erover tweet.

Shell vergelijken met US schalieboeren. OXY was van 100 naar 10 gezakt om nu naar 30 te gaan. Risk/Reward dichter bij Crypto...Berkshire heeft die positie verkocht...dus toch niet akkoord daarmee?

Shell vergelijken met US schalieboeren. OXY was van 100 naar 10 gezakt om nu naar 30 te gaan. Risk/Reward dichter bij
Crypto...
Waarom? Die 2 hebben niets met elkaar te maken.

Ik kon in oktober 2020 toch perfect de cashflow van een oliebedrijf berekenen bij olieprijs van 60-80 dollar, onder de fundamentele assumptie dat vraag en aanbod niet in evenwicht zouden zijn een jaar later, wetende dat er 95% kans was op een vaccin in de paar maand na die oktober 2020?

Bereken mij eens de toekomstige cashflow van gelijk welke crypto?

Berkshire heeft die positie verkocht...dus toch niet akkoord daarmee?
In q1 2020.
Toen was een mogelijk scenario dat we 5 jaar in de shit zouden zitten.
Niet in oktober 2020.

Ik blijf het toch fenomenaal vinden dat nadat ik hier een jaar zitten zagen heb (tot vervelens toe) dat energie gaat stijgen, maar dat Shell als oliebedrijf redelijk kut is en dat je Amerikaanse shale oil moet pakken indien je gelooft in hogere prijzen, dat iedereen hier dan toch Shell gekocht heeft.
Ik had hier zelfs 1 specifiek bedrijf gegeven. 3 keer raden welk het was.

Shell +90, Pioneer/EOG/OXY +114/137/229%

Goed, zal wel toeval zijn. Blijven Janus negeren :tongue:

Capture-Copy.jpg
Ik ben je nochtans gevolgd met OXY en geen spijt van :clap:

FREQ was dan ook een kleine speculatieve biotech positie, voor zover ik begrijp. Niet te vergelijken met zijn tech-heavy "core" portefeuille.
Hoe goed je ook bent, het kan nooit altijd touche zijn met aandelen (ondere andere... :p)

En als het bovendien een speculatieve positie betreft, waarvan je op voorhand al wist dat het 50/50 was...Geen vuiltje aan de lucht toch?
@Master S is altijd al criticus geweest. In de plaats van wat proberen te leren, focust hij liever op de negatieve punten en ligt hij wat te vitten op een tip waarbij ik duidelijk zei dat mijn positie <0.5% was vanwege speculatieve karakter.

Dit onderscheidt een potentieel goede belegger van een middelmatige: die eerste zal, indien hij iemand tegenkomt die consistent beter presteert, proberen te leren en zien wat hij zelf eventueel kan verbeteren om die resultaten in de toekomst te matchen (zo probeer ik het zelf ook te doen, constant bijleren van mensen die hogere returns behalen). De middelmatige belegger vertoont het gedrag van Mathias, iedereen die beter presteert wegschuiven als geluk, overgewaardeerde aandelen, of de focus verleggen naar de fouten. Heel jammer, want over een lange termijn bekeken spreken we van een gigantische opportuniteitskost aan verloren winsten.

Inderdaad, over de FREQ tip van Racing Genk wordt er met geen woord meer gerept.
Selectief geheugen?

En de daaropvolgende pagina's.
Wat viel er nog meer te zeggen? FREQ crashte. Jammer maar helaas. Einde verhaal. Althans voor nu. Ik heb ze nog maar gezien mijn initiële inleg in FREQ ondertussen niet eens meer een percent is, is het geen drama. KIN heeft dat ruimschoots goedgemaakt, alsook NVDA.

Vanmorgen plukje ageas opgepikt voor de saaie portefeuille.
Ik blijf ook koper.
Slow and steady :-)

Ofja, niet echt zo steady de laatste tijd. Hun link met China biedt koopmogelijkheden (de enige reden die ik kan bedenken waarom het aandeel zo zakt ivgl met een NN, KBC, etc.)

Wat denken jullie van Corsair (CRSR)? Heb er een kleine positie in, en onlangs nog averaged down, maar toch 17% verlies momenteel.

Terug
Bovenaan