Straddle
Well-known member
Gek dat je eerst als argument aanhaalt dat de S&P 500 te risky is owv tech tegenover Berkshire en dan de Apple positie als pro-Berkshire argument naar voren schuift.Ik laat het aan uw verbeelding over of er de komende 10 jaar een verschil zal zijn in rendement tussen enerzijds de s&p500 die momenteel voor een groot stuk uit tech bestaat die uit een 12 jaar bullmarkt komt, en Berkshire dat 15% ondergewaardeerd is en uit inflatiebestendige bedrijven bestaat (en by the way het sterkste consumententech bedrijf Apple).
Mijn voorkeur gaat naar de NASDAQ, eveneens een index, maar dan wel gespreid over de topbedrijven (FAANG). Berkshire is goedkoper, maar mist het momentum van de techs compleet en ik betwijfel ten sterkste of de Berkshire top holdings in de buurt gaan komen van de winstgevendheid van een FAANG.
Lijkt mij geen slechte positie, zelfs als Buffett en Munger er binnen een jaar niet meer zijn. Maar ik zie ze het niet halen tegenover pakweg Facebook qua ROI.Mijn verbeelding zorgt er alvast voor dat het 40% van mijn portefeuille is.