Kleine Beursfeiten

@Nesjamag - Hoe lang kun je roepen dat het crisis is en de economie shit is?

Ik hoor al sinds 2008 of zo dat het crisis is. Ondertussen zijn we bijna 15y verder en merk je niks van een crisis. Werkloosheid is laag, cash klutst van onder de plinten bij de consumenten, alle restaurants zitten vol, de beurs blijft knallen.

Als er deflatie is, dan printen we toch gewoon nog wat geld bij? De printers weten we ondertussen al staan.
Als er 2000 miljard aan schulden gemaakt wordt om de economie 1500 miljard te laten groeien, dan lijkt mij dat vrij shit ja.

Ik ben (nog) niet aan het beleggen. Wil er eerst meer over lezen & begrijpen. Wellicht stap ik binnenkort in een ETF zoals S&P500 of IWDA.
Verder de strategie aan het bepalen, waarbij een deel tech zal worden (growth), een deel dividend (sector onafhankelijk) & een deel pharma/biotech.
Het enige waar ik nog over twijfel, is de groene transitie. Het valt niet meer tegen te houden dus dat lijkt mij longterm wel iets om in rekening te brengen.
90% buy & hold. 10% stocks. Die 10% komt er pas als ik tevreden ben over mijn kennis.
Terwijl je je inleest kan je gerust al maandelijks een order SP500 ETF en/of World ETF er in knallen. Aan die twee valt er niet veel in te lezen, just do it :cool:

En die sectoren biotech en clean energy, laat dat voor wat het is. Das allemaal hype, beleg gewoon in klassieke sterke bedrijven. Als je wil inspelen op de toekomst pak dan een World Healthcare ETF en water ETF. Ga je volgens mij veel meer aan hebben en minder volatiel.

Leveraged trackers, opties, margin, ... Toch meerdere alternatieven hiervoor.
In zekere mate ja, al zitten daar ook beperkingen op natuurlijk. Maar het leek me gewoon nutteloos om momenteel 300k (afbetaalde waarde van mijn huis) vast te hebben zitten in vastgoed... zeker aan de huidige rente.

En saxo heeft nog steeds geen opties dacht ik? :tongue:

Bij wet niet mogelijk zei die mens me, mijn broer nog gesproken die ooit hetzelfde probeerde bij een andere bank en hetzelfde antwoord kreeg, dus ik gok dat daar niet veel aan te doen valt. :)

De bank zou nochtans wel willen als het mocht... als ik 100k bijleen zit ik nog maar aan 60% quotiteit, niet bepaald een risico voor hun.

Ik ben (nog) niet aan het beleggen. Wil er eerst meer over lezen & begrijpen. Wellicht stap ik binnenkort in een ETF zoals S&P500 of IWDA.
Verder de strategie aan het bepalen, waarbij een deel tech zal worden (growth), een deel dividend (sector onafhankelijk) & een deel pharma/biotech.
Het enige waar ik nog over twijfel, is de groene transitie. Het valt niet meer tegen te houden dus dat lijkt mij longterm wel iets om in rekening te brengen.
90% buy & hold. 10% stocks. Die 10% komt er pas als ik tevreden ben over mijn kennis.
Op welk platform ga jij beginnen?

Degiro , account reeds aangemaakt daar. Enkele bedrijven meteen als favoriet aangeduid zodat ik ze eventjes kan opvolgen om bij te leren :)

Weer moeilijk moment. Iedere keer BABA dichter bij mijn B/E komt, is er weer iets dat het naar beneden duwt. Zucht. -11% ondertussen en Tencent zelfs -24%.

Heb beetje Prosus bijgekocht, overdreven marktreactie naar mijn gevoel, eerder vanwege de onzekerheid dan echt cijfer-gebaseerd… niet 100% confident, maar ‘t is als het laag staat dat je de beste koopjes doet :)

Ik ben alvast blij dat ik putjes heb verkocht op Chinese aandelen ipv de aandelen zelf.

Als dat zo blijft doorgaan gaat er fameus gerold moet worden.

Iqiyi ga ik waarschijnlijk voor de derde keer moeten doorrollen. :ROFLMAO:

Blij dat ik enkele maanden geleden met wat winst mijn China-ETF verkocht heb :unsure: pure chance weliswaar.
Omdat je denkt dat de China ETF vanaf nu enkel nog maar de dieperik in gaat??

ETF's koop ik gewoon elke maand bij, op een dag zal ik wel content zijn dat ik ben blijven bijkopen aan deze prijzen. Misschien over 1 jaar nog niet maar op lange termijn toch echt wel.

Terug
Bovenaan