Kleine Beursfeiten

Vraag me ook af waarom je je initiële investering eruit zou halen met zulke fantastische resultaten. :crazy:

Azo. Maar je zou even goed kunnen zeggen dat je je winst hebt afgeroomd. Heeft met de originele investering niets te maken.

Hier YTD +14%, zit voornamelijk in tech stocks

Top5 posities:
1) CRWD
2) SNOW
3) DDOG
4) UPST
5) NET

Hier YTD +14%, zit voornamelijk in tech stocks

Top5 posities:
1) CRWD
2) SNOW
3) DDOG
4) UPST
5) NET
Ik vind CRWD prachtig als bedrijf, ook de resultaten, maar vind het aandeel zo waanzinnig duur ... heb er zelf een kort ritje mee gedaan, en hou het op mijn watchlist alleszins.

Wat mij wel verontrust bij CRWD maar ook andere US tech firms is die immens hoge verloning voor de workforce via stock plans, bij de jaarcijfers geven ze wel een opsplitsing met en zonder, maar zou niet weten waarom je dat niet mag meetellen bij de kosten?

Toch wel paar mensen met stevige resultaten, zijn dit allemaal nieuwe beleggers die de vorige zomerdip zijn ingestapt of enkel kleine speculatieve bedragen hebben? Zelf beleg ik al sinds 2014, ytd staat nu op 8,7%. Mijn totaal zou ik moeten uitrekenen maar wrsch iets van 40%. De aandelen waar mijn groot geld in zit zijn dan ook vrij stabiele bedrijven. Ik kon het destijds voor mezelf moeilijk rechtvaardigen om bv 50k TSLA te kopen. Hoe gaan andere hiermee om dan?

Toch wel paar mensen met stevige resultaten, zijn dit allemaal nieuwe beleggers die de vorige zomerdip zijn ingestapt of enkel kleine speculatieve bedragen hebben? Zelf beleg ik al sinds 2014, ytd staat nu op 8,7%. Mijn totaal zou ik moeten uitrekenen maar wrsch iets van 40%. De aandelen waar mijn groot geld in zit zijn dan ook vrij stabiele bedrijven. Ik kon het destijds voor mezelf moeilijk rechtvaardigen om bv 50k TSLA te kopen. Hoe gaan andere hiermee om dan?

Ik zelf ben met stijging van de winst roekelozer geworden.

Heb 30% brede etf, 30% value/dividend, 30% groei/tech en 10% zeer speculatieve aandelen. Ongeveer natuurlijk. Probeer niet meer dan +- 10 individuele posities aan te houden. Probeer ook gediversifieerd te blijven over verschillende markten maar het is geen geheim dat Amerikaanse aandelen bovengemiddeld presteren.
Speculatieve aandelen trekken het momenteel wel omhoog maar eigenlijk doet mijn hele portefeuille het goed. Paar maanden geleden zag het er nog wel anders uit toen growth/tech door een dip ging. Maar dat is alweer grotendeels vergeten.

Mijn portefeuille de laatste 2 dagen recht de afgrond in. Precies een value/growth puke.

Wat supergoed nieuws is want aan de onderliggende waarde is 0,0 veranderd, en de dikke bonus van de partner staat al een paar maand te wachten op betere prijzen.
Dus nog een -5% en we kunnen weer investeren aan 10-15% korting 🥳

Mijn portefeuille de laatste 2 dagen recht de afgrond in. Precies een value/growth puke.

Wat supergoed nieuws is want aan de onderliggende waarde is 0,0 veranderd, en de dikke bonus van de partner staat al een paar maand te wachten op betere prijzen.
Dus nog een -5% en we kunnen weer investeren aan 10-15% korting 🥳
Lijkt idd dat er rotatie was.
USD ook enorme rally, bonds een rally, etc...
USD wel hevig omhoog.

Ik vind CRWD prachtig als bedrijf, ook de resultaten, maar vind het aandeel zo waanzinnig duur ... heb er zelf een kort ritje mee gedaan, en hou het op mijn watchlist alleszins.

Wat mij wel verontrust bij CRWD maar ook andere US tech firms is die immens hoge verloning voor de workforce via stock plans, bij de jaarcijfers geven ze wel een opsplitsing met en zonder, maar zou niet weten waarom je dat niet mag meetellen bij de kosten?
Waarom vind je het aandeel waanzinnig duur?

Zo'n typische drogargumentatie waar de immorelen van deze planeet zichzelf mee in slaap wiegen 's avonds.

Vanaf de minste druppel moraliteit in hun hersentjes gaat sluipen:
- Bestaat er iets dat nog erger is? -> "Dat ze eerst dat eens aanpakken verdomme!!"
- Zou de persoon die mij wijst op ethiek ook niet soms iets doen waar een morzeltje kritiek kan op gegeven worden? -> "Jaja, en dan wel naar Dubai op verlof gaan of kledij kopen gemaakt door kindertjes!! Hypocrieten!!".
- En dat laatste dan liefst nog met zaken die je gewoon veronderstelt zonder het effectief te weten. Een klassieker daarbij is de jeugdbetogingen voor het klimaat enerzijds en het afval achtergelaten door jongeren op festivals anderzijds, en dan doen alsof het exact diezelfde jongeren zijn. Hop, de hypocrisie-kaart trekken en dan kun je rustig verder vervuilen zonder dat vervelende ethische stemmetje in je hoofd. Ach, wat is het leven toch simpel als je jezelf vatbaar maakt voor je eigen drogargumenten.
- Enzovoort.

Terwijl je ook gewoon op een rustige manier eerlijk kan zijn met jezelf en je omgeving door de afweging te maken: toegeven dat er ethischere beleggingen bestaan maar dat je dan misschien (niet per se!) wat minder geld zult hebben op uw sterfbed. Dat kan ook.
Wieg jezelf dan in slaap met een aantal andere vlakken waar je misschien beter doet of met ideeën om dit puntje aan te pakken.

Edit: ter info: beleggen in tabak vind ik niet eens immoreel eigenlijk, gezien het om vrije keuzes gaat. Beleggen in wapenfabrikanten of olie-industrie vind ik al erger.

Dit wordt fun, ik heb een grote positie in een oliebedrijf.

Aandelen hebben in oliebedrijven beschrijf je als 'erg', maar jij (en bij uitbreiding de globale maatschappij) bent wel compleet afhankelijk van hun producten momenteel en koopt er bij de vleet.

Waarom zou dat noodzakelijke bedrijf dan niet mogen bestaan?
En als het wel nog nodig is momenteel, en dus mag bestaan, zijn er de facto aandeelhouders.
Waarom zijn die dan immoreel?

Ik vermoed dat je het over het hoofd gezien hebt, maar jouw nogal sterk uitgedrukte mening vond ik ongefundeerd en had hier vragen bij gesteld die je nog niet beantwoord had.

Groeten,

Janus, immorele belegger met kleine hersentjes.

Ik vermoed dat je het over het hoofd gezien hebt, maar jouw nogal sterk uitgedrukte mening vond ik ongefundeerd en had hier vragen bij gesteld die je nog niet beantwoord had.

Groeten,

Janus, immorele belegger met kleine hersentjes.
Van wat ik mij herriner op 9lives wil je niet met mac-bc in debat, die is gefrustreerd over werkelijk de zotste dingen...

Van wat ik mij herriner op 9lives wil je niet met mac-bc in debat, die is gefrustreerd over werkelijk de zotste dingen...
Kan zijn, ik kom zelf soms betweterig over.
Het gaat mij om de inhoud van zijn stelling die volgens mij geen steek houdt, maar courant voorkomt in oa. de media en beleggingsindustrie.

Het is niet omdat iemand een sterke mening heeft dat die gefrustreerd is.
Idem met JanusDR die hier af en toe een rondje hate over zich krijgt.

Andere perspectieven zijn net meerwaarde.

Terug
Bovenaan