Kleine Beursfeiten

ivm Galapagos heb ik ergens gelezen dat ze mogelijks uit de msci index zouden vallen bij een volgende update, dat zal de prijs dus zeker nog wat verder laten zakken (vermoed ik, als alle index trackers die aandelen van de hand gaan moeten doen)

vermoed dat dit ergens op tijd stond, indien intresse wil ik wel nog es op zoek naar de bron

prosus lijkt nu ook heel intressant

Kinepolis gaat lekker. Mijn plan is om wat te verkopen ronnd 60. Hopelijk geraken we daar tegen deze zomer.

Voor de rest, tjah, sell-off. Niets nieuws onder de zon, gebeurt af en toe.

Zonet wat Nasdaq 100 en Emerging Markets bijgekocht.
Ik ook QQQ toegegevoegd. FB ook nog als ze nog verder dalen, en prijs rond de 280-285 zou goed zijn als entry (maar betwijfel of we dit niveau gaan testen).
Visa mag ook nog wel wat dalen, heb zin om terug puts te schrijven rond 205$-200$.

amai, aan de US pre-market te zien gaan er serieus wat stop-losses en margin calls getriggered worden straks

Elke keer dat ik het dipje denk te kopen, moet de grotere dip nog komen dus ik ga er toch nog even afblijven precies:)

't is aan het herstellen, straks eindigen we nog groen 🙃
Hangt er een beetje vanaf waar je kijkt maar VWCE en ESPO staan nog op -2.44% en -2.49%

Dat herstel was maar van korte duur :oink:

8Voyy7G.png

Ik dacht een zaak gedaan te hebben door vrijdag postnl te verkopen aan 4.55 en gisteren terug te kopen aan 4.3. Draaide dat vandaag toch weer even anders uit 🤓

Ik had SPCE hier ook al eens vermeld denk ik? Dat heeft ook veel kans om naar 0 te gaan hé, behoudens reddit toestanden die zouden aanhouden.
Die maken geen winst in de komende 10 jaar en het businessmodel is zo risicovol om te mislukken als maar zijn kan.
Terwijl aan de huidige prijs is het precies alsof hun spacevluchten al vlot draaiende zijn met winst.

+ die hoofdaandeelhouder Palihapitiya is een oplichter die je al van kilometers ver ziet komen. Meestal betekent dat niet veel goeds voor een bedrijf op langere termijn... (hij heeft trouwens in de afgelopen week AL zijn persoonlijke aandelen in SPCE verkocht, zogezegd 'longterm believer'.

(ps: niet aanvallend bedoeld, ik moet het er tegenwoordig expliciet bij zeggen :) )
Update: alle bedrijven waar Palihapitiya ook maar in het minst iets mee te maken had: -60% gemiddeld op 2 maanden tijd.

Oplichters spotten. Easy.
Next: Tesla.

Laatst bewerkt:
Opnieuw no offense :) Maar LMND gaat naar 0. (behoudens overname door ander momo bedrijf; genre overname failliet gaand Solarcity door Tesla vroeger).
Over de rest geen mening.
LMND is een typisch charlatan bedrijfje dat eens verzekeringen gaat proberen en gebruik maakt van de digitalisatiehype.
Twee van de concurrenten zijn Geico en Progressive, 2 wereldtoppers met gruwelijke efficiëntie. LMND gaat vroeg of laat tegen de lamp lopen via klassiek underreserven en failliet gaan, het lot van alle dergelijke verzekeringscowboys. (ik ken er iets van omdat ik Berkshire-o-fiel ben en mij dus gaandeweg redelijk in de verzekeringsindustrie verdiept heb.
Wat niet wil zeggen dat je niet kan hopen op speculatieve koerswinsten à la Gamestop, maar het is misschien wel interessant om het eindpunt te weten...
Update: Lemonade nog verder -50% sinds deze post. Vandaag in hun resultaten: hoger dan verwachte loss ratio en underreserving.

Brolbedrijven spotten. Easy.

Is iemand hier uberhaupt geïnteresseerd in de details van het waarom van die productmarge, dat ze auto's duurder kopen dan verkopen?

Want ik heb de indruk dat ik hier meestal toch maar wat in het ijle zit te typen, en iedereen gewoon denkt dat hij het toch beter weet. 'Ok boomer' (wat trouwens generaties ouder is dan mij).

Indien wel, leg ik het vanavond of morgen wel eens uit want zit nu in de auto.

Heb je hierover ook nog een update?

Terug
Bovenaan