Kleine Beursfeiten

Zijn er hier die in Galapagos geïnvesteerd hebben?
Ik heb er een paar gekocht na de gigantisch grote crash, maar zelfs nu blijven ze nog dalen ondanks alle positieve adviezen.

Zijn er hier die in Galapagos geïnvesteerd hebben?
Ik heb er een paar gekocht na de gigantisch grote crash, maar zelfs nu blijven ze nog dalen ondanks alle positieve adviezen.
heb het op mijn watchlist maar heb er onvoldoende zicht op wat in de pipeline echt een positieve bijdrage kan leveren in de nabije toekomst, dus zie geen reden om voorlopig te kopen. Wat was jou trigger om het te kopen?

In de eerste plaats de grote crash waardoor de prijs weer gelijk is met in 2017.
En daarnaast staat het bedrijf er toch erg goed voor op financieel vlak voor zover ik er iets van ken.
En sinds ik ze gekocht heb, zijn er toch een paar positieve beursadviezen geweest in Tijd en andere typische beurs journalistiek.

Maar ik heb het gevoel dat het precies een hype aandeel is.
Hoe het bedrijf er voor staat is precies minder van belang dan hoe groot de kans is dat ze een nieuw medicijn goedgekeurd krijgen.
Ik zit er sowieso in voor de long run, maar dat het telkens zakt, gaat toch wat tegen mijn gevoel in.

Iemand in Cinedigm? Wordt enorm geshort wel. Opletten. Laatste half jaar wel mooie goed nieuws-show. Schulden ook sterk afgebouwd, overnames en markt wordt uitgebreid.

Heb ook Ontex staan, samen met ABN Amro en Shell. Dat zijn de aandelen voor enkele jaren te laten staan. In de meer risicovollere sferen: Biophytis, Pulmatrix en klein beetje Steinhoff.

Laatst bewerkt:
Galapagos was ooit mijn kip met gouden eieren en is inderdaad heel afhankelijk van nieuwsfeiten.

Gekocht in 2018 aan 80 EUR , verkocht begin 2020 aan 190 EUR.

In de eerste plaats de grote crash waardoor de prijs weer gelijk is met in 2017.
En daarnaast staat het bedrijf er toch erg goed voor op financieel vlak voor zover ik er iets van ken.
En sinds ik ze gekocht heb, zijn er toch een paar positieve beursadviezen geweest in Tijd en andere typische beurs journalistiek.

Maar ik heb het gevoel dat het precies een hype aandeel is.
Hoe het bedrijf er voor staat is precies minder van belang dan hoe groot de kans is dat ze een nieuw medicijn goedgekeurd krijgen.
Ik zit er sowieso in voor de long run, maar dat het telkens zakt, gaat toch wat tegen mijn gevoel in.
Alle biotech aandelen zijn hype aandelen 😁

Alle biotech aandelen zijn hype aandelen 😁
Toch als je naar de koersdoelen kijkt, die zijn vaak astronomisch. Celyad zakt alleen maar en krijgt al jaren koersdoelen mee van +200 tot +500%.

Ik bleef tegenwoordig weg van biotechaandelen die hun waarde gebaseerd is op hoop. Ik heb Galapagos gekocht na de zware crash en enkele maanden later met verlies weer verkocht. Leergeld betaald.

Hoe bedoel je? Colruyt is meer dan alleen de voedingswinkel waar jij het van kent.
Ze bezitten ook ZEB, Dreamland, Dreambaby, Fiets etc.
Bovenstaande zaken lijken mij ook weinig synergie te hebben met hun voedingswinkel.

Hoe bedoel je? Colruyt is meer dan alleen de voedingswinkel waar jij het van kent.
Ze bezitten ook ZEB, Dreamland, Dreambaby, Fiets etc.
Bovenstaande zaken lijken mij ook weinig synergie te hebben met hun voedingswinkel.
Zijn op zoek naar groei opportuniteiten he. Lijkt me geen verkeerde zet. Hier zie je dat Colruyt een familiebedrijf is, proberen verder in de toekomst en lange termijn te denken. Belgie is verzadigd met supermarkten, Colruyt in het buitenland is ook geen succes en markten zijn ook grotendeels verzadigd, zeker in de buurlanden. Misschien kunnen ze nog wat meer inzetten op grocery deliveries, eventueel een overname van een kleine HelloFresh concurrent? Daar zitten wel nog potentiele synergieen maar stevige concurrentie...

Maar lijkt me dus geen verkeerde zet om op de fitness in te zetten. Blijft een groeiende markt met stijgende penetratiegraad van mensen met een fitness abonnement, kijk ook naar het succes van Basic Fit in Europa. Bovendien zijn er nog veel zelfstandigen waarop ze marktaandeel kunnen winnen en die ze uiteindelijk uit de markt kunnen concurreren (zoals ze dat in het verleden ook met de kruideniers hebben gedaan)

Zijn op zoek naar groei opportuniteiten he. Lijkt me geen verkeerde zet. Hier zie je dat Colruyt een familiebedrijf is, proberen verder in de toekomst en lange termijn te denken. Belgie is verzadigd met supermarkten, Colruyt in het buitenland is ook geen succes en markten zijn ook grotendeels verzadigd, zeker in de buurlanden. Misschien kunnen ze nog wat meer inzetten op grocery deliveries, eventueel een overname van een kleine HelloFresh concurrent? Daar zitten wel nog potentiele synergieen maar stevige concurrentie...
ze zijn meerderheidsaandeelhouder bij foodbag

je kan ook maaltijdboxen via collect&go bestellen

Hier een stevige Galapagos belegger.
Zat er ook in van ongeveer 70 euro 2 of 3 jaar geleden. Niet verkocht bij 250, bijgekocht bij zowat alle cijfers tussen 250 en 120 euro.
120 is nu mijn GAK.

Een pijnlijke affaire dus, al op punt gestaan ze buiten te flikkeren, maar ik ga het uitzitten. Als er nu natuurlijk nog een tegenslag komt met Toledo is het echt wel over and out.
Tijd dat er wat verkoop geld binnen komt van Filgo.
Want je kan wel op 5 miljard cash zitten, maar met 500 miljoen de deur uit per jaar gaat het snel wanneer je de eerste 5j niks nieuw op de markt kan zetten.

Vooral benieuwd hier naar hun overnameprooi.

Ik zou niet panikeren, software still eats the world. Wat noodzakelijke lucht uit die bubbel kan geen kwaad.
Langs de andere kant genoeg safety inbouwen via diversificatie met wat industry stocks. Als je stress level deze fluctuaties niet aankan natuurlijk :)

Terug
Bovenaan