Kleine Beursfeiten

"Sell when a stock is yoyo'ing for a time"
- Peter Lynch
(kan ook Greenblatt zijn, herinner het mij niet 100%)

Om wat context te geven: de wijzigende regelgeving in de VS, bouwsector die toch niet zo lijkt op te veren als initieel gedacht, stijgende rente en nog eens wat extra negatieve druk door Hormuz zorgden op korte termijn voor druk op de resultaten en daardoor aandeelkoers. Beslist van geen jaren te wachten op heropleving: opportunity cost van dat geld niet gewoon in een ETF te gooien is in vergelijking te groot.

FCF marge van Netflix compleet in mekaar gestort,

Ik zou daar niet te veel op focussen op dit moment owv de hogere cash tax die ze moesten betalen op de WBD termination fee waardoor FCF een heel vertekend beeld geeft dit Q. Het vliegwiel van stijgende operating marge & omzet lijkt mij nog altijd staande te houden. Prijsverhogingen bleken alvast geen probleem te zijn. Intuitief lijkt het mij ook dat ze vandaag op morgen veel users kunnen winnen door YT gewijs de abbo gratis te maken, maar wel met advertising. Quasi gratis mogelijkheid voor omzetgroei (?) Geen positie in en ook niet van plan voorlopig, voor alle duidelijkheid.

Hier ook een rotdag, maar gisteren ATH.
Het kan niet alle dagen feest zijn.

Microsoft bijgekocht
Tracker Nasdaq bijgekocht

Laatst bewerkt:
Ik ben tegenwoordig al tevreden met iets minder rood, verleden week nog telefoon gehad van het OCMW om even te informeren of het nog gaat en of ik geen assistentie nodig had, ook het nemen van treinspoorvrije routes begint te wennen en tegenwoordig kom ik met 1 fles wijn ook al de dag door. Het pad van gewenning is stilaan een feit.

Wel straf dat ASML uitgerekend vandaag een lap rond zijn oren heeft gekregen - behoorlijk wat adviesverhogingen - niet dat ik daar veel aandacht aan besteed - maar de markt reageert daar toch positief op in het algemeen.

Ik ben tegenwoordig al tevreden met iets minder rood, verleden week nog telefoon gehad van het OCMW om even te informeren of het nog gaat en of ik geen assistentie nodig had, ook het nemen van treinspoorvrije routes begint te wennen en tegenwoordig kom ik met 1 fles wijn ook al de dag door. Het pad van gewenning is stilaan een feit.

Wel straf dat ASML uitgerekend vandaag een lap rond zijn oren heeft gekregen - behoorlijk wat adviesverhogingen - niet dat ik daar veel aandacht aan besteed - maar de markt reageert daar toch positief op in het algemeen.
Noem je dat een lap rond de oren?

:hug:

ASML afstraffing is gewoon tijdelijke terugval (was té hard gestegen) en als het nog verder terugvalt gewoon bijkopen die handel en dan kan er binnenkort een fles champagne af. :devilish:

Terug
Bovenaan