Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Remember. Mij lijkt het eerder dat we de top voor Microsoft achter de rug hebben, en dat we de trappen naar beneden aan het uitvoeren zijn. Maar toch alvast veel succes, ik kan natuurlijk ook verkeerd zittenHad net beslist om bij te kopen van Microsoft
Geld al omgewisseld
Nu weer twijfel![]()
.Je kunt Microsoft nog altijd verkopen. De daling kan mogelijk nog even duren. Zelf gelukkig uitgestapt aan 462-465$. Het risico op daling werd te groot. Had al aan een forumgenoot gemeld dat ik Microsoft rond 250$ wil terugkopen.
Maar niemand zal luisteren, juist met Adobe een hele tijd terug.
in 2024 33 miljard. Lucid -53%. Wat is er aan de hand? Een opportuniteit of de laatste adem die uitgeblazen wordt? Iemand die er meer van weet?Weet je nog wat ik zei over Lucid paar weken terug? Iedereen zei dat ik gek was...
In 30% gestegen.
Ik zei al vanaf het begin, dat Lucid zal stijgen...
Ik heb weeral gelijk. En toch wordt ik weer met de grond gelijk gemaakt of gebanned.
Geruchten/Nieuws over bankroet of private gaan.Lucid -53%. Wat is er aan de hand? Een opportuniteit of de laatste adem die uitgeblazen wordt? Iemand die er meer van weet?
Lucid -53%. Wat is er aan de hand? Een opportuniteit of de laatste adem die uitgeblazen wordt? Iemand die er meer van weet?
kan je de experte ter zake niet even unbannen om ons toe te lichten? misschien is het een buy the dip moment...Geruchten/Nieuws over bankroet of private gaan.

Ik weet ook niet goed wat te denken, giga investeringen met beperkt plan - bijkomend gaan die beperkte plannen nooit de marges halen van de rest. Mes zoeken ze wel naar partners om iets te doen met die investeringen, ik heb de indruk dat ze veel meer investeren dan ze zelf in het allerbeste geval kunnen gebruiken zoals in omzetten in iets dat geld gaat opleveren.Ben eens wat aan't overpeinzen, misschien heeft iemand hier ook al eens over nagedacht:
Is er niemand hier bearish is voor META?
Met al die massale investeringen in AI... Momenteel enkel nog maar zichtbaar als CapEx, maar vanaf volgend jaar verwacht ik een gigantische toename in depreciation cost.
CapEx vorig jaar 72 miljard, dit jaar minimum 125 miljard. Volgend jaar +225 miljard. OK, de grond & de permits van die datacenters kunnen op 20j afgeschreven worden. Maar die Nvidia chips & andere high tech hardware verslijt toch na 2-3j? Daarna zijn die siliconen praktisch obsolete om in de AI race te blijven, dus gaan ze opnieuw CapEx mogen aanwenden. Dus moet je pakweg 75% van die investeringen op 3j max 5j afschrijven? Gaat toch gigantisch hard in hun winst snijden?
Even snel berekend, jaarlijkse depreciatie zal in 2027 32 miljard en in 2028 38 miljard bedragen.
Tegelijkertijd gebruiken ze veel SBC om AI talent aan boord te halen/laten. In 2025 gaven ze 41 miljard als RSUin 2024 33 miljard.
Vroeger zouden ze gewoon buybacks doen, maar die zijn in 2026 volledig gestopt. Er gaat daar toch serieus veel verwatering ontstaan?
De ad revenue kan toch niet al die geïnvesteerde miljarden blijven compenseren, toch?
Google daarentegen kan die siliconen nog (her)gebruiken voor hun inference op Gemini, niet enkel voor training & daarna nog voor compute in de Google Cloud. Daar zit er wel een businessmodel achter.
Meh. Coole wagens maar de software blijft slecht. Niet zeker of ze het. Oh goed krijgen voor de geldkraan dicht gaat.Lucid terug verdubbeld. Was dus toch een opportuniteit
.