Kleine Beursfeiten

Zelfs de glazen bol van Gassy kan onmogelijk wat de grillen van Musk gaan brengen (want hij heeft 82% van alle stemrecht (!)).
Exact dezelfde grillen als bij Tesla vermoedelijk
Geen dividend & aandelen blijven printen
Nice call van DSM Firmenich. Blijft mooi rustig omhoog gaan. Heb je hier een koersdoel voor dit aandeel?
Ik vermoed wachten tot het genoeg gestegen is om de put van die andere twee calls te kunnen dempen.:thinking:

InMode (INMD) pre-market +14% maar niks van nieuws te vinden.

Heb het aan Gemini gevraagd: onwaarschijnlijk gedetailleerde uitleg over positieve winstwaarschuwing, echter, niks op de officiële website terug te vinden, dus als dit een hallucinatie is dan wil ik ook van die champignons.

Volgens X is het overname met een premium van 25% op de laatste koers, maar wordt ontkracht door verschillende anderen

Hopelijk dus één van beide voor mij (liefst dat laatste dan :))

Edit: Gemini was dus correct, inderdaad preliminary earnings -> wel straf dat die dat gevonden heeft terwijl ze op twitter 4u lang nog van niks wisten.
5 maand geleden was het dus een overnamebod aan $18 en geweigerd, nu vandaag opnieuw een overnamebod aan $16,20 (koers gisteren $13)

Ik voel al aan mijn kleine teen wat er daarmee gaat gebeuren :thinking:

Edit: overnamebod komt van een private equity groep met de huidige CEO die voordien halstarrig weigerde om eigen aandelen in te kopen ondanks het feit dat de beurskoers zeer laag stond en het bedrijf massa's cash had, nu weten we dus waarom ... potje dat zéér hard stinkt

Laatst bewerkt:
Starlink hé -> Ze hebben monopolie op internet in de ruimte en is ook militair van nut zijn dus ze kunnen quasi vragen wat ze willen om bijvoorbeeld drones via starlink te laten communiceren.
Starlink heeft geen monopolie op internet in de ruimte.

Je kan vandaag zelfs je Orange satelliet installatie bestellen. https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/internet/orange-satellite
Dat is een samenwerking met Nordnet (onderdeel van de Orange group) op basis van Eutelsat satellieten. Die zitten hoofdzakelijk wel in GEO (geostationary), wat beter was voor TV toepassing, maar tegenwoordig ook al 600 in Low earth orbit (LEO). Ze bieden vandaag al in de consumer markt 200MBPS aan, dus perfect OK voor netflix te streamen/telewerken. Airbus & Eutelsat hebben een samenwerkingscontract om massaal LOE uit te rollen ( https://www.airbus.com/en/newsroom/...lsat-contract-for-further-340-low-earth-orbit ). Kwestie van tijd dus dat Orange een satellietconnectiviteit overal ter wereld kan aanbieden met dezelfde technologie zoals SpaceX. Dus monopolie op internet in ruimte is volledig onwaar.

Maar SpaceX to the moon hé 🥳

Terug
Bovenaan