Kleine Beursfeiten

Goh, persoonlijk heb ik niks tegen bottom fishing hoor.

Ik ben ook een hoop Sea Limited en Grab aan het kopen, allemaal tegen de 52W lows.

Maar voor mij is het wel belangrijk dat het lange termijn verhaal intact is. Bij Adobe vind ik dat iets lastiger. Je weet niet hoe goed AI nog gaat worden. Vandaar dat ik het zo een gewaagde pick vind.

Al is jouw redenering misschien dat de markt hier extreem pessimistisch is, vooruit loopt op onbewezen zaken (AI disruptie), en dat er een soort mean reversion komt in sentiment? Kan zeker.

Ik zit ook 100 en 1 keer verkeerd op de beurs, dus het kan absoluut een geweldige opportuniteit zijn hier.
Ik denk dat Fernando uiteindelijk gelijk heeft, maar vind persoonlijk dat hij een hoog risico in de schaal werpt. Maar dat is zijn risicotolerantie, en als hij die risico’s en de daarbij gepaard gaande stress wil dragen, is dat uiteindelijk geen probleem.

META was ook ooit een zwaar dalend aandeel met lage PE, Alphabet ook, ... genoeg voorbeelden waar de turnaround effectief zeer mooie winsten heeft opgeleverd.
Die dalingen waren wel in een algemene trend van een dalende beurs door de rente verhogingen, dat is een andere context dan dalende aandelen kopen in stierenmarkt. 🤔

Adyen weer mooi omhoog :love2:. Komt uiteindelijk nog goed met dit aandeel nu de olieprijzen dalen (analisten twijfelden aan groei vanwege hoge inflatie / = hoge olieprijzen).
Hier de echte reden van de stijging gisteren:

Adyen biedt vertaalslag tussen AI-handelsagenten
16:18 16/06/2026

(ABM FN-Dow Jones) Adyen heeft een vertaalprogramma ontwikkeld waardoor bedrijven maar één AI-agent hoeven op te nemen in het verkoopkanaal, waarna Adyen de vertaalslag maakt naar alle andere AI-agenten. Dat maakte het Amsterdamse betaalbedrijf dinsdag bekend.

Het programma creëert een "open ecosysteem", stelt Adyen, en gebruikt daarbij drie lagen: voor het opzoeken van een product door de klant, het winkelmandje en de betaling.

Er zijn veel AI-platforms die zogenaamde 'handelsagenten' op de markt brengen, die in opdracht van kopers producten kunnen aanschaffen. Al deze 'agenten' hanteren verschillende protocollen en formats voor productgegevens, winkelmand en checkout. Als een winkel één van deze AI-agenten heeft opgenomen in zijn verkoop- en betaalsysteem, kan Adyen dat met Adyen Agentic nu vertalen naar alle andere AI-agenten.

Op de tijd hadden ze het over een nieuwe ETF die zou uitkomen met enkele AI stocks, de “parabolic 7” 🤣

Nebius blijft ook maar gaan. Wat een winner.
Hebben trouwens van heel wat retail beleggers multi-miljonairs gemaakt.

VC-like investing in de publieke markten. Die private for longer trend blijft jammerlijk.

Laatst bewerkt:
Serieuze reversal wel...
Warsh was zgz. een Trump-mannetje en die ging wel even easy-pasy gaan met de rente. Valt dat even tegen... De 'easing bias' is weg in de Fed-speak en de nieuwe dot-plot wijst op een rentestijging dit jaar. Of dat een goed idee is met 1,1 biljoen (and rising) aan rentelasten alleen is maar de vraag. Nochtans had je kunnen verwachten dat met oil weer in de 70's de inflatieverwachtingen wat zouden milderen. Blijkbaar niet dus. Ik hou het er op dat die man in zijn eerste optreden als Fed chair een statement wou maken.

Terug
Bovenaan