Kleine Beursfeiten

Crocs nog eens +5%. Aan dit tempo is Adobe volgende week goedkoper dan Crocs :rofl:
Het is zover. Adobe is nu goedkoper dan Crocs (EV/FCF), op TTM basis dan nog.
Gevaarlijk zinnetje, maar ik zie niet hoe dit straks nabeurs nog lager kan.

Zotste discrepantie tussen financials en beurskoers die ik ooit bij een large cap heb gezien.

AdobeCrocs
EV/FCF911,5
EV/EBITDA108
Brutomarge89,5%58,1%
FCF marge42%16%
FCF yield10,5%10,5%

Laatst bewerkt:
Als Microsoft morgen hun abonnementskosten verdubbelt dan stappen wij over op Google. Dat is een beetje “slechter” maar als dat Budgetair de enige optie is in een besparingsconjunctuur dan is dat zo. Het is nu niet dat van cloud naar cloud migreren zo een gedoe is. Dat is 1 weekje werk voor 1 iemand die weet waar die mee bezig is.

Of we houden ze enkel nog voor Exchange en betalen 5 euro per user ipv 59.

Microsoft afhankelijkheid is overrated tbh, we leven in een tijdperk waar 99% van de bevolking achter een bureau gewoon hun werk kan doen in een browser. Is trouwens enkel in België dat die zo een gigantische markt hebben. Wereldwijd heeft Google 60% van the “Office applicatie” market share.

Ik was daar tbh ook van verschoten tot ik het opzocht voor deze post.
Ik werk in een grote multinational en er is 0,0 kans dat die ooit afstappen van Microsoft. Daarnaast, als ze mij ooit verplichten om te werken met google sheets in plaats van excel, dan zoek ik ander werk, en heel de finance afdeling met mij.

Ik werk in een grote multinational en er is 0,0 kans dat die ooit afstappen van Microsoft. Daarnaast, als ze mij ooit verplichten om te werken met google sheets in plaats van excel, dan zoek ik ander werk, en heel de finance afdeling met mij.

Wedden van niet?

Ik ben hier al 100x van het een naar het ander gemigreerd en soms zelfs terug. Iedereen kakt, maar niemand vertrekt.

Onnuttige post dat niets bijdraagt aan een gezonde discussie.
Stop eens met die zever analyses. De beurs werkt met sentiment... hoeveel keer moet ik het nog zeggen. De beurs kijkt niet daar data, of analyse. Zeker niet op korte termijn.
De beste tactiek is om een aandeel zo laag mogelijk te kopen. Bij een crash of paniek dip kan een positie openen goed zijn.

Of Adobe goed is, om in te stappen? Het is laag geprijsd idd. Maar Adobe of andere Tech aandelen komen weer te veel in het nieuws. Nooit goed, als de meerderheid er op springt.

Kies een aandeel of sector die laag gewaardeerd is, met potentieel toekomstige groei. die volledig uit het oog is verloren, of gewoon niet meer "interessant'' of ''saai'' is. Als er weer een nieuwe gat in de markt is, zijn het die aandelen die zullen stijgen.

Voor AI aandelen ben je te laat. Er is wel nog wat groeimarge. Maar de extreme stijging is al begonnen, en het staat in de kijker...

2019-2021 corona was ideaal om in AI-Tech aandelen te starten. dan had je nu een nice rendement. Mensen die vroeg zijn gestart, kunnen hun posities gewoon behouden, of volledig of deels afbouwen/verkopen.

Voor traders/korte termijn kan je wel nog wat rendement halen. Maar om NU te investeren in AI aandelen om te hopen dat het nog 3000% stijgt? Forget it. Zoek een andere sector voor de lange termijn. Nu is het tijd om AI aandelen te verkopen, als je uw winsten wil verzilveren

Laatst bewerkt:
Het is zover. Adobe is nu goedkoper dan Crocs (EV/FCF), op TTM basis dan nog.
Gevaarlijk zinnetje, maar ik zie niet hoe dit straks nabeurs nog lager kan.

Zotste discrepantie tussen financials en beurskoers die ik ooit bij een large cap heb gezien.

AdobeCrocs
EV/FCF911,5
EV/EBITDA108
Brutomarge89,5%58,1%
FCF marge42%16%
FCF yield10,5%10,5%

Het is inderdaad erover. Heb sinds dat ge het laten vallen hebt hier ook op mijn watchlist gezet. (Niet om de intentie om te kopen, ik volg gewoon vaak waar hier over geluld is een tijdje. Door cijfers gegaan tot 2024... Wat ik vooral zot vind is dat Adobe een $26 bil ARR base heeft en nog altijd double digit growth, margins trough the fucking roof, ...

Ik tel met even veel spanning mee met u af naar de cijfers straks en met 0 eur invested.

Echt zeer raar voor zo een large cap die toch wel industry standard files heeft, enterprise integration, een heel creative ecosystem... Zeer bizzar.

Het is inderdaad erover. Heb sinds dat ge het laten vallen hebt hier ook op mijn watchlist gezet. (Niet om de intentie om te kopen, ik volg gewoon vaak waar hier over geluld is een tijdje. Door cijfers gegaan tot 2024... Wat ik vooral zot vind is dat Adobe een $26 bil ARR base heeft en nog altijd double digit growth, margins trough the fucking roof, ...

Ik tel met even veel spanning mee met u af naar de cijfers straks en met 0 eur invested.

Echt zeer raar voor zo een large cap die toch wel industry standard files heeft, enterprise integration, een heel creative ecosystem... Zeer bizzar.
Het zal vooral zien zijn of de Firefly-adoptie versnelt, de guidance goed is en de Creative Cloud sterk blijft groeien. Als dat ok is -> groen licht.

Ik vind het vooral zot hoe lang en consistent die de combinatie van omzetgroei, margin expansion, hoge returns on capital én lage capex al kunnen volhouden. Beating a dead horse here, maar geef mij één ander bedrijf dat in de buurt komt. Voor zover ik weet bestaan die niet.
Het zal vooral zien zijn of de Firefly-adoptie versnelt, de guidance goed is en de Creative Cloud sterk blijft groeien. Als dat ok is -> groen licht.
Het maakt allemaal geen fluit meer uit aan deze koersen. Ze mogen vanaf dit jaar zakken naar 2% omzetgroei en licht dalende marges en dan is het nog steeds te goedkoop. Gewoon cash blijven spuiten en alles buybacken tot Michael Burry en ik de enige overblijvende aandeelhouders zijn.

Ik vind het vooral zot hoe lang en consistent die de combinatie van omzetgroei, margin expansion, hoge returns on capital én lage capex al kunnen volhouden. Beating a dead horse here, maar geef mij één ander bedrijf dat in de buurt komt. Voor zover ik weet bestaan die niet.

Het maakt allemaal geen fluit meer uit aan deze koersen. Ze mogen vanaf dit jaar zakken naar 2% omzetgroei en licht dalende marges en dan is het nog steeds te goedkoop. Gewoon cash blijven spuiten en alles buybacken tot Michael Burry en ik de enige overblijvende aandeelhouders zijn.
Michael Bury, is da die idioot dat op alles short. En 1 keer geluk had door de huismarkt crash te voorspellen in 2008?

Tjah, “de markt kan langer irrationeel zijn dan dat jij solvabel bent” - John Maynard Keynes

Komt nog maar eens bovendrijven. Ik zit in hetzelfde schuitje met Adobe en Microsoft. Te zot voor woorden maar het is nu eenmaal zo. Ik vrees dat 2026 geen super jaar zal zijn voor mijn high risk high reward portefeuille.

Tjah, “de markt kan langer irrationeel zijn dan dat jij solvabel bent” - John Maynard Keynes

Komt nog maar eens bovendrijven. Ik zit in hetzelfde schuitje met Adobe en Microsoft. Te zot voor woorden maar het is nu eenmaal zo. Ik vrees dat 2026 geen super jaar zal zijn voor mijn high risk high reward portefeuille.
Je kunt Microsoft nog altijd verkopen. De daling kan mogelijk nog even duren. Zelf gelukkig uitgestapt aan 462-465$. Het risico op daling werd te groot. Had al aan een forumgenoot gemeld dat ik Microsoft rond 250$ wil terugkopen ☺️.
Maar niemand zal luisteren, juist met Adobe een hele tijd terug ☺️.

Surprise! Gaat dit het worden voor Microsoft?:

Positie Microsoft met ca 5,5% verlies verkocht en mee in Adobe gestoken. Maakt geen fuck uit wat de resultaten zijn; als het niet stijgt ga ik komende weken flexijobben, op margin, kredietkaarten uitmaxen, huis verkopen, drugs dealen, mezelf prostitueren, ..
Niet per se in die volgorde.
DM mij als je cash hebt

Laatst bewerkt:
Hij zei Finance. Dat is heel de dag Excel he. Iets ingrijpender dan iemand die af en toe eens een Excel sheet moet openen.
Om nog maar te zwijgen dat cege in zijn positie wel mensen heeft die het voor hem doen. :)

Ook wat positief nieuws vandaag:
Boete voor CPNG rond data breach blijkt redelijk beperkt te zijn, het herstel kan beginnen.
Had voorbije dagen nog wat bijgekocht dus komt goed uit.

Hij zei Finance. Dat is heel de dag Excel he. Iets ingrijpender dan iemand die af en toe eens een Excel sheet moet openen.

Als een grote multinational miljoenen kan besparen op hun licenties gaan ze dat doen hoor. Wat kan hun dat schelen dat jij opstapt. Microsoft licenties zijn hier 15% van ons jaar budget voor IT, dat weegt door ze makker.

Trouwens , al uw boekhouding gebeurt toch in een web applicatie ? Voor wat cijfertjes te kloppen in een tabel heb je geen excel nodig hoor.

Het enige dat excel heeft over Google docs is power pivot, power queries, vba script en python integratie support ( en die laatste 2 staan toch blocked in 90% van de bedrijven waar cybersec niet gedaan werd door een retard )

Niets dat je op finance nodig hebt dus. Gewone draaitabellen misschien wel , maar dat zit ook in Google workspace.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan