Kleine Beursfeiten

Sometimes stonks go down. Sometimes stonks go up. Als je eerst al 75% gezakt bent kan er al eens 14% bij ook.

*Cries in Adobe*
Laten we hier op hopen. Dan kwestie van bijkopen. Als het op termijn hersteld is alles ok:
Voor Adobe dan mogelijk die spike richting 210$. Ik lees ook analyses van 160$. In deze markt kan alles… Maar mijn basisanalyse is 220-230$ met eventueel een spike naar 210$.
En…
BRKb is alweer zijn nut aan het bewijzen vandaag!

Laatst bewerkt:
Voor Adobe zie ik het voorlopig redelijk goed in. Zij blijven een van de bedrijven die lijkt te profiteren van AI, nemen goede positie in.

LULU exit blijkt goed te zijn, verlies geslikt maar beperkt. Bedrijf is stuurloos imo, brand verwatert op die manier. Die hebben de trein gepakt maar zijn veel te vroeg afgestapt. Als de founder zijn invloed weet te verhogen krijg ik wel weer trek misschien. Maar again, ik blijf wegstappen van retail.

Ondanks gigantisch tijdsgebrek blijf ik alles wat volgen vanop een afstandje. Tijdje terug wou ik mijn QC aandeel in het PF verhogen, ik was aan het kijken hoeveel ik ging plaatsen en hoe ik dat ging verdelen tussen IBM, IONQ, QBTS en RGTI. Soit, Jensen heeft toen een belachelijke pump in gang gezet en here we are. Nu dit wat is afgekoeld door externe omstandigheden ga ik even kijken waar het wat stabiliseert en ga ik daar wat winsten in steken van de afgelopen maanden.

Ook ietwat blij dat ik Umicore toch rond de top heb kunnen afromen. Als die weer in de buurt zouden komen van 19 verhoog ik mijn stake opnieuw waarschijnlijk, al verwacht ik dat niet meteen. Top bedrijf en nu recent ook professioneel mee samengewerkt. Dat zit daar echt wel snor qua mentaliteit. Tactische planning maakt steek, lijken zich goed te positioneren voor de nabije toekomst. Hebben tevens al bewezen dat ze een slechte beslissing tijdig kunnen ombuigen. Dat stuk dat ik nu nog heb zal vermoedelijk deel worden van mijn permanente holdings.

Terug
Bovenaan