Kleine Beursfeiten

Voornamelijk via aandelen uit te geven. Als ebay aandeelhouder zou ik hier niet om staan te springen...

je kunt toch niet 4-5x je market cap printen om een ander over te nemen ? Lijkt me 0,0 kans op succes. Zeker na de verdubbeling van de voorbije 12 -24 mnd.

Ebay staat op ATH. Waarom zou je als aandeelhouder een GME avontuur willen. 🤡 Je raakt ook nooit die geprinte aandelen kwijt

imho is dat een ETF discussie. individuele aandelen moet je wel actief monitoren

Ja, en toch: alle cash die je aan de kant zou houden om individuele aandelen op een goed moment te kopen, is geld dat nauwelijks of geen rendement oplevert tijdens die wachtperiode dus daar zit ook een opportuniteitskost aan vast.

je kunt toch niet 4-5x je market cap printen om een ander over te nemen ? Lijkt me 0,0 kans op succes. Zeker na de verdubbeling van de voorbije 12 -24 mnd.

Ebay staat op ATH. Waarom zou je als aandeelhouder een GME avontuur willen. 🤡 Je raakt ook nooit die geprinte aandelen kwijt
GME zegt al een kredietlijn van 20 miljard te hebben, dus moet toch zijn dat de bank(en) er wel in geloven

50% Stock / 50% cash

Cohen beweert dat hij de organisatie efficienter zal maken. 😅

Gamestop heeft met zijn 'Power Packs' al even een virtueel platform waar mensen (digitale) kaartjes kunnen collecten.
Ttz, Gamestop koopt regelmatig fysieke kaartjes in van verzamelaars en steekt in hun (of elders) kluis.
Vervolgens maken ze van dat fysieke kaartje een digitale versie. Die digitale versie steken ze in hun Power packs. Zo'n Power pack bestaat dan uit volledig digitale kaartjes die je gewoon kan verzamelen en af en toe een digitale versie van een fysiek kaartje dat vanaf die moment van jou is.
Je kan die dan collecten of laten shippen naar je thuis.

Door Ebay te kopen voegen ze ineens een marketplace toe waar mensen de kaartjes aan elkaar kunnen verkopen.
Het feit dat ze al met PSA samenwerken voor de grading van die kaartjes zegt ook al veel.
De hele collecting hype heeft hun omzet doen ontploffen en tis dan ook logisch dat ze hiervan gebruik willen maken om overnames te doen.
Ze kunnen veel goedkoper zelf een marketplace maken maar als heel die collecting hype in elkaar klapt om welke reden dan ook is heel hun omzet weg. Door nu Ebay te kopen en de functionaliteit aan hun platform toe te voegen slaan ze twee vliegen in één klap.

Binnen enkele dagen zal Cerebras IPO live gaan op Nasdaq (ticker: CBRS).
Zal vermoedelijk starten rond 120$. Wellicht een opportuniteit voor wie er als eerste bij kan zijn, want op secundaire markten gaan ze voorbije dagen aan +- 180$.

Gamestop heeft met zijn 'Power Packs' al even een virtueel platform waar mensen (digitale) kaartjes kunnen collecten.
Ttz, Gamestop koopt regelmatig fysieke kaartjes in van verzamelaars en steekt in hun (of elders) kluis.
Vervolgens maken ze van dat fysieke kaartje een digitale versie. Die digitale versie steken ze in hun Power packs. Zo'n Power pack bestaat dan uit volledig digitale kaartjes die je gewoon kan verzamelen en af en toe een digitale versie van een fysiek kaartje dat vanaf die moment van jou is.
Je kan die dan collecten of laten shippen naar je thuis.

Als ik zo'n dingen lees, voel ik me toch oud :thinking:
Klinkt als de hele NFT hype...

Monday weer eindelijk op gang. Na TEAM nu met Monday nog eens een opsteker na een slechte periode voor Monday. Hopelijk terug weg omhoog en uiteindelijk positief eindigen met dit aandeel.
Monday weer mooi omhoog. 11/05 earnings prémarket. Met de meltup van de algehele markt hopelijk ook een meltup voor Monday. De weg richting 165$ lijkt mij hiermee op termijn open te liggen, indien het bullish scenario terug opduikt.

Laatst bewerkt:
Staan er dan weer zo'n wereldschokkende dingen in die Q1 results vraag ik mij af? :unsure:
Booking growth lijkt achter te blijven maar leek mij te verwachten omdat ze begin Q1 volgens mij hun Max sub tier obsolete gemaakt hebben door de beste perks ook door te schuiven naar de lagere sub tier.

Enfin, aandeel schommelt al maanden tussen de $90 en $100, was de laatste dagen wat opgelopen naar $110 en gaat nu gewoon terug resetten naar $90-100 range. Het is mij juist niet geheel duidelijk in hoeverre die aangekondigde $400M buyback is uitgevoerd/nog moet worden.

Maar zelfs als het niet doorgaat, de kas wordt goed gespijsd toch? Hun verworven stake in ebay is al significant gegroeid omwille van het nieuws.

Blij dat ik DOCN nog aangehouden heb.
+32% vandaag na bekendmaking resultaten. Begint wel belachelijke proporties aan te nemen in mijn portefeuille…

Terug
Bovenaan