Kleine Beursfeiten

BG heeft het wel hoog in zijn bol gekregen.

Efkes een mailtje met "zeer origineel idee" sturen met napkin math en poef er wordt een miljarden share buyback plan verwacht. 🤣

Precies of ze beseffen dat zelf niet.

Het is voor dat soort mails dat ze AI bots ontwikkelen 😂

BG heeft het wel hoog in zijn bol gekregen.

Efkes een mailtje met "zeer origineel idee" sturen met napkin math en poef er wordt een miljarden share buyback plan verwacht. 🤣

Precies of ze beseffen dat zelf niet.

Het is voor dat soort mails dat ze AI bots ontwikkelen 😂
Pas op, als je er 42k instopt, zou je toch minstens een antwoord moeten ontvangen? Al is het maar “Je mail is ontvangen, en wordt al dan niet gelezen”. Heeft niks met hoog in zijn bol te maken, enkel met gehoord te willen worden.

Ondertussen is europa en ook belgië, duidelijk in hun visie naar het autonoom worden op het vlak van energie. kernreactoren zijn geen paria meer maar de enige uitweg uit deze heisa. Ook duitsland volgt die visie.

Hoe kan je hier als belegger best van profiteren? Rechtstreeks beleggen in uranuim? UUUU/URNU ( ETF)/...
Misschien een positie in schneider? Engi?

Wat zijn jullie ideeen hierover?

Ondertussen is europa en ook belgië, duidelijk in hun visie naar het autonoom worden op het vlak van energie. kernreactoren zijn geen paria meer maar de enige uitweg uit deze heisa. Ook duitsland volgt die visie.

Hoe kan je hier als belegger best van profiteren? Rechtstreeks beleggen in uranuim? UUUU/URNU ( ETF)/...
Misschien een positie in schneider? Engi?

Wat zijn jullie ideeen hierover?
IWDA

Waarom is de markt respons dan wat ze is ? De markt is content met de outlook en content met de CEO switch ?

Hey chatgpt

🧾 1) Strong earnings are not enough – growth still slowing
Adobe did beat Wall Street estimates on revenue and earnings in recent results. But investors are focused more on how fast its core subscription revenue (ARR) is growing, and that growth has been slowing compared with historical rates — which signals a mature business rather than accelerating tech growth.

🤖 2) AI disruption fears are weighing heavily
A major theme analysts and markets are debating is whether emerging AI tools will disrupt Adobe’s traditional software dominance:

Competitors like Canva, Midjourney, and other low‑cost AI creative tools are seen as threats to Creative Cloud’s pricing power.

Even though Adobe itself is investing in AI (e.g., Firefly, AI features), many investors think monetization from AI will take much longer to meaningfully boost revenue.

This mix has led to Adobe trading at a much lower valuation multiple compared to its historic averages.

👔 3) Leadership change adds uncertainty
Today’s news that CEO Shantanu Narayen is stepping down after 18 years hit the stock hard. While he remains chairman temporarily, this change right after earnings makes investors nervous about strategic continuity — especially about how Adobe tackles AI disruption and competitive threats.
Bro gelooft letterlijk alles wat de markt doet

Ben momenteel vooral aan het kijken naar mining omwille van olie impact.

Oile aandelen koop ik niet meer bij denk ik. Zijn wat te groot deel van pf geworden.
Chemicals zijn teveel gestegen.

Mss hier en daar in software wat interessante dingen, moest het allemaal nog verder naar beneden gaan.

Wat is het saai op de beurs zeg.

De ene week X procent omhoog, de andere week X procent naar beneden en ondertussen schipperen al we al 3 maand rond dezelfde koersen als 1 januari. :sleep2:

Wat is het saai op de beurs zeg.

De ene week X procent omhoog, de andere week X procent naar beneden en ondertussen schipperen al we al 3 maand rond dezelfde koersen als 1 januari. :sleep2:
Gelukkig heb ik Monday, Bill, Adobe, Meli, Novo en Gitlap - dat helpt enorm om het slapen tegen te gaan, aangevuld met wat koorts/keelpijn/slijmerige hoest/ontstoken ogen en een vernauwde luchtpijp - ik heb al betere momenten gekend.

Hoe kijken jullie momenteel naar de volgende weken met de oorlog in Iran?
Er gaat ook een verhaal rond dat Iran tankers wel zou toelaten door de straat van Hormuz wanneer ze in Chinese Yen betalen. Blijkbaar zou dit een serieuze bom kunnen leggen onder het internationale handelssysteem en de dollar.
Wat denken jullie hierover? Zijn jullie nog altijd vol overtuigd dat het koopjestijd is?
Ik heb namelijk nog niet zoveel ervaring in het beleggen, maar ik begin toch nattigheid te voelen?

Hoe kijken jullie momenteel naar de volgende weken met de oorlog in Iran?
Er gaat ook een verhaal rond dat Iran tankers wel zou toelaten door de straat van Hormuz wanneer ze in Chinese Yen betalen. Blijkbaar zou dit een serieuze bom kunnen leggen onder het internationale handelssysteem en de dollar.
Wat denken jullie hierover? Zijn jullie nog altijd vol overtuigd dat het koopjestijd is?
Ik heb namelijk nog niet zoveel ervaring in het beleggen, maar ik begin toch nattigheid te voelen?
https://www.beyondgaming.be/threads/impact-geopolitieke-conflicten-op-beurs.42954/ ;)

Terug
Bovenaan