Kleine Beursfeiten

mijn datavault is gisteren weer goed omhoog geschoten (40%) Blijkbaar omdat iedere shareholder meme tokens gaat krijgen in een wallet die we gaan kunnen maken met dvlt. Die tokens zouden een bescherming zijn tegen shorters op de aandelen op 1 of andere manier :unsure: revenue guidance voor 2026 bijgesteld van 50m naar 200m

gisteren dlocal, oscar en meta gekocht

*edit*

de eerste 2 gekocht afgaande op de youtuber couch investor. T'is ook enen met een publieke portefeuille (een belg trouwens)
gewoon even ter info :unsure:
net op tijd precies, Oscar is vandaag pre-market al +20% omhoog geschoten :love:
DVLT is ook weeral 13% omhoog

Barry Callebout eigenlijk ook niet duur.
Alle nieuwbakken trading concurrenten van de afgelopen 5-10 jaar zijn uit de markt geslagen door de zotte cacao capriolen van de afgelopen jaren, en die gaan dat niet opnieuw proberen de komende tijd.

Betekent dat Barry de cacao trading markt voor zich alleen heeft.
Betekent heel wat meer dollars.
P/E staat optisch hoog, maar die houdt schijnbaar geen rekening met wat gebeurd is in het competitief landschap en wat dat betekent voor de toekomst.

Zou ik gekocht hebben aan 1000 moest ik het vorige maand gezien hebben 🙁

Barry Callebout eigenlijk ook niet duur.
Alle nieuwbakken trading concurrenten van de afgelopen 5-10 jaar zijn uit de markt geslagen door de zotte cacao capriolen van de afgelopen jaren, en die gaan dat niet opnieuw proberen de komende tijd.

Betekent dat Barry de cacao trading markt voor zich alleen heeft.
Betekent heel wat meer dollars.
P/E staat optisch hoog, maar die houdt schijnbaar geen rekening met wat gebeurd is in het competitief landschap en wat dat betekent voor de toekomst.

Zou ik gekocht hebben aan 1000 moest ik het vorige maand gezien hebben 🙁
Als ze terug naar 2000 Zwitserse frank gaan, is het nog steeds ok om nu te kopen :)

Geen idee waarom de Grails en PACBs weer de lucht inschieten vandaag.

Aan dergelijke prijzen is Grail absolute retarded brainfart. But hey, ride the wave to insanity. :laugh:

Laatste data op conferences was weer batshit crazy (als in slechte predictieve value en duur voor wat het kan). But hey, we zijn weer 30% up in paar dagen.

Maar ja, de ze hebben FDA filing, dus het kan niet anders dan goed zijn, he. :rolleyes:

Begin spijt te krijgen van men duolingo aankoop 2 weken terug...

De DUOL hype hier nooit gesnapt.

Vertalingen waren al goed 10-15-20y geleden. Hoe lang bestaat Google Translate niet al ? En zo slecht was dat toch niet ? Alsof de LLM hype van de voorbije jaren iets verandert aan hoe vertalingen werken.

If anything, negative voor DUOL. Waarom zou je nog andere talen leren ? Je kunt tegenwoordig al live vertalingen hebben in meetings. Ik kan nederlands toeteren tegen scherm, het komt er filipijns uit. De filipijn kan filipijns toeteren en het komt er bij mij nederlands uit.

Vertalingen waren al goed 10-15-20y geleden. Hoe lang bestaat Google Translate niet al ? En zo slecht was dat toch niet ? Alsof de LLM hype van de voorbije jaren iets verandert aan hoe vertalingen werken.

If anything, negative voor DUOL. Waarom zou je nog andere talen leren ? Je kunt tegenwoordig al live vertalingen hebben in meetings. Ik kan nederlands toeteren tegen scherm, het komt er filipijns uit. De filipijn kan filipijns toeteren en het komt er bij mij nederlands uit.
niet iedereen zit vast achter zijn computerscherm. De meeste leren een andere taal omdat ze rechtstreeks willen communiceren irl met andere mensen en mee te kunnen doen met conversaties tussen de anderstaligen. Dus goed voor mensen die veel in een ander land vertoeven, verhuisd zijn of het van plan zijn...

*edit*
ik denk dat velen nog duolingo dumpen voor het einde van het jaar voor tax loss harvesting... iets wat we mogelijk in de toekomst ook gaan mogen doen :unsure:

tegen het einde vant jaar of begin volgend jaar zult ge het omhoog zien gaan denk ik

niet iedereen zit vast achter zijn computerscherm. De meeste leren een andere taal omdat ze rechtstreeks willen communiceren irl met andere mensen en mee te kunnen doen met conversaties tussen de anderstaligen. Dus goed voor mensen die veel in een ander land vertoeven, verhuisd zijn of het van plan zijn...

Ja, allemaal goed en wel. Maar DUOL bestaat al 10y. Voor zover ik mij kan herinneren, leren mensen al talen op DUOL. Het is niet dat er de laatste 5y of zo plots iets veranderd is voor DUOL.

Dus alles ingeprijsd. If anything, minder potentieel door AI opkomst in het algemeen. AI is een headwind voor DUOL, geen tailwind.

Kwartaal cijfers zijn super.
Aantal mensen dat blijft terugkomen is enorm.
Leek me echt zoiets dat na de kwartaal cijfers dropte maar terug ging komen

Ja, allemaal goed en wel. Maar DUOL bestaat al 10y. Voor zover ik mij kan herinneren, leren mensen al talen op DUOL. Het is niet dat er de laatste 5y of zo plots iets veranderd is voor DUOL.

Dus alles ingeprijsd. If anything, minder potentieel door AI opkomst in het algemeen. AI is een headwind voor DUOL, geen tailwind.
mis, per land/taal kunt ge nu maar een beperkt aantal talen leren, die catalogus kan nog enorm uitgebreid worden. Hoe meer uitgebreid het word, hoe meer volk het kan aantrekken.

vb voor degene die enkel nederlands kunnen zijn de taalpakketten: Engels, frans, spaans, italiaans, portugees, chinees, japans en koreaans
Als ze er nu eens thais of filipijns aan toevoegen dan gaan ze al een hele hoop meer klanten hebben om niet nader genoemde redens :unsure:
Daar kan AI een goed stuk in helpen, ook goed om meer realistische conversaties te hebben.

Kwartaal cijfers zijn super.
Aantal mensen dat blijft terugkomen is enorm.
Leek me echt zoiets dat na de kwartaal cijfers dropte maar terug ging komen

Maar dat is toch al allemaal ingeprijsd. Of denk je dat een aandeel plots naar boven schiet als de customer base per verwachting groeit ?
mis, per land/taal kunt ge nu maar een beperkt aantal talen leren, die catalogus kan nog enorm uitgebreid worden. Hoe meer uitgebreid het word, hoe meer volk het kan aantrekken.

Ja, en wat is anders dan 6-12-18-24mnd geleden ? Niks.

vb voor degene die enkel nederlands kunnen zijn de taalpakketten: Engels, frans, spaans, italiaans, portugees, chinees, japans en koreaans
Als ze er nu eens thais of filipijns aan toevoegen dan gaan ze al een hele hoop meer klanten hebben om niet nader genoemde redens :unsure:
Daar kan AI een goed stuk in helpen, ook goed om meer realistische conversaties te hebben.

Maar AI zal daar nu eens 0,0 toevoegen. Je kan al 5-10y zo goed als perfecte vertalingen hebben van filipijns naar berber of van swahili naar iraans. LLM bestaan al 10y. Translation is de simpelste toepassing van LLM.

De markt geeft je ongelijk, he. AI hype did not deliver. -70% sinds de AI hype peak, peut.

Staat aan 20 p/e dus nog altijd niet goedkoop te noemen. De vraag blijft dan of de groei die momenteel ingeprijsd correct is. Hoe ga je accuraat becijferen wat de upside van jouw visie vs de downside van cege zijn visie is?

Lijkt mij toch absoluut geen evidente investering.

Terug
Bovenaan