Kleine Beursfeiten

Maar hoe is het geen AI stock????
AI wordt letterlijk gebruikt in hun producten/software om ze beter te maken??????( content creatie via AI, chatbot gebaseerd op AI, enzovoorts)
Noem je ieder bedrijf waar internet of een computer gebruikt wordt om efficienter te werken een IT-bedrijf?

Soit, 't is een semantics discussie (...what's an AI stock). Ik vermoed dat de rest van de forum bezoekers weinig in deze discussie ziet, dus ik zal me ervan weerhouden nog verder te reageren.

Noem je ieder bedrijf waar internet of een computer gebruikt wordt om efficienter te werken een IT-bedrijf?

Soit, 't is een semantics discussie (...what's an AI stock). Ik vermoed dat de rest van de forum bezoekers weinig in deze discussie ziet, dus ik zal me ervan weerhouden nog verder te reageren.
Ok is goed.
Maar wat je zegt houdt geen steek, sorry.
Een IT-bedrijf biedt producten of diensten aan in verband met data of informatie.
Een AI-bedrijf biedt producten of diensten aan in verband met AI.
Duolingo is dus gewoon een AI-bedrijf, en een AI-stock.

Ok is goed.
Maar wat je zegt houdt geen steek, sorry.
Een IT-bedrijf biedt producten of diensten aan in verband met data of informatie.
Een AI-bedrijf biedt producten of diensten aan in verband met AI.
Duolingo is dus gewoon een AI-bedrijf, en een AI-stock.
Om te eindigen: ChatGPT zegt:
Ja, Duolingo is een AI-stock in de toepassingscategorie: het gebruikt generatieve AI om taalonderwijs te personaliseren, kosten te verlagen en omzet te verhogen.
Maar het blijft primair een onderwijs-platform met AI-ondersteuning, niet een AI-ontwikkelaar.

Stel - puur hypothetisch - dat AI wereldwijd verboden wordt. Heeft Duolingo dan nog voldoende omzet en bestaansrecht? Zo ja, dan is het geen AI-stock.
Stel - puur hypothetisch - dat elektriciteit wereldwijd verboden wordt. Heeft Amazon dan nog voldoende omzet en bestaansrecht? Zo ja, dan is het geen elektriciteitsbedrijf.
Wacht, wat? Amazon is een elektriciteitsbedrijf!

De hele IT-sector is het gevolg van de uitvinding van elektriciteit. Duolingo is niet afhankelijk van de AI-hype voor z'n business.
In summary, while its primary business is language learning, Duolingo's heavy integration and reliance on AI for product development, user experience, and growth means it is often considered an "AI stock" by the market.

Even een kleine vraag hier gooien. Ik zit tegenwoordig quasi continu in de auto en zou wel wat meer beleggings/economische podcasts willen luisteren naast de 7, beursvoyeurs, de belegger aan tafel.
Iemand nog aanraders? Mag ook Engels zijn, wel bij voorkeur via Spotify.

Merci!

De hele IT-sector is het gevolg van de uitvinding van elektriciteit. Duolingo is niet afhankelijk van de AI-hype voor z'n business.
Ja en de Duolingo producten en software zoals die er vandaag uitzien zijn het gevolg van de uitvinding van AI.
Het is niet opgestart als AI-bedrijf, maar daarom kan het nu wel een AI-bedrijf zijn. Of niet misschien?

Ze gebruiken toch gewoon AI om hun product (een app om een taal te leren) 'beter' of op een goedkopere manier te maken?
Dat is mijns inziens niet wat men doorgaans onder een 'AI-stock' verstaat.

content creatie via AI, chatbot gebaseerd op AI
Oei, dus een grote kans op -80% binnen 5 jaar? 😋
Of -500% zoals Trump zou zeggen.

Maar even serieus: als hun content meer gecreëerd zal worden door AI, lijkt mij dat hun 'proprietary taal leer universum' (of hoe je het ook zou verwoorden) net makkelijker te emuleren zal worden voor new entrants?
Want die kunnen nu ook AI gebruiken voor (een deel van) de content en zich daarmee gemakkelijker in de markt zetten zonder zelf een volledige database aan items te moeten aanmaken.

In summary, while its primary business is language learning, Duolingo's heavy integration and reliance on AI for product development, user experience, and growth means it is often considered an "AI stock" by the market.
I still disagree with ChatGPT. Ze willen voor zelf zeer graag als AI-bedrijf beschouwd worden ("Duolingo is going to be AI first"), maar dat is allemaal zeer relatief.
Ja en de Duolingo producten en software zoals die er vandaag uitzien zijn het gevolg van de uitvinding van AI.
Nope, het is SaaS door mensen bedacht, ontwikkeld en onderhouden, met een AI-sausje erover, vooral omdat de markt dat momenteel graag heeft.

Even een kleine vraag hier gooien. Ik zit tegenwoordig quasi continu in de auto en zou wel wat meer beleggings/economische podcasts willen luisteren naast de 7, beursvoyeurs, de belegger aan tafel.
Iemand nog aanraders? Mag ook Engels zijn, wel bij voorkeur via Spotify.

Merci!

In good company voor interviews met CEO's van de grootste bedrijven ter wereld.
Best anchor podcasts voor interviews met value/quality investors.
Chitchatstocks voor interviews over random US stocks.

Hier en daar wat losse afleveringen van deze 3 geprobeerd tijdens langere autoritten en wel te smaken.

Het is niet opgestart als AI-bedrijf, maar daarom kan het nu wel een AI-bedrijf zijn. Of niet misschien?
Ik heb het speciaal voor jou nog 's persoonlijk geverifieerd. Duolingo is nog precies hetzelfde product als in het pre-LLM-tijdperk. Geen pivot, geen fundamentele redesign, gewoon "gamified language learning".

AI first, mijn gat.

Ik vond Duolingo maar barslecht, heb er Spaans/Italiaans mee geprobeerd, het is mss goed om enkele woordjes/zinnen te leren, maar meer ook niet.

Ik vond Duolingo maar barslecht, heb er Spaans/Italiaans mee geprobeerd, het is mss goed om enkele woordjes/zinnen te leren, maar meer ook niet.
Je gaat nooit op een verdiepend niveau een taal leren door wat rond te klooien op Duolingo. Ze gaan bijvoorbeeld op geen enkele manier echt in op de grammatica, want dat is niet leuk genoeg om de aandacht vast te houden. Maar zelfs met dat volle besef vind/vond ik het zeer verslavend.

Dat lijkt mij intuitief ook zo bij Duolingo.
Ik vind ook geen enkele peer reviewed studie die de effectiviteit van het taalleren eens onder de loep neemt en positief beoordeelt. (er zijn er, maar niet in deftige journals, ofwel beoordelen ze de leerwinst niet maar andere aspecten zoals tevredenheid of subjectief gevoel).
Niet te vergelijken met deftig een taal leren op de 'traditionele' manier.

Het lijkt mij inderdaad eerder een entertainment app dan een leer-app. Entertainment met een sausje 'ik ben mijzelf aan het improven' erover. Gameification om mensen ergens een beetje blootstelling aan te geven (een taal, nu blijkbaar ook schaken de laatste paar maand, ...).
Een soort candycrush maar het lijkt nuttig.

Als taalapp lijkt het mij gedoemd, maar als pseudo-intellectuele entertainment app zijn er misschien wel kansen.
Niet sarcastisch by the way.

Alleszins, niets waar ik in de verste verten een waardering kan op plakken.

Laatst bewerkt:
Ben zelf al anderhalf jaar subscriber van Duolingo om er de taal van mijn vrouw mee te leren. Laat ons zeggen dat ik me wel kan behelpen voor basis zaken, dus je leert er zeker mee. Groot verschil nu vs. toen ik het land 3 jaar geleden bezocht. Je gaat er inderdaad niet vlot de taal van gaan spreken, maar het is nu eenmaal plezanter dan een droge cursus.

Gisteren al klein beetje Duolingo gekocht, is hier inderdaad potentieel een mooie opportuniteit. Moeilijk te zeggen of AI al dan niet een threat of opportuniteit is. Ze zullen sneller nieuwe content ontwikkelen, maar concurrenten gaan dat ook kunnen. Anderzijds zit de sterkte in Duolingo vooral in het merk / marketing & engagement. Dat is al veel moeilijker te kopieren.

Terug
Bovenaan