Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan sowieso niet want het is een winstbelasting, je moet al de hogere wiskunde van onze roze vriend volgen om uw GAK naar €0 te herleiden alvorens dat te rechtvaardigen is.Maar houden ze standaard op alle transacties 10% af? Dat kan toch niet?

Exact zoals dat met dividenden gebeurt.Hoe gaan brokers verkopen met verlies verwerken?
Stel je verkoopt in oktober 2026 met 50 000 euro winst en ze houden die 10% aka 5 000 euro af, daarna verkoop je nov met 50 000 euro verlies ga je die 5 000 dan terugkrijgen.
Vraag me ook af je de beurstaks ook gaat moeten betalen op die 5 000 die bij verkoop naar de belastingen gaat.
Zou wel degoutant zijn.
Is dit niet algemeen omdat Trump - China een goed einde lijkt te krijgen? Zowat alles staat mooi groen vandaag.Verkiezingen Argentinie, overwinning Milei.
Uw broker is niet verantwoordelijk voor de teruggave van belastingen eh. De federale overheid is dat.Hoe gaan brokers verkopen met verlies verwerken?
Stel je verkoopt in oktober 2026 met 50 000 euro winst en ze houden die 10% aka 5 000 euro af, daarna verkoop je nov met 50 000 euro verlies ga je die 5 000 dan terugkrijgen.
Vraag me ook af je de beurstaks ook gaat moeten betalen op die 5 000 die bij verkoop naar de belastingen gaat.
Zou wel degoutant zijn.
nee hé : als je 100k winst maakt met opt in ben je die 10%=10k direct kwijt dat jaar, doe je opt out dan kan je die herbeleggen en moet je die maar een jaar later aangeven.Voor al de moraalridders hier. Je kunt wat neuten en zagen OF je kunt opt-in doen en dan op het einde van het jaar 'print PDF' doen, dat bij je aangifte steken en het getalletje invullen.
Het is niet dat we hier spreken over gigantische bedragen, he. Het gaat over max 1000 die je dan terugkrijgt. Jaja, compounding. Best case gaat het dus over gemiddeld 7% rendement - ik wil je nog 12mnd compounding geven. Dus 70 euro. Voor 70 euro ga ik niet alles zelf doen en beginnen papieren invullen.
Mijn portefeuille is groot genoeg om niet meer wakker te moeten liggen van 70 euro. My 2 cents.
nee hé : als je 100k winst maakt met opt in ben je die 10%=10k direct kwijt dat jaar, doe je opt out dan kan je die herbeleggen en moet je die maar een jaar later aangeven.
gaat dus over veel meer dan 70 euro
Bij dividenden is het nog extremer.Maar wat is de economische logica dat je die 10k niet zou moeten afgeven bij realisatie van de winst ? Over die vrijstelling kun je nog wat filosofisch palaveren. Maar bij de rest toch niet ?
Bij dividenden is dat toch ook geen topic ?
Bij dividenden is het nog extremer.
30% betalen bij de belastingaangifte anderhalf jaar later is veel beter dan direct.
Laat ons zeggen dat het mathematisch gesproken beter is om pas het volgende jaar die meerwaarde te betalen dan dat ze automatisch ingehouden wordt (verondersteld dat de beurs gemiddeld gesproken stijgt elk jaar)Voor al de moraalridders hier. Je kunt wat neuten en zagen OF je kunt opt-in doen en dan op het einde van het jaar 'print PDF' doen, dat bij je aangifte steken en het getalletje invullen.
Het is niet dat we hier spreken over gigantische bedragen, he. Het gaat over max 1000 die je dan terugkrijgt. Jaja, compounding. Best case gaat het dus over gemiddeld 7% rendement - ik wil je nog 12mnd compounding geven. Dus 70 euro. Voor 70 euro ga ik niet alles zelf doen en beginnen papieren invullen.
Mijn portefeuille is groot genoeg om niet meer wakker te moeten liggen van 70 euro. My 2 cents.
Maar je punt was dat jij al de moeite niet wou doen voor 70 euro wat ik snap. (Als het slechts over 70 euro zou gaan)Maar wat is de economische logica dat je die 10k niet zou moeten afgeven bij realisatie van de winst ? Over die vrijstelling kun je nog wat filosofisch palaveren. Maar bij de rest toch niet ?
Bij dividenden is dat toch ook geen topic ?
Inderdaad. We hebben er een afzonderlijk topic voor...: https://www.beyondgaming.be/threads/arizona-voert-meerwaardebelasting-in.36632/Kleine Beursf(iscalit)eiten
Er is 10K vrijstelling.
Stel, je hebt een accumulerende ETF, en elk jaar, gedurende 10 jaar 10K ongerealiseerde winst. Je verkoopt na die 10 jaar met dus 100K gerealiseerde winst.
Heb je dan recht op van de voorgaande jaren telkens 10K vrijstelling af te trekken, of is het maar eenmalig 10% op moment van de verkoop dat je 10K vrijstelling (tegen dan weliswaar geïndexeerd en dus wat hoger) mag aftrekken?
En 1K extra per jaar gedurende 5 jaar...
Anders kan het een tactiek zijn van elk jaar te verkopen om de vrijstelling te cashen, en het jaar erop weer te kopen en opnieuw de vrijstelling te gebruiken, jaar na jaar, of om de 5 jaar...?
Is die wet nu wel of niet gepubliceerd in het staatsblad?