Kleine Beursfeiten

Voor zij die geinteresseerd zijn in de rol van AI agents en de potentiele impact op SaaS, geeft deze post volgens mij wel een goed inzicht van hoe de toekomst er kan uitzien. Is van de oprichter van SaaStr, een op de SaaS community gefocuste start-up:
[knip]
#doubt

->
Natuurlijk maar 1 voorbeeld.
Er zit zeker voordeel in die ai agents voor alles tot en met de interactie met mensen, maar tot op heden zit A(G)I nog niet op het niveau van natuurlijke menselijke interactie. Maar zoals je zegt, het kan interessant worden de komende jaren. Ik merk dit zelf nu ik bezig ben als MSP, de meeste agents die de verkopers aanprijzen zijn veredelde zoekrobots die een scriptje vrij natuurlijk kunnen afratelen.

Ik zit in het Center of Excellence van Design en Developement waarbij we nu bezig zijn met gen AI en het nut er van. We hebben ook aan de dev community gevraagd hoe zij het gebruiken vandaag en hoe ze er tegen over staan. Dit is een community van om en bij de 500 developers in Java, Angular en mainframe in binnen- en buitenland waarbij er en 400 tal de survey hebben ingevuld.

• 70% gaf aan het te gebruiken
  • Een meerderheid gebruikt het om met nieuwe ideëen te spelen
  • Bijna niemand gebruikt het om bestaande code te begrijpen
  • Zo goed als niemand gebruikt het om technische ontwerpen uit te werken
  • Er werd gevraagd hoeveel tijdswinst ze schatten te halen bij een lijst van activiteiten (technisch ontwerp, nieuwe code, debuggen, code quality checks, unit tests, integration tests, bestaande code begrijpen).
    • Het was multiple choices en de overgrote meerderheid gaf bij alle taken aan dat ze max 30 minuten winnen (we vroegen tot 2 uur en meer), voor bepaalde zaken zoals technisch design, testing en security testing zagen ze geen tijdswinst.
    • De grootste tijdswinst zat in het bedenken van nieuwe code en het schrijven van basis unit tests.
  • Ook interessant was op welke tech stack dit van toepassing was. Mainframe-niveau (Cobol) zag veel minder voordeel/tijdswinst in het gebruik van AI t.o.v. Angular en Java.

Laatst bewerkt:
Na goede vooruitzichten ASML, nu ook BESI met kwartaalupdate en zeer goede orderbacklog (uitgesteld order van TSMC voor Q4, anders zou het zelfs nog veel hoger geweest zijn).
Lijkt erop dat de chippers het ergste nu echt wel achter de rug hebben!

Alles weer groen vandaag, inclusief Tesla met hun fantastische kwartaalresultatem
Enigste goede cijfer zijn afgeleverde voertuigen maar net income is -37% YoY… Productie 5% omlaag. Letterlijk toch een earnings miss?

Dit zijn geen goede resultaten en het aantal afgeleverde voertuigen is blijkbaar een reactie op een tax rebate die zou aflopen.

GM leverde volgens mij al bijna 2x zoveel voertuigen af maar heeft een market cap 20x lager. Welke groeivooruitzichten verantwoorden dat soort discrepantie?

Dit is de zotste bubbel gewoon. Meme stock dus kan blijven pumpen, maar vreselijke cijfers.

Enigste goede cijfer zijn afgeleverde voertuigen maar net income is -37% YoY… Productie 5% omlaag. Letterlijk toch een earnings miss?

Dit zijn geen goede resultaten en het aantal afgeleverde voertuigen is blijkbaar een reactie op een tax rebate die zou aflopen.

GM leverde volgens mij al bijna 2x zoveel voertuigen af maar heeft een market cap 20x lager. Welke groeivooruitzichten verantwoorden dat soort discrepantie?

Dit is de zotste bubbel gewoon. Meme stock dus kan blijven pumpen, maar vreselijke cijfers.
twas sarcastisch

nu, kzit er nog in, binnen 2 weken (6nov) zou het stemming zijn voor musk zijn vergoedingspakket van 1 biljoen, als hij de marktprijs van tesla naar 8 biljoen krijgt. Dat was hetgene dat voor een goeie pump zorgde van 330 naar 460. Dus als het voorstel erdoor komt verwacht ik nog een meme pump

Die verschuift dus steeds de mijlpaal dat hij al lang niet meer haalt (vroeger wel dacht ik?) en toch blijft men hem maar geloven. Het blijft gewoon zot.

Waymo is imo de leider in zelfrijdende auto's, niet Tesla.
En zoals eerder gezegd zijn humanoid robots een industrie die ook hard wordt gehyped maar er is nog maar heel weinig nuttig uit voortgekomen.
Een dansende robot heb ik weinig aan in men huis of in een industriële omgeving.

Sommige (simpele/luie) mensen beleggen nu eenmaal op basis van want hun "guru" hun wijsmaakt, ongeacht hoe slecht de cijfers kwartaal na kwartaal ook zijn.

Niks nieuw en is al eeuwen zo.

Aangezien het aandeel van Tesla ook ATH staat is het allemaal niet zo erg en speelt Musk zijn rol als guru goed.

Laatst bewerkt:
Is dat een short term play of is dat om bij u dividend portfolio te steken?
Ik doe geen short-term plays. Tenzij het op short-term overpriced zou zijn. VTS aan 40 vliegt onmiddellijk buiten.

EVS zat historisch nog in de portefeuille als dividend ding. Maar gezien de koersevolutie van EVS (dividend te laag) en VTS (dividend hoog), was het exit EVS en entry VTS.

Ik doe geen short-term plays. Tenzij het op short-term overpriced zou zijn. VTS aan 40 vliegt onmiddellijk buiten.

EVS zat historisch nog in de portefeuille als dividend ding. Maar gezien de koersevolutie van EVS (dividend te laag) en VTS (dividend hoog), was het exit EVS en entry VTS.
Beschouw je 45% belasting op de dividenden niet als een issue dan? De vrijstellingskorf zal wel meer dan gevuld zijn bij u vermoed ik :unsure:

Terug
Bovenaan