Kleine Beursfeiten

Iets speciaals met dlocal? pre-market richting 16?
Zie Portefeuille topic - Gassy. Staat op rand van al dan niet doorbraak (of kleine terugval)...

- 04/09 totaal onterechte sell-off na offering
- 09/10 US 20B in stabilisatie munt argentinië
- 10/10 8% zakken owv tarievendreigingen van US tegen China waar DLO niks mee te maken heeft
- 14/10 upgrade buy advies Goldman

Maar dat zal er vast niets mee te maken hebben, het is die dekselse SMA200 :oi22:

- 04/09 totaal onterechte sell-off na offering
- 09/10 US 20B in stabilisatie munt argentinië
- 10/10 8% zakken owv tarievendreigingen van US tegen China waar DLO niks mee te maken heeft
- 14/10 upgrade buy advies Goldman

Maar dat zal er vast niets mee te maken hebben, het is die dekselse SMA200 :oi22:
Die dekselse SMA200 verklapt/signaliseert dat iets zoals bovenstaande gebeurd is :oi22:.

"Uw best doen" = het volgende onnozele crypto gokaandeel kopen;
met hefboom via calls;
en dan nog het verkeerde aandeel alhoewel de ticker compleet verschilt;
en het zelfs dan pas na 2 weken zien?

En dan mag ik deze fase nog altijd niet de 'retard bullmarket' noemen van sommigen? 🙂

Is dat de reden waarom je nu al mijn posts met 'haha' bestempeld en me zelfs al gevolgd bent tot in het crypto forum dat je zo haat? :)
Ik toon bewust elke kant van mijn beleggingsreis, het goede en het slechte, winsten en verliezen. Het is niet nodig om mij op te hemelen in de goede tijden maar net zo min om mij uit te lachen tijdens de slechte.

Komaan, BTC miners gaan duidelijk door een verandering waar ze meer inzetten op AI ipv BTC, de markt omarmt dit als positief en er zit sterk sentiment achter. BITF liep nog een beetje achter op dat sentiment tov IREN, CIFR, etc.. even mee op de kar springen is niets mis mee. Maar oké, 'mijn best doen' is misschien niet de juiste verwoording. Maar overduidelijke opportuniteiten laten liggen is nu ook niet mijn ding, ik ben nog steeds vaker juist dan fout. Het was nu ook maar een 0.5% positie hé...

PS: het maakt niet uit hoe retarded jij de bullmarkt vindt, als je kijkt naar de huidige factoren (rente verlaging, FED stopt met afbouwen, M2 historisch hoog, etc...) dan is deze bull markt nog niet direct voorbij. Maar er zullen nog wel enkele correcties volgen en dan kan je mensen weer komen uitlachen. :)

Umicore blijft ook goed gaan. Iemand een idee wat de fundamentele waarde en het fundamentele prijstarget is?
Zitten op 2 miljardstrategische metaalreserves en hun business is rare metals etc processenen verkopen + recyclage. 21 lijkt een realistisch koersdoel, maar dit wordt in deze markt weer een groeibedrijf en wordt dus ook zo gewaardeerd stilaan. Wat ik daarmee bedoel is dat het nu gaat zijn wat de gek er voor durft geven genre AI en infrastructuur.

Misschien is dat 21, misschien blijft die prognose uitbreiden tot we weer 60 hitten zo lang de prijzen stijgen.

Hoewel ik pessimistisch ben op BEL20 en consoorten, de waarde die ik in hen zag een tijdje terug komt nu echt wel naar voor. Goed bedrijf, goede cijfers, één stukje deadweight dat zomaar eens terug kan exploderen.

Nog mensen die hoogtevrees beginnen te krijgen? Hoe pakken jullie dat aan?
  • Stoploss orders zetten om bij een stevige dip stukjes te verkopen?
  • Telkens bij nieuwe ATH stukjes verkopen en in cash houden?
  • Eerder naar de saaie stabielere aandelen gaan die waarschijnlijk minder zakken bij een correctie?
  • Tijdelijk niets meer aankopen en cash op die manier laten aangroeien?
  • DCA all the way?
  • Gewoon alles laten lopen zoals het gaat en een eventuele correctie/crash incasseren?

YTD is hier ondertussen al 65%+ (chance gehad door IWDA op het juiste moment buiten te smijten en hard in te zetten op grondstoffen). Voor mij gaat dat toch over enkele jaarlonen die ik dit jaar extra verdiend heb. Zou pijnlijk zijn om dat te zien verdwijnen bij een eventuele crash.

Zitten op 2 miljardstrategische metaalreserves en hun business is rare metals etc processenen verkopen + recyclage. 21 lijkt een realistisch koersdoel, maar dit wordt in deze markt weer een groeibedrijf en wordt dus ook zo gewaardeerd stilaan. Wat ik daarmee bedoel is dat het nu gaat zijn wat de gek er voor durft geven genre AI en infrastructuur.

Misschien is dat 21, misschien blijft die prognose uitbreiden tot we weer 60 hitten zo lang de prijzen stijgen.

Hoewel ik pessimistisch ben op BEL20 en consoorten, de waarde die ik in hen zag een tijdje terug komt nu echt wel naar voor. Goed bedrijf, goede cijfers, één stukje deadweight dat zomaar eens terug kan exploderen.
Groeibedrijf betwijfel ik, voornaamste waarde komt uit recyclage (edelmetalen, geen rare earth metalen) en katalysatoren.
Groei wordt in deze sectoren niet verwacht...

Waar haal je die 2 miljard strategische metaalreserves vandaan? Nog nooit gehoord... meeste metalen worden ingeleased zelfs.

• Eerder naar de saaie stabielere aandelen gaan die waarschijnlijk minder zakken bij een correctie?
  • DCA all the way?
  • Gewoon alles laten lopen zoals het gaat en een eventuele correctie/crash incasseren?

YTD is hier ondertussen al 65%+ (chance gehad door IWDA op het juiste moment buiten te smijten en hard in te zetten op grondstoffen). Voor mij gaat dat toch over enkele jaarlonen die ik dit jaar extra verdiend heb. Zou pijnlijk zijn om dat te zien verdwijnen bij een eventuele crash.
Far more money has been lost by investors in preparing for corrections, or anticipating corrections, than has been lost in the corrections themselves.” - Peter Lynch

• DCA all the way?

Je kunt volledig in aandelen blijven denk ik, met daarbij nu een gedeelte stabielere aandelen. Krijgen we binnenkort een globale correctie van 10-20%, dan kan het zijn dat die stabielere aandelen wat minder hard dalen, en de meer volatiele aandelen een stevige dreun krijgen. Het lijkt mij na zo'n daling dan niet slecht om dan de moed te hebben om die stabiele aandelen op dat moment buiten te zwieren, en om te wisselen voor volatielere zwaar afgestrafte aandelen die bij herstel ook weer heviger corrigeren.

Far more money has been lost by investors in preparing for corrections, or anticipating corrections, than has been lost in the corrections themselves.” - Peter Lynch
Naast Peter Lynch waren er nog heel wat mensen die begin dit jaar iets soortgelijks zeiden in het ETF topic. Blij dat ik niet geluisterd heb in ieder geval.

• DCA all the way?

Even inpikken op stoploss orders: als je daarmee zou werken (en ik heb geleerd van dat zelf niet meer te doen :censored:), zou ik eerder kiezen voor een stoplimiet, waarbij er ook een ondergrens staat op je verkoopprijs. Zeker bij een stevige dip loop je anders risico dat je stoploss op het laagste punt afgaat en de markt daarna terug omhoog veert.

Bv. je stelt een stoploss in op €100, de koers zakt naar €85 in een extreem geval, dan kan het gebeuren dat je verkooporder gebeurt aan €85 terwijl de koers zich in de dagen erna weer herstelt naar €90+.

waarom? ze zouden ook positief moeten staan
Inderdaad, de volle 4,5%.

Even inpikken op stoploss orders: als je daarmee zou werken (en ik heb geleerd van dat zelf niet meer te doen :censored:), zou ik eerder kiezen voor een stoplimiet, waarbij er ook een ondergrens staat op je verkoopprijs. Zeker bij een stevige dip loop je anders risico dat je stoploss op het laagste punt afgaat en de markt daarna terug omhoog veert.

Bv. je stelt een stoploss in op €100, de koers zakt naar €85 in een extreem geval, dan kan het gebeuren dat je verkooporder gebeurt aan €85 terwijl de koers zich in de dagen erna weer herstelt naar €90+.
Is een goeie tip. Waarom zou je het niet meer doen?

Terug
Bovenaan