Kleine Beursfeiten

Wat is er aan de hand met Campine? Als je het orderbook bekijkt gaat dat naar 300 vandaag. Alleen maar door de exportbeperkingen van China?
Alle rare earth gaat omhoog.
Zelfs Solvay, met mss paar % rare earth exposure gaat enorm omhoog vandaag.

Campine is wel zeer goedkoop, dus een herwaardering is wel gepast.

Niocorp is ook zo’n aandeel van een (in ontwikkeling zijnde) mijner van kritieke grondstoffen en rare earth. Pré market 16% omhoog.

Grootste stommiteit ooit gedaan.
Mijn ondas verkocht. Ben ook nog niet lang bezig met de beurs. Had er gekocht aan ongeveer 1.5 euro. Verkocht aan 5.5.. nu staan ze al aan 11 euro 😞
Volgende keer verkoop ik niet alles maar bijv de helft.

Enig idee hoe het zal verder gaan met de ARM.
Vorig jaar gekocht. Altijd op verlies gestaan, tot zelf -35%. Sinds gisteren eindelijk 2.8 % winst. Verkopen en t geld voor een ander aandeel gebruiken? Of denken jullie dat ze nog zullen stijgen?

Nog mensen hier die de Verisure beursgang opvolgen?
Beveiliging in een wereld vol onveiligheidsgevoel bij sommige mensen kan nog wel is een goeie investering worden denk ik.
Er is nog geen introprijs bekend denk ik ?

Pfff.... Had 2 weken geleden BITF calls gekocht, staan op +300% nu, maar niet in mijn portfolio... Heb ik toch wel niet op de verkeerde ticker geklikt zeker en BTCS calls gekocht in de plaats. -30% in de plaats... Man soms is het leven toch echt balen, dan doede uw best om uit een dal te klimmen en krijgde nog is zoiets.

Beveiliging in een wereld vol onveiligheidsgevoel bij sommige mensen kan nog wel is een goeie investering worden denk ik.
ik hoor niks anders dan klachten van verisure dat de abonnementsprijzen alsmaar duurder worden en bij een inbraak sturen ze gewoon een sms.

Sommigen, zoals een dommekloot in mijn straat hangen dan nog een groot plakkaat dat het gebouw beschermd is door Verisure. Kwestie van te weten waar er echt niks te rapen valt :unsure:

ik hoor niks anders dan klachten van verisure dat de abonnementsprijzen alsmaar duurder worden en bij een inbraak sturen ze gewoon een sms.

Sommigen, zoals een dommekloot in mijn straat hangen dan nog een groot plakkaat dat het gebouw beschermd is door Verisure. Kwestie van te weten waar er echt niks te rapen valt :unsure:
Het is altijd opletten dat je niet meer betaald dan wat er mee te nemen valt, als ze hier inbreken komen ze de dag erna terug om een cadeautje af te geven denk ik, uit medelijden.

ASML cijfers deze ochtend:

• Kwartaalcijfers in lijn met verwachting
  • Orderinstroom boven consensus
  • Meer zekerheid voor 2026
  • Aandelenkoers hoger in reactie

Ik heb dat even gehad omdat de vorige bewoner dat had geïnstalleerd. Maandelijkse fee van 50€ te betalen (bovenop eenmalige installatiekosten) Direct buitengekegeld op aanraden van familie die bij de politie werkt omdat ze juist niks kunnen en mogen doen als er effectief iets gebeurd. Behalve dan ter plaatste gaan, vaststellen en dan de politie te bellen. Een alarmsysteem dat iets van geluid geeft zonder fee is even effectief en pakken goedkoper.

Het geld valt te rapen in hun maandelijkse subscription fee, maar CAGR van nieuwe installaties neemt af. De laatste 5Y teruggevallen naar 7% (toch de tijd waar je zou denken dat de pumpamentals van onveiligheid zich zouden moeten hebben gemanifesteerd) versus churn van 7,4% wijst voor mij toch niet op een ARR die nog gaat stijgen in dezelfde mate.

Mogelijks te herbekijken wat kwartalen na IPO om te zien hoe key metrics evolueren, maar van het product zelf ben ik alvast niet overtuigd.

Pfff.... Had 2 weken geleden BITF calls gekocht, staan op +300% nu, maar niet in mijn portfolio... Heb ik toch wel niet op de verkeerde ticker geklikt zeker en BTCS calls gekocht in de plaats. -30% in de plaats... Man soms is het leven toch echt balen, dan doede uw best om uit een dal te klimmen en krijgde nog is zoiets.
"Uw best doen" = het volgende onnozele crypto gokaandeel kopen;
met hefboom via calls;
en dan nog het verkeerde aandeel alhoewel de ticker compleet verschilt;
en het zelfs dan pas na 2 weken zien?

En dan mag ik deze fase nog altijd niet de 'retard bullmarket' noemen van sommigen? 🙂

Zelfde met rare earths momenteel. Bedrijven die nog maar een paar jaar bestaan of al tientallen jaren verlieslatend zijn, en die enkel een belofte hebben om ooit een mijn op te starten, stijgen 500% op een maand tijd.
Waarom niet.

Zelfde met rare earths momenteel. Bedrijven die nog maar een paar jaar bestaan of al tientallen jaren verlieslatend zijn, en die enkel een belofte hebben om ooit een mijn op te starten, stijgen 500% op een maand tijd.
Waarom niet.
Inderdaad, zoals Niocorp. Zolang er geld aan te verdienen valt is het OK denk ik dan :). Een aandeel is zoveel waard als de zot ervoor betaalt.

Inderdaad, zoals Niocorp. Zolang er geld aan te verdienen valt is het OK denk ik dan :). Een aandeel is zoveel waard als de zot ervoor betaalt.
Klopt maar intrinsiek is het dat helemaal niet waard en dus kan het elk moment ineenstuiken, dan moet ge hopen dat ge er op tijd uit zijt.
Dat is wat heel veel retail nu doet. Gewoon de volgende gok volgen en dan hopen eruit te zijn voor de rugpull.
Kan veel opbrengen idd als ge er vroeg bij zijt en vroeg genoeg uit zijt. Maar dat heeft niets met investeren te maken. Is gewoon gokken.

Kan veel opbrengen idd als ge er vroeg bij zijt en vroeg genoeg uit zijt. Maar dat heeft niets met investeren te maken. Is gewoon gokken.
Laat instappen is risk/reward gezien inderdaad geen goed idee. Een aandeel dat al gevorderd is in de exponentiële stijging koop ikzelf alvast normaal gezien niet.
Dat is ook de reden waarom ik maar beperkt in de beurs zit: we zitten in de latere fase van de bullmarket. Daar worden de grootste winsten (tijdelijk) gemaakt, maar erna volgen ook de grootste tranen.

Terug
Bovenaan