Kleine Beursfeiten

Aller dikke chance dat ik de afgelopen weken wat zaken heb verkocht (NVDA, TEM, MSFT). Kan ik wat goedkoper inkopen. Het staat nu echter nog altijd vrij hoog.

Laatst bewerkt:
TACO.png

Dit moet toch een grap zijn. Ik ben héél benieuwd naar morgen.

Off-topic, maar de crypto whale die vrijdag 180+ miljoen gecasht heeft door 'toevallig' 30 minuten voor de crash een short positie te openen, heeft een nieuwe positie geopend: wéér short, trouwens.

Eind augustus ergens een watchlist aangemaakt met een paar aandelen rond kritische mineralen. Gewoon omdat er wat praat op Reddit was, maar waarom zou ik wat willekeurige onbekenden zomaar volgen met aandelen van een sector waar ik totaal niks van ken? Niks mee gedaan dus. Ondertussen:

UUUU +133%
TMC +133%
UAMY +258%
CRML +245%
ABAT +247%

Kheb mijn sell order verwijderd.. 300 was eigenblijk mijn doel maar ik kan het zo hoog niet zetten in degiro.. Vraag en biedprijs verschillen teveel

Wat is er aan de hand met Campine? Als je het orderbook bekijkt gaat dat naar 300 vandaag. Alleen maar door de exportbeperkingen van China?

Wat is er aan de hand met Campine? Als je het orderbook bekijkt gaat dat naar 300 vandaag. Alleen maar door de exportbeperkingen van China?
Ik vermoed onderstaande:

Bron: De Tijd

Het belangrijksre product van Campine, antimoon, staat opnieuw volop in de aandacht. Volgens de krant Financial Times zou de Amerikaanse overheid 1 miljard dollar uittrekken om onder meer kobalt, antimoon en tantaal bij te kopen.

Mooie pick van @Nesjamag

Terug
Bovenaan