Kleine Beursfeiten

t'is ongeveer de periode nu wanneer bitcoin bergaf gaat gaan, denken jullie dat er veel geld van de cryptomarkt in de beurs gaat vloeien? of is dat praktisch verwaarloosbaar tegenover al het geld dat er al in de beurs zit?

Gisteren nog wat trades gedaan: extra aankoop van Gitlab (25% van positie) van 2 weken verkocht (48,98$) en terug ingeruild voor Dlocal (14,42$). Nu bijna 30% extra “gratis” Dlocal door deze switches de voorbije 2 weken.
RXST hetgeen aangekocht aan 6,98$ deels verkocht aan 9,07$, en er UNH mee bijgekocht aan 302,99$. Kwestie van risk/reward weer wat te herschikken.

Vorige maand Ondas Holdings op watchlist gezet.
Sindsdien +160%
Gisteren eindelijk kleine positie n genomen, waarschijnlijk door FOMO. Intussen ook wel al +9%
Ongeveer 1 maand geleden zag ik dat ondas op 3 maand ongeveer 300% gestegen was.
Heb wat info over dit aandeel opgezocht en heb er wat gekocht.
Op minder dan 1 maand tijd, ongeveer 60% winst.

Ongeveer 1 maand geleden zag ik dat ondas op 3 maand ongeveer 300% gestegen was.
Heb wat info over dit aandeel opgezocht en heb er wat gekocht.
Op minder dan 1 maand tijd, ongeveer 60% winst.
Met Dlocal zie ik hetzelfde principe plaats vinden binnen dit en +/- 6-9 maanden. Eerst nog even mogelijke verdere correctie voor Dlocal naar 11-12$ en dan bam, omhoog.

Laatst bewerkt:
Van 2009 tot 2018 presteerde oa. de S&P500 en IWDA een stuk beter dan goud of zilver. Sinds 2018 is het min of meer gelijklopend geworden. De komende jaren verwacht ik een outperformance van goud en zilver tov aandelen. Eigenlijk is dat dit jaar al wat begonnen. Denk dat een bepaalde positie in PHAG en PHAU dan zeker niet misplaatst is in ieders portefeuille.
PHAG en PHAU, altijd leuk als diversificatie 😉.

2. Ik heb geen share verkocht na Q2 earnings. Op basis van multiples zou ik doorgaans wel een deel verkocht hebben, maar een re-rating naar boven lijkt me logischer na dit Q.
Ik heb verkocht iets onder de weerstand van de SMA200 weekbasis aan 16$, en reeds 66,67% teruggekocht aan 14,42$. Dit terwijl ik met dat vrijgekomen geld ondertussen ook een mooie stijging met Gitlab had… Als het verder daalt koop ik goedkoper bij.

Merci om te delen, had je hier ook al eens je pitch voor AM gepost?
Later uitgebreider, tis van niet after the fact te zijn. Maar in short; quality bedrijf, sterke sector, hoge FCF marges, hoge ROCE/ROIC en decent balans aan een aanvaardbare tot relatief goedkope waardering en shares outstanding in dalende lijn. Ca. 60% recurring revenue dacht ik. Diegenen die comfortabel de multiple van ASML willen betalen, zeker AMAT eens checken. Zijn de tweede grootste (obv omzet, na ASML) in semi equipment manufacturing.

17 shares tesla gekocht aan 329,6

ik denk dat het binnenkort zal stijgen als ik de chart zie van mei tot nu, gecombineerd met de rate cuts, hun opkomende robotaxi en dan nog hun battery storage business die het goed doet. En ik verwacht dat er binnenkort wel eens een update zal volgen over hun optimus robotten.

Hopelijk tweet elon niet teveel dwaze dingen meer :unsure:

Hun Robotaxi is gewoon een mens met een afstandsbediening voorlopig. Wil je op zelfrijdende taxi's inzetten is Google de play dankzij Waymo. Die zijn al met the real thing bezig.

Musk zegt nu al 10 jaar dat ze 1 jaar verwijderd zijn van FSD en nog geen jaar geleden is gebleken dat Tesla nog relatief ver van kant staat én eigenlijk inzet op het verkeerde materiaal. Ter verduidleijking: Waymo zit op level 4 en Tesla op level 2 voorlopig.

Ik denk ook dat ze nog enkele dramatische Q's in sales moeten rapporteren, maar echt vreselijke YoY cijfers. En die zijn vorige keer totaal niet zwaar genoeg afgestraft geweest.

De vraag is ook of rate cuts voor Tesla meer zullen doen dan de markt/concurrenten in het algemeen? Tesla's zijn al best cheap en dus prijsgewijs al een aantrekkelijke optie, de aankoop van een nieuwe wagen wordt niet uitgesteld in afwachting van de rate cuts imo. En op dit punt zou je ook kunnen afvragen of rate cuts niet reeds zijn ingeprijsd.

Ook een moeilijke positie van MAGA én de liberale kant tegelijk tegen de borst hebben gestoten. Europese markt heeft Musk ook vlotjes gewiped. In China zijn ze gewoon verslagen door de lokale opties, los van trade wars.

Zeer moeilijk te voorspellen aandeel, bovendien beetje afhankelijk van wispelturig politiek gespeel.

Terug
Bovenaan