Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
TIming kan goed of slecht zijn in hindsight, maar nooit geniaalPF weer meer dan 2% omhoog, mede door de geniale timing van aankoop van BILL destijds![]()
.
Gitlab, Monday,….
In alle bescheidenheid: in dit geval welTIming kan goed of slecht zijn in hindsight, maar nooit geniaal
.Dapper, maar Deceuninck vind ik nu echt een voorspelbaar dead money aandeel. Er zijn toch veel andere dingen te vinden die minstens even goed of beter rendement te verwachten hebben ?
Ik heb ooit (moet 15y geleden zijn) veel centen verdiend met een kapitaalsverhoging met voorkeurrechten bij Deceuninck - zwaar kunnen arbitreren. Sindsdien volg ik het uit sympathie met een half oog.
- De Turkse markt is al altijd een probleem geweest. Is het Erdogan niet die specifiek dom doet, is het een wisselkoers iets of een macro iets in Turkije - het gevolg van een of andere Erdogan stunt. Zolang Erdogan daar op zijn stoel zit, zie ik niet in hoe dat plots zou veranderen
- Macro is er niet veel aan de hand in Europa. Ondanks alle doemberichten is de economie in Europa al 10y in goeie doen. Het gaat niet slecht, het zal ook niet plots veel beter beginnen gaan - wat zou de driver daarvoor zijn ?
- Het aandeel staat al 20y zo goed als op dezelfde plaats. Er was een blip in covid toen iedereen thuis zat te renoveren, maar dat is snel verdwenen.
- De bouwmarkt is de bouwmarkt, die gaat niet plots strak naar boven gaan. Ik zie ook niet in hoe een West-Europees/Belgisch bedrijf competitief kan zijn in dergelijke markt. Beetje zelfde verhaal als Recticel. Blip in covid, voor de rest terplekke trappelen laatste 10-20y
- Operationeel zijn de dingen die je opsomt 'struggle to survive'. Herstructureren, offshoren kosten drukken, ... Allemaal nodig om als (West)Europees bedrijf een competitief product te hebben in een wereld markt. Het is niet zo dramatisch als VanHool, maar het is niet echt rozengeur en manenschijn.
- Voor de rest heb ik geen zicht op balans en de operationele cijfers - maar de bovenstaande thesis zie ik niet snel veranderen. In Google finance zie ik P/E 18 staan, dat lijkt me niet 'schijte goedkoop' voor een saai bouwbedrijf dat geen double digit growth zal hebben uit het niks.
Je zal er waarschijnlijk niet veel mee verliezen, maar ook niks mee winnen.
Een week of 2 terug hier nog gezegd dat iedereen SaaS dood verklaard.
Ondertussen alle SaaS bedrijven +10% tot +50% (MDB) op een goede week... Easy money soms, puur naar sentiment kijken, zien dat de data niet overeenstemt met het sentiment, en vervolgens contrarian zijn.
Combinatie van sentiment, FA en TA.Een week of 2 terug hier nog gezegd dat iedereen SaaS dood verklaard.
Ondertussen alle SaaS bedrijven +10% tot +50% (MDB) op een goede week... Easy money soms, puur naar sentiment kijken, zien dat de data niet overeenstemt met het sentiment, en vervolgens contrarian zijn.
Hoe bepaal je nu vervolgens je uitstapmoment? Ook op basis van sentiment of heb je al vooropgestelde verkooptargets?Een week of 2 terug hier nog gezegd dat iedereen SaaS dood verklaard.
Heb voor mijn holdings wel price targets 6 maanden - 1 year out, op basis van wat ik een faire multiple vind. Die moet minstens 30% boven (initiele) aankoopprijs liggen, anders is het de moeite niet. In principe verkoop ik dan alles, ik ga niet speculeren op nog hogere waarderingen.Hoe bepaal je nu vervolgens je uitstapmoment? Ook op basis van sentiment of heb je al vooropgestelde verkooptargets?
'T wordt stillaan tijd dat je ons gaat trakteren met al die vette winsten![]()

Apple?Cijfers van Nvidia zijn abnormaal. Eergisteren hebben ze een bijkomende share repurchase van 60 miljard dollar goedgekeurd en we zitten quasi op ATH. Dit jaar al 10 miljard teruggekocht van het vorige 24 miljard programma. Heeft een bedrijf al eerder zo obsceen veel cash gegenereerd?
Deze cijfers zijn zonder de H20 sales in China. Als daar een deftig akkoord komt en ze ook volle bak in China verpatsen, ridicuul...
misschien zijn de mensen bang van de september dip?Cijfers van Nvidia zijn abnormaal. Eergisteren hebben ze een bijkomende share repurchase van 60 miljard dollar goedgekeurd en we zitten quasi op ATH. Dit jaar al 10 miljard teruggekocht van het vorige 24 miljard programma. Heeft een bedrijf al eerder zo obsceen veel cash gegenereerd?
Deze cijfers zijn zonder de H20 sales in China. Als daar een deftig akkoord komt en ze ook volle bak in China verpatsen, ridicuul...
, t'is historisch gezien de slechtste maand van het jaar