Racing_Genk
Well-known member
Die analyse klopt volledig.Ik blijf dat wel fascinerend vinden, bedrijven zoals die SentinelOne.
Ken er geen fluit van, maar ik dacht snel nog eens naar de cijfers te kijken aangezien dat bedrijf hier elk jaar wel eens passeert.
Na 12 jaar bestaan: 800m omzet, en 300+ miljoen verlies. Shares outstanding zo goed als verdubbeld op 3 jaar tijd.
Tenzij ze op weg zijn naar 1 of andere toekomstige monopoliepositie is dat toch gewoon om te bleiten?
En waarover hebben jullie het de hele tijd ivm "FCF"?
Die hebben geen hol FCF, gewoon dikke operationele verliezen, jaar na jaar, 40%+ van de omzet.
Vandaar dat ik enkel eens instap om een korte termijn trade te doen. Of als die clown van een CEO eindelijk beseft dat hij zijn bedrijf beter kan verkopen met een 50-70% premium in de plaats van kansloos te blijven vechten tegen CRWD/PANW/MSFT.
Product-wise is SentinelOne wel gewoon heel sterk. Dus dat heeft wel zijn strategische waarde, los van de heel lelijke P&L. (bv. als onderdeel van een groter cybersec bedrijf / beter management, waarbij dit in beide scenarios veel efficienter kan worden gerund).

. En Gitlab, die kruipt stilletjes aan naar boven
.
)
.