Fetish thread is elders vriend!!Als Balta (Belysse) nu eens +950% zou willen gaan sta ik break even![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fetish thread is elders vriend!!Als Balta (Belysse) nu eens +950% zou willen gaan sta ik break even![]()
Aangezien er een referentiepunt van uw portefeuille gaat worden gemaakt bij invoering van die belasting kan je van dat historisch verlies juist niets inbrengen.Veel te lang gehouden waardoor waarde vandaag 292 € is - nog weinig te winnen/verliezen, wie weet ooit een overnamebod ofzo. Als ik mag kiezen m.b.t. meerwaardebelasting voor de historische aankoopwaarde mss nog handig.
Tot dan is het idd een reminder hoe slecht het kan aflopen als het echt verkeerd gaat, zowel met bedrijf als met de aandeelhouder die koppig geen actie onderneemt.
Ze gingen toch 2 opties geven? -> 1/1/2026 OF de aankoopdatum met een maximum van 5 jaar teruggaan in de tijd.Aangezien er een referentiepunt van uw portefeuille gaat worden gemaakt bij invoering van die belasting kan je van dat historisch verlies juist niets inbrengen.
Aangezien er een referentiepunt van uw portefeuille gaat worden gemaakt bij invoering van die belasting kan je van dat historisch verlies juist niets inbrengen.
Ze gingen toch 2 opties geven? -> 1/1/2026 OF de aankoopdatum met een maximum van 5 jaar teruggaan in de tijd.

Godverdikke he, dat is nu al de tweede keer dat ik veel geld laat liggen door (weliswaar veel te hoge) shortposities te vroeg te sluiten. Eerst CAVA en nu Palantir. Combinatie van verschillende elementen (gebrek aan convictie omdat ik enkel shortte op waardering, terwijl fundamentals wel ijzersterk zijn + speculatieve memestock + verlies oneindig omdat ik short via negatieve aandelenpositie).
Wat het deze keer extra pijnlijk maakt is dat ik uitgerekend eergisteren mijn shortpositie volledig heb afgebouwd aan 173, weliswaar met lichte winst, maar het had een pak meer kunnen zijn.
Het moest er even uit![]()
tbegint er stilletjes aan uit te zien als een beurscrash

Lijkt wel 1929 zeker?tbegint er stilletjes aan uit te zien als een beurscrash

tis al tech en software bij mij, rond de 7% daling momenteel.Als je PF tech heavy is zal je even licht tranen maar dit is toch verre van een beurscrash? Als ik mijn NVDA niet meereken zit ik niet eens aan 1% daling.

-7%? Ik vraag mij af wat jij dan concreet allemaal hebttis al tech en software bij mij, rond de 7% daling momenteel.
ik hoop dat het nog een stuk zakt om nog wat extra dingen te kopen
ik hoop vooral dat de elektron van rocketlabs dit weekend ook crasht, daar zou ik nog graag een goed stuk van bijkopen
?tis ongeveer 7% sedert mijn ath eh, geen verlies-7%? Ik vraag mij af wat jij dan concreet allemaal hebt?
De septembercrash komt pas in september.tbegint er stilletjes aan uit te zien als een beurscrash
En waar haal je "De september crash" dan vandaan?De septembercrash komt pas in september.
NVDA staat nog altijd hoger dan een maand geleden?Als je PF tech heavy is zal je even licht tranen maar dit is toch verre van een beurscrash? Als ik mijn NVDA niet meereken zit ik niet eens aan 1% daling.
Martin Armstrong komt daar weer mee af. Maar dat is natuurlijk altijd met een korreltje zout te nemen. Kan natuurlijk gebeuren, maar dan ideale bijkoopgelegenheid zeker. Is wel private blog, dus veel zijn jullie er niet mee: https://www.armstrongeconomics.com/armstrongeconomics101/trading/private-blog-the-september-crash/En waar haal je "De september crash" dan vandaan?
Dan ben je beter om gewoon Investopedia te quoten:Martin Armstrong komt daar weer mee af. Maar dat is natuurlijk altijd met een korreltje zout te nemen. Kan natuurlijk gebeuren, maar dan ideale bijkoopgelegenheid zeker. Is wel private blog, dus veel zijn jullie er niet mee: https://www.armstrongeconomics.com/armstrongeconomics101/trading/private-blog-the-september-crash/
As with all anomalies thought to occur in the stock market, the reality is that they likely do not exist, since markets do tend to be efficient (especially once anomalies are identified and publicly-known). As such, one should probably not use the notion of the September Effect to make trading decisions.
Op dat moment had NVDA een daling van bijna 5% en het is inmiddels al weer een groot deel van mijn PF geworden. Maar weinig 'schade' uiteindelijk.NVDA staat nog altijd hoger dan een maand geleden?