Misterblort
Well-known member
https://live.euronext.com/en/product/equities/BE0003825420-XBRU
Serieuze mismatch in vraag en aanbod voor Campine
Serieuze mismatch in vraag en aanbod voor Campine

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

De beurzen rekenen hoge kosten aan voor realtime koersinformatie. Daarom biedt Bolero alleen aan actieve beleggers gratis realtime koersinformatie aan. Als je niet regelmatig orders plaatst of als je enkel in het weekend tijd hebt om je portefeuille te bekijken, geven de vertraagde koersinformatie je al voldoende informatie. Bij vertraagde koersinformatie ontvang je de koersinformatie met minstens 15 minuten vertraging.
dat is toch mooihttps://live.euronext.com/en/product/equities/BE0003825420-XBRU
Serieuze mismatch in vraag en aanbod voor Campine![]()
zal daar ook wel komenIk weet niet waarom je mijn bericht tagged of waarom je dit hier in betrekt want vastgoed heeft hier niets met te maken.er is toch wel 1 uitzondering in België dacht ik ?
Als je een woonhuis koopt (en zelf gaat bewonen als gezinswoning), en enkele jaren later met een (liefst dikke) meerwaarde verkocht kan krijgen, zou deze meerwaarde niet belast worden juist omdat het je eigen gezinswoning is ..
Dan heb ik het niet over de mensen die om de 5 jaar een huis kopen, erin gaan wonen, renoveren en dan weer verkopen met winst.. die zijn dan effectief systematisch bezig met kopen/renoveren/verkopen en dan betaal je natuurlijk wel belasting.
Pensioenfonds is blijkbaar nog altijd aan het kopen.https://live.euronext.com/en/product/equities/BE0003825420-XBRU
Serieuze mismatch in vraag en aanbod voor Campine![]()
Ook niet onbelangrijk: samen met de meerwaardebelasting is er ook een exitbelasting op alle ongerealiseerde meewaarden voor natuurlijke personen aangekondigd (met verplichte rapportering tot 2 jaar na verhuis)
Het is evident dat de volgende linkse regering de meerwaardebelasting (en dus ook meteen de exitbelasting) stevig zal optrekken binnen x jaar. Alleen een kwestie van tijd...
Blijft weer een oplossing à la belgique die meerwaardebelasting.
Al eens geopperd, laat ze eens naar onze noorderburen - Box 3 verhaal - kijken.
Gooi al het "vermogen" op een hoop en belast hier op een fictief rendement, eventueel met vrijstelling. Of dat nu fysiek goud is, aandelen, goud ETF's, crypto, een tweede woning al dan niet verhuurd, ...
Die meerwaardebelasting is weer een halve oplossing met vele regels (overdracht), onduidelijkheden (wat wel/niet) en verschuivingsmogelijkheden. Bepaalde vermogensbestanddelen blijven nog steeds buiten schot (huurinkomsten, grote participaties, meerwaarde via groepsverzekering,...)
.Logische stap toch - waarom zou je als bank/broker een markt in volle groei laten liggen?Ze worden opnieuw zot bij KBC. Dronken van succes.
Ja, ik zie niet in waarom er geen meerwaardebelasting zou worden geheven bij de uiteindelijke verkoop.Heeft iemand ergens al info gevonden of warranten straks ook gewoon mee in scope zitten van de meerwaardebelasting?
Da’s dan sowieso al 53,5% belasting bij de ontvangst ervan en dan nog eens 10% te dokken op de gerealiseerde meerwaarde bij verkoop? Misselijkmakend toch…
Niet alle aandelen handelen direct.iemand ervaring met volgende situatie?
op IBKR plaats ik limiet verkooporders (soms Day, soms Good-till-cancelled) voor een aandeel met lage liquiditeit. Het noteert op euronext en ik zie daar systematisch price ticks boven mijn limiet. Ook in order book staan BIDs die matchen aan mijn ASK. Nogal frustrerend. Ligt dit aan IBKR zelf of moet ik er gewoon mee leven en systematisch lager order plaatsen dan de hoogste BID als ik wil verkopen.
Ook bij die auctions lijkt het alsof mijn orders genegeerd worden. Zal eens kijken naar die pre-open, als ik dat als optie heb, tnx.Niet alle aandelen handelen direct.
Soms zijn er meerdere auctions per dag. Zeker in illiquide aandelen.
Je voert best uw orders best voor de open, daar zit vaak heel veel van het volume, in de open auction.
Zowel Degiro als IBKR proxies (Lynx, Mexem) houden bij mij automatisch belastingen af voor dividend hoor.
het zou opt-out zijn heb ik gelezen bij be-fire op reddit
allé, er komt een opt-out voor beleggers waardoor de 10% tax op meerwaarde niet automatisch wordt ingehouden.![]()
(enkel Belgische?) brokers gaan wel gevraagd worden op het einde van het jaar het overzicht van transacties naar de FOD financiën te sturen zodat je niet kan valsspelen.
zéér goed nieuws, da's tenminste geen kosteloze lening aan de staat die je hoeft te geven!
Ik dacht dat, anders ben ik in de fout maar het zal over niet veel geld gaan dan, ik vermijd dividend aandelen in het algemeen.Zeker dat dit de Belgische roerende voorheffing is? Want bij mijn weten trekt Degiro enkel Belgische RV (30%) af bij dividenden van Belgische aandelen. En bij Amerikaanse aandelen houden ze ook automatisch 15% Amerikaanse RV in.
Ik had ooit eens toevallig iets gekocht dat dividend gaf (wat ik niet had gezien) en die RV werd bij Degiro niet ingehouden en moest ik dan later zelf aangeven.
ALT BG en K33 gaan de verkeerde richting uitIk dacht dat, anders ben ik in de fout maar het zal over niet veel geld gaan dan, ik vermijd dividend aandelen in het algemeen.