Kleine Beursfeiten

Heeft er hier iemand games Workshop in zijn port? Ik al een tijdje. GAK 146€
Ik heb niet echt en thesis buiten dat hun cijfers en marges fantastisch zijn.
Ze verdienen heel veel aan hun IP licenties en die licenties zijn eigenlijk gewoon gratis reclame voor hun. Dus minder advertentiekosten.
In de toekomst komt er een serie op Amazon uit met Henry Cavil.(2026) Er is nog veel groeimarge en die serie gaat daar volgens mij een groeimotor in spelen. Hoeveel daarvan al ingeprijst is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik denk dat het nog relatief vroeg is in het verhaal.
Ik geef het maar even mee als naam om misschien is te bekijken.

Heeft er hier iemand games Workshop in zijn port? Ik al een tijdje. GAK 146€
Ik heb niet echt en thesis buiten dat hun cijfers en marges fantastisch zijn.
Ze verdienen heel veel aan hun IP licenties en die licenties zijn eigenlijk gewoon gratis reclame voor hun. Dus minder advertentiekosten.
In de toekomst komt er een serie op Amazon uit met Henry Cavil.(2026) Er is nog veel groeimarge en die serie gaat daar volgens mij een groeimotor in spelen. Hoeveel daarvan al ingeprijst is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik denk dat het nog relatief vroeg is in het verhaal.
Ik geef het maar even mee als naam om misschien is te bekijken.
Paar jaar terug gekocht rond de 110, verkocht toen ze de eerste keer 140 aantikken, wat spijt gekregen maar gelukkig recent terug kunnen kopen aan 133.
Ik ken/volg het bedrijf ook al wel jaren.
Ik zie nog wel groei in inkomsten uit hun licenties (basically free money) en bvb TOW wat blijkbaar toch iets beter doet dan verwacht (en met de release van Cathay de Aziatische markt probeert verder te openen).
Risico's zijn wel dat ze echt wel op productielimiet zitten en moeite hebben om vraag en aanbod te matchen (hoewel die artificiële schaarste ook voordelen heeft). En natuurlijk ook wel exposure aan DJT´s grillen.

Paar jaar terug gekocht rond de 110, verkocht toen ze de eerste keer 140 aantikken, wat spijt gekregen maar gelukkig recent terug kunnen kopen aan 133.
Ik ken/volg het bedrijf ook al wel jaren.
Ik zie nog wel groei in inkomsten uit hun licenties (basically free money) en bvb TOW wat blijkbaar toch iets beter doet dan verwacht (en met de release van Cathay de Aziatische markt probeert verder te openen).
Risico's zijn wel dat ze echt wel op productielimiet zitten en moeite hebben om vraag en aanbod te matchen (hoewel die artificiële schaarste ook voordelen heeft). En natuurlijk ook wel exposure aan DJT´s grillen.
Ja DJT is ne partypooper.

Ze hebben 2 nieuwe fabrieken in de pijplijn en nog ruimte gekocht voor nieuwe toekomstige.
Die eerste zou klaar moeten zijn in 2026, net op tijd voor de serie-boom :)

Manufacturing
Now we have secured planning permission for the construction of our fourth factory at our HQ in Nottingham, it will be
completed in the summer of 2026. In the period we also purchased two further properties near our HQ, further
cementing our commitment to the local area. The larger of the two sites, Easter Park, will be operational this financial
year and will expand our paint production capacity. The second property provides us with capacity for future expansion.

Ik zie ze niet direct veel stijgen.
Ze hebben nog vorig jaar gezegd dat ze de volgende jaren zich niet gaan focusen op high-end GPU's genre RTX 80-90 series van Nvidia.
Hun nieuwste GPU de RX 9070 XT bewijst dit, de RTX 5080 is beter.

Nvidia heeft momenteel de sterkere tech in handen op gebied van Raytracing, DLSS is momenteel veel beter dan FSR en nu hebben ze ook Framegen, AMD heeft darentegen AFMF tijd zal uitwijzen welke de betere is.
En Nvidia staat ook veel verder op gebied van AI.

Op gebied van CPU's is AMD beter dan Intel en dat zie ik niet direct veranderen, maar alleen CPU's is de markt niet zo groot om de aandeel nog de hoogte in te duwen.
25% omhoog sedert mijn call :p

Ja DJT is ne partypooper.

Ze hebben 2 nieuwe fabrieken in de pijplijn en nog ruimte gekocht voor nieuwe toekomstige.
Die eerste zou klaar moeten zijn in 2026, net op tijd voor de serie-boom :)

Manufacturing
Now we have secured planning permission for the construction of our fourth factory at our HQ in Nottingham, it will be
completed in the summer of 2026. In the period we also purchased two further properties near our HQ, further
cementing our commitment to the local area. The larger of the two sites, Easter Park, will be operational this financial
year and will expand our paint production capacity. The second property provides us with capacity for future expansion.
Ja, die Citadel Paint uitbreiding zat al ff in de pijplijn en het merendeel vd rest is logistieke capaciteit. Puur productiegewijs zou de grote bottleneck vermogen zijn, er is onvoldoende capaciteit op het netwerk in die regio voor nog meer grootverbruikers, ze mogen blijkbaar hun productie nu al niet continue op volle capaciteit draaien omdat ze beurtelings met andere bedrijven in de regio op- en afschakelen. Maar daar is de Britse netwerkbeheerder ook wel mee bezig.
En offshoren is geen optie omdat ze al op de limiet zitten van wat ze buitenlands mogen produceren zonder hun tax-breaks te verliezen.

Klein stukje Metaplanet omgeruild voor ANAP, staat iets aantrekkelijker op basis van de metrics. Kwestie van wat te diversifiëren in Japan. 😇

Degiro (althans toch vroeger) is vrij behulpzaam als je de naam, exchange en ISIN doorgeeft aan de klantendienst dan voegen ze het toe aan het aanbod. Ik heb het idd via IBKR gekocht.

Ik sta 15% up op mijn ULTA momenteel. Ik ga die vermoedelijk verkopen en dat steken in cash reserve voor een gok en PACB als die nog eens naar beneden zouden gaan. Ik heb de voorbije periode wat PACB ingekocht waardoor mijn GAK inmiddels tegen de 1.21 zit. En het is aan het evolueren van gokken op plotse stijging out of nowhere nummer 468968 naar effectief geloven in de toekomst van het bedrijf. Hun Q1 was al best goed, ze hadden tegen het einde zelfs backlog in orders die gaan overgaan in Q2 dus die zal ook positieve shine hebben. De NIH cuts zijn opgevangen door hun eigen goedkopere alternatieven, consumables stijgen sneller in sales dan gedacht etc etc. Het lijkt alsof ze zich echt klaarzetten om optimaal gebruik te maken van de scalability van hun activiteiten.

Ik zie dat als een relatief aanvaardbaar risico om over 2-3 jaar een 5-10x bagger te zien, ook al ben ik slecht vertrouwd met de sector.

Als ze in deze moeilijkere tijden guidance weten te hitten telkens is dat een signaal dat de CEO alles correct aan het leiden is. Als ze in 2027 effectief profitable zijn...

Deze laatste toevoeging aan die positie is dan ook meteen de laatste buy van PACB, behoudens uitzondering. Het is dan normaliter mijn op één na grootste non-MSFT/NVDA positie en in zekere zin een consolidatie van mijn voorlopige gains van dit jaar.

De echte gok (voor mij) zal dan komen als ik een van @NotoriousP zijn crypto calls eindelijk bij een van mijn brokers tijdig kan vinden. :D Ik ga wel een klein positietje van 1-2k openen in MSTR of ANAP of iets dergelijks. Zoals ik voor de vorige rally naar 100k zei heb ik nog heel fel het gevoel dat minstens de hype alles nog eens kan opstuwen tot ongekende hoogte, ook al zie ik nog steeds niet het nut van een bitcoin. Dan heb ik daar al geen FOMO meer van.

Terug
Bovenaan