Kleine Beursfeiten

Sterk, misschien heb ik het gemist maar wat is de motivatie hiervoor? Geen vertrouwen in Amerikaanse bedrijven meer?

Er zit nog steeds een aap achter het stuur van de wereldeconomie. Hij heeft nu zijn treintje eventjes gekeerd maar volgende week schiet er toch weer een of ander compleet achterlijk plan in zijn hoofd.
Er zijn nog steeds importtarieven all over the place. Bijzonder onzeker investeringsklimaat. Maar aandeelhouders zijn om een of andere reden weer handjeklap aan het doen omdat er voor 90 dagen een akkoord is met China over tarieven die nog steeds hoger liggen dan pre-Trump? En er is iemand die gelooft dat er in die 90 dagen niet nog een aanpassing gaat komen?

Misschien ben ik gewoon een zwartkijker maar ik kijk naar de markt en ik zie vooral veel onrealistiche verwachtingen ingeprijsd.

Er zit nog steeds een aap achter het stuur van de wereldeconomie. Hij heeft nu zijn treintje eventjes gekeerd maar volgende week schiet er toch weer een of ander compleet achterlijk plan in zijn hoofd.
Er zijn nog steeds importtarieven all over the place. Bijzonder onzeker investeringsklimaat. Maar aandeelhouders zijn om een of andere reden weer handjeklap aan het doen omdat er voor 90 dagen een akkoord is met China over tarieven die nog steeds hoger liggen dan pre-Trump? En er is iemand die gelooft dat er in die 90 dagen niet nog een aanpassing gaat komen?

Misschien ben ik gewoon een zwartkijker maar ik kijk naar de markt en ik zie vooral veel onrealistiche verwachtingen ingeprijsd.
Ik moet ook wel zeggen dat mijn MSCI-ETF sinds Trump's capriolen vaak het omgekeerde doet van mijn (vooral Europese) posities.

Lol zonet nieuwe ATH op mijn niche portefeuille met MSFT, SE en TEM :crazy: Gewoon niets gedaan behalve een paar extra aandelen bijgekocht. Zelfs de daling was uiteindelijk niet zo erg, nog geen 20%.

SE is echt wel een schot in de roos :cheer: GAK van 40 en nu 146. @Racing_Genk ik moet u dringend eens trakteren ze :love:

Nu goed, Trump II is nog lang.

Laatst bewerkt:

Ik zie vooral een markt die nog enkele jaren flink gaat doorstijgen, gedreven door AI. Daarna (over 4-5-tal jaar) mogelijk het begin van de instorting van de bubble. Nu de beren op het verkeerde been zetten, en de massale retailinstroom van na COVID nog wat laten aandikken, om daarna de genadeslag toe te kennen. Beurskoersen draaien niet om ruis wat Trump doet ed... Het is eerder andersom, zoals Racing Genk al schreef: "De Stock & Bond market werkt toch mooi als corrigerend mechanisme voor slechte economische policies." Grafieken maken het nieuws, niet omgekeerd, de rest is ruis...

Trade deal tussen China en VS. Stocks zullen 🚀.
Ps.: Ik mis Janus
Zou het hier mee te maken hebben?

Als alles te hoog geprijsd staat in verhouding met de echte waarde van de bedrijven dan zou er toch een correctie moeten aankomen binnenkort. De markt kan wel nog even blijven gaan maar ooit moet het toch corrigeren.

De economie doet het nu toch niet beter als toen Trump verkozen werd, dus als de indexen nu hoger staan dan toen dan zijn deze meer overgewaardeerd dan een aantal maanden terug. Lijkt me ook dat alles hoog staat door retail die op de kar springt bij het horen van nieuws over een deal.

Minder dan 6 weken na de start van de tarievenklucht staan de indexen al weer hoger dan ervoor en zijn de beren weer in hun hol gekropen.
Komende dagen/weken even gaan ruiken aan de highs van februari in afwachting van een nieuwe brain fart. En zo blijft het altijd wel boeiend om volgen...

Farma schiet al weer hoog naar boven. Yet another testimony of TACO trade :laugh:

Trump Always Chickens Out

Markt gelooft er weer geen fluit van. Beetje problematisch weekend gedrag van Donald. Gewoon golfen Donald, steek die telefoon weg.

Zoals daar zijn...?
Niet persé 1 op 1, of volledig gratis maar o.a. Nebula en Curiosity Stream (ja die zijn betalend, maar goedkoper dan YT premium), want ik kijk vooral graag naar informatieve kanalen. Gewone TV voor onze dochter en, nja, voor entertainment je weet wel :unsure:

Echter is het idd zo voor gratis video's zoals op YT is er (nog geen) alternatief, maar zou dat zo blijven als YT 15/m aanrekent?

The Trade Desk +80% op een paar weken.

Had het moeten weten. Deed me denken aan Adyen in 2023 maar helaas geen positie genomen. Dit soort opportuniteiten in quality stocks zie je niet iedere maand.

Waarom EVS verkocht? Is één van de beste aandelen in mijn PF momenteel?

Dividend portefeuille. De excel zegt wat ik moet doen.

Momenteel dekt de dividenden cashflow 117.95% van de onderliggende hypotheek. Break-even punt is 4.14%. EVS zat maar aan ~2%. Out you go.

Volgende die op het kapblok liggen zijn melexis, ageas en fluxys.

Kandidaten om binnen te komen zijn KBCA, GBL, Xior. Al wil ik gerust de bestaande posities > 5% nog wat uitbreiden. De Excel zal wel guidance geven.

Zeker dat het niet mogelijk is?
Want ik had een maand geleden een afspraak bij een Belfius kantoor omdat ik en mijn vrouw denken om een 2de eigendom te kopen.
En die persoon bij de bank zei eigenlijk hetzelfde wat Cege dus zegt.
Als ik mijn huidig eigendom verkoop krijg ik de cash, ik pak de lening die ik momenteel nog open heb staan samen met de nieuwe lening van het nieuwe eigendom zodat ik de woonbonus behoud.
En meestal gaat de bank daarin mee, waren zijn letterlijke woorden.

Bears weer in hibernation. Sentiment op dit forum is ook een goeie contra-indicator BTW :laugh:
Maar het had even goed anders kunnen uitdraaien met Trump... Viel/valt bijna niet te voorspellen.

Zelfs als ik de tariffs en de Trump onzekerheidsfactor volledig wegdenk, vind ik de US beurzen veel te duur.
Bijna tijd voor mij om opnieuw puts in te slaan. Oa. Apple, ARM, Cava, Palantir, Carvana ogen stilaan weer aantrekkelijk.

Als het alleen aan Trump lag dan ging het ook anders uitdraaien. Hij is gewoon teruggefloten door zijn sponsors die teveel geld aan het verliezen waren.
Ik hoop dat iedereen intussen door heeft dat die oranje man niet meer dan een marionet is.

Maar het had even goed anders kunnen uitdraaien met Trump... Viel/valt bijna niet te voorspellen.

Zelfs als ik de tariffs en de Trump onzekerheidsfactor volledig wegdenk, vind ik de US beurzen veel te duur.
Bijna tijd voor mij om opnieuw puts in te slaan. Oa. Apple, ARM, Cava, Palantir, Carvana ogen stilaan weer aantrekkelijk.
Niet echt juist imo. Zoals RacingGenk al zei, de bond/stock market is de baas en niet Trump. Was vrij duidelijk dat hij ging plooien, in het verleden was hij telkens bezig met de aandelenmarkt en nu doen alsof hij blind is?
En zelfs als hij dat niet deed, was er een moment gekomen dat het terug beter ging gaan.
Ik zou persoonlijk niet aan puts doen, maar ik zou zeggen succes.

De polls en de geldschieters (wiens belangen idd. grotendeels aligned zijn met Wall Street) zijn de baas en niets anders.

Terug
Bovenaan