Kleine Beursfeiten

Is Trump zijn plannen met invoertarieven voor farma aan het herbekijken? UCB/Tubize na gisteren ook weer vandaag ferm omhoog??

In elk café zit er in de hoek die ene dronken kerel die wartaal uitstoot, en toch trapt er altijd weer iemand in om met hem te discussiëren.

Tijd om het topic te hernoemen naar Beurscafé.
Zou ik oprecht een betere titel vinden dan "Kleine beursfeiten", dat slaat de bal volledig mis

"U.S. Economy Contracts at 0.3% Rate in First Quarter"

=> toch wel vrij onverwacht? En dat allemaal nog voor de impact van de tarieven.

Edit: blijkbaar moeilijk in te schatten wat dit nu exact betekent want cijfer wordt fel beïnvloed door anticipatieve import.

Laatst bewerkt:
En nu is het plots de schuld van Biden dat de economie cratert. Als het een scheet naar boven gaat, pluim op zijn hoed (hello egg prices) en als het slecht gaat, de schuld van de vorige.

Precies de kleuterklas.

Hoe lang gaan zijn kiezers dat nog pikken. Dat het geen genie is, hebben ze al door wsch. Maar pikken ze het nog veel langer?

En nu is het plots de schuld van Biden dat de economie cratert. Als het een scheet naar boven gaat, pluim op zijn hoed (hello egg prices) en als het slecht gaat, de schuld van de vorige.

Precies de kleuterklas.

Hoe lang gaan zijn kiezers dat nog pikken. Dat het geen genie is, hebben ze al door wsch. Maar pikken ze het nog veel langer?
je ziet dat hier toch ook. Er is ook nog altijd geen antwoord gekomen op de vraag waarom Trump nu zo goed zou zijn voor de economie.

Mijn collega staat ytd zowaar +35%, enkel spotify - en een stukje bijgekocht met de verkoop van Deceuninck

Hoog risico door 0 spreiding maar als het lukt wel kassa kassa

Goede cijfers voor Confluent maar toch bijna -10% after hours. Begrijp het niet. Benieuwd wat het morgen geeft 🥴.

Goede cijfers voor Confluent maar toch bijna -10% after hours. Begrijp het niet. Benieuwd wat het morgen geeft 🥴.
Ze verlagen hun FY guidance.

Straks eens in detail bekijken, misschien goed moment om ze hier op te pikken. In het verleden nog al swing trades gedaan op Confluent.

Handel in Cofinimmo en Aedifica quasi gelijktijdig opgeschort in afwachting van een persbericht...

Twee grote posities hier, fus ben wel benieuwd...
Geruchten over mogelijke fusie - maar nog niets officieel is wat ik hier lees op Saxo. Maar verder geen toelichting ofzo - kan evengoed niets zijn.

Geruchten over mogelijke fusie - maar nog niets officieel is wat ik hier lees op Saxo. Maar verder geen toelichting ofzo - kan evengoed niets zijn.
Niets zal het niet zijn denk ik, anders gaat de FSMA de aandelen niet opschorten...

Geruchten over fusie had ik ook gelezen...Zou niet onlogisch zijn gezien hun gelijkaardig profiel.

Aedifica is geloof ik pureplay healthcare en zet zich zo ook expliciet in de markt, en Cofinimmo heeft ook kantoren en horeca. Geen idee of die anders benaderd worden op fiscaal gebied, maar die lijken me sowieso niet compatibel genoeg voor een volledige fusie. Ik denk eerder de transactie van een significante deelportefeuille healthcare van de ene naar de andere. Ze zijn beiden internationaal actief, kan een volledig land zijn.

Aedifica is geloof ik pureplay healthcare en zet zich zo ook expliciet in de markt, en Cofinimmo heeft ook kantoren en horeca. Geen idee of die anders benaderd worden op fiscaal gebied, maar die lijken me sowieso niet compatibel genoeg voor een volledige fusie. Ik denk eerder de transactie van een significante deelportefeuille healthcare van de ene naar de andere. Ze zijn beiden internationaal actief, kan een volledig land zijn.
M.b.t.Cofinimmo heeft de regering meermaals de wetgeving dusdanig bijgestuurd dat het telkens net niet was voor hen - meteen ook een reden waarom ik vraagtekens bij de berichtgeving plaats - in geval van een fusie zit daar mogelijks een risico aan: stel dat het fiscaal regime opnieuw wordt aangepast - bvb naar 100% zorgvastgoed.

Omgekeerd kan anderzijds ook, als het idem blijft als vandaag zou dat alvast een fiscaal voordeel betekenen gezien Cofinimmo maar een 2-3% onder de drempel van 80% zit.

De piste die je aangeeft kan er eentje zijn die streeft naar die 80% terwijl de rest op 100% blijft, als men dat dan ook nog eens kan combineren met lokale schaalvoordelen.

MGM mooie Q1 resultaten + extra buyback budget. 5% outstanding shares terug gekocht in Q1. Uiteraard -3%...

Markets be crazy, goed dat MSTR er nog is om op te steunen.

Terug
Bovenaan