Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Exactly.En de dollar geen kloten meer waard binnen een paar jaar. De aandelen mogen dan nog stijgen in $ waarde.
Voor crypto wel goed om de bullrun op gang te trekken, eens kijken wanneer ik kan verkopen dan.
Kapitaalvlucht naar Japan de laatste maanden…
Meanwhile Boeing stock +4pct. Nog mijn enige (maar grote) short positie. Groen, groen, groen op continue stroom aan negatief nieuws rond het bedrijf en dat in een negatieve markt. Why, oh why???
Oxy saves the day for once![]()
Kapitaalvlucht naar Japan de laatste maanden…
Net nog podcast aan het luisteren van NVO CEO die letterlijk zegt dat ze eigenlijk een US bedrijf aan het worden zijn omdat EU innovatie beperkt.
Heb je een link daarvan en/of meer details?
Je redenering is: "ze worden toch politiek gesteund". Met andere woorden ze kunnen niet zakken, of wat moet ik uit dat argument afleiden? Daarna bewijs je zelf dat dit voor het aandeel niets betekent, want er is sinds december '23 al 40%. Die politieke steun heeft dan toch niet veel betekend over die periode.Als er nu één bedrijf politiek gesteund wordt in de US is het BA toch? Veel te veel fabriekjes overal in alle US staten hangen van Boeing af.
Sinds december '23 is er ook al +/-40% af. Van de ATH al -60%. zit gewoon al veel shit in de huidige prijs.
Wat is het alternatief? Gaan de US airliners opeens Airbus aankopen?
En die +4% van gisteren was waarschijnlijk het nieuws uit Rusland.
Ik bedoel ermee dat ze zeker niet failliet zullen gaan. Da's geen Carvana of een of andere bullshit startup.Je redenering is: "ze worden toch politiek gesteund". Met andere woorden ze kunnen niet zakken, of wat moet ik uit dat argument afleiden? Daarna bewijs je zelf dat dit voor het aandeel niets betekent, want er is sinds december '23 al 40%. Die politieke steun heeft dan toch niet veel betekend over die periode.
-60% van de ATH. Alsof dat er iets toe doet? Als iets -40% of -50% staat kan het blijkbaar wel ook naar -60% gaan. Maar als iets -60% staat kan het niet verder zakken?
Als ik bovenstaande argumenten voor waarheid zou nemen koop ik en masse bpost, proximus en heb ik een serieuze kans gemist met Dexia en Sabena enkele decennia geleden.
Elthon John, jij hier? Ik ken niemand anders met zo'n grote roze bril. Dat is het verder destabiliseren van financiële markten bovenop de shitshow die er nu al gaande is.
En daarbij rate cuts gaan niet noodzakelijk de markt redden omdat hoge interest rates helemaal het probleem niet zijn nu. Net zoals dat begin de jaren 2000 en 2008 niet het probleem was, dat heeft toen niks opgelost buiten wat KT relief.
Aangezien Trump zich laat omringen door andere idioten en jaknikkers, vrees ik toch voor het ergste.Ik heb nog altijd alle hoop dat Trump egocentrisch genoeg is dat hij niet de geschiedenisboeken wilt ingaan als één van de grootste mislukkingen van het Amerikaanse presidentsschap. Soms heb ik de indruk dat hij schijt heeft aan de externe opinie maar als het puntje bij paaltje komt dan zie je toch de ware aard. Geschiedenisboeken geven niks om je persoonlijke perceptie, dat zal hij ook wel weten.
Op elk moment dat ik tot nu toe dacht "dit gaat hij niet doen, dit is een brug te ver" heeft hij het toch gewoon gedaan. Maar als je dan ziet dat er veel tegenkanting is of markt reactie niet is wat het moet zijn, dan draait hij wel bij.
De 10 year yield is een blok aan zijn been, dat hem volgens mij wel in de "juiste" richting zal sturen.
De markt draait al jaren op vertrouwen - dat is er nu niet meer en dus is de reactie alleen maar logisch. Echter is de vraag nog maar hoe lang het vertrouwen in Japan of Duitsland hoger gaat blijven. Weet te weinig over Japan maar de EU is nu ook geen beleggersparadijs met hun overregulatie. Volgens mij zal de belegger wel snel terug naar de US vluchten als de resultaten uitblijven of minder zijn dan men gewoon was in de US. Ik zie niet in welke bedrijven in de EU of Japan kunnen innoveren zoals die in de US (ook al is dat voornamelijk MAG7). Net nog podcast aan het luisteren van NVO CEO die letterlijk zegt dat ze eigenlijk een US bedrijf aan het worden zijn omdat EU innovatie beperkt. En als je dan kijkt naar AI, daar is het ook de US en China die koploper zijn.
@JanusDR : Ter herinnering, NVO staat onder 70$, 58$ namelijk - vergeet niet in de trein te stappen!
Altijd benieuwd naar de smeuïge verhalen, hou je vooral niet in zou ik zeggen!Zit zelf niet op de beurs maar dat ekopak op 6 maanden tijd 60% beurswaarde kwijt is verbaast me niets.
En het zal eender wie dat er mee samenwerkt ook niet verbazen. Het was voor mij al jaren duidelijk dat ekopak een bubbel is, die eigelijk wel later gebarsten is dan ik verwacht had
Aangezien Trump zich laat omringen door andere idioten en jaknikkers, vrees ik toch voor het ergste.
Ik heb zelf geen economie gestudeerd maar Powell buiten smijten en de geldprinter aanzetten is toch het recept om de dollar te doen crashen (inflatie van tariffs en dan nog extra money printing er bovenop). Ik zie niet direct in hoe dat op de lange termijn voor US stocks gaat positief zijn aangezien die in dollars genoteerd staan? Welk land gaat dan nog dollars willen aanhouden?