Is 40 al oud?Ik ben zo oud dat ik ook iets meer richting dividenden begin te gaan.
Uiteindelijk is een van de redenen van het beleggen toch een pensioen te hebben.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is 40 al oud?Ik ben zo oud dat ik ook iets meer richting dividenden begin te gaan.
Uiteindelijk is een van de redenen van het beleggen toch een pensioen te hebben.
JaIs 40 al oud?
Fluxys is payout van 0.98€ per aandeel gedaan op 20 mei '24 aan een waarde van 21.4€ per aandeel.Als je fout rekent is dat zo. Hieronder de realiteit
Fluxys ~5% netto
Fluxys is payout van 0.98€ per aandeel gedaan op 20 mei '24 aan een waarde van 21.4€ per aandeel.
Dat is 4.57% bruto , ofte 3.22% als je er RV ook nog aftrekt.
Of waar ben ik dan mis volgens jou? No harm intended.
Uiteraard ligt u percentage hoger als je het aandeel goedkoper hebt gekocht.
Maar dat is uit u vorige posts niet af te leiden dat je zowel speculeert op toename vd waarde als het dividend.

Ze stonden op mijn lijstje om te verkopen rond de 60. Maar zijn wat teruggevallen met Trump farcen + wat extra teruggevallen met de kapitaalsverhoging deze week.
Als je echt nobrainers wil, koop TINC. Er komt nog een serieuze verhoging aan binnenkort. Als ik het goed begrijp willen ze in omvang verdubbelen, geen idee of dat allemaal eigen kapitaal zal zijn of combi met schulden. Met wat chance kun je 50% nu kopen en de andere 50% binnen paar weken/maanden met wat voorkeursrechtkorting.
Meanwhile Boeing stock +4pct. Nog mijn enige (maar grote) short positie. Groen, groen, groen op continue stroom aan negatief nieuws rond het bedrijf en dat in een negatieve markt. Why, oh why???Lolol oké. Het is alsof die er bewust alles aan doen om een financiële crisis uit te lokken.

Ik snap niet waarom je dit als negatief ziet. Powell buiten, Trump puppet op zijn plaats. Rentes naar beneden, printer terug aan en knallen maar. Beurs zal snel stijgen...
Lolol oké. Het is alsof die er bewust alles aan doen om een financiële crisis uit te lokken. Véél te laat natuurlijk, maar behalve CROX/GOOGL/HDSN/NVO alle dollar posities buiten en naar €. Die mogen de dollarput proberen dempen, voor de rest 0 vertrouwen meer in dat gatachterlijk land. Die spiraal van zelfvernietiging gaat niet plots worden omgedraaid zoals de markt nog steeds inprijst en China/Rusland gaan hier zwaar op kapitaliseren. Heel zure appel, maar fuck de VS.
Ja nog meer Trump puppets joehoe! Exact wat deIk snap niet waarom je dit als negatief ziet. Powell buiten, Trump puppet op zijn plaats. Rentes naar beneden, printer terug aan en knallen maar. Beurs zal snel stijgen...
Ik snap niet waarom je dit als negatief ziet. Powell buiten, Trump puppet op zijn plaats. Rentes naar beneden, printer terug aan en knallen maar. Beurs zal snel stijgen...
Begrijp je niet waarom? -> omdat het op de SMA200 steun op maandbasis noteert…Meanwhile Boeing stock +4pct. Nog mijn enige (maar grote) short positie. Groen, groen, groen op continue stroom aan negatief nieuws rond het bedrijf en dat in een negatieve markt. Why, oh why???
Oxy saves the day for once![]()
Bottom call?
Lolol oké. Het is alsof die er bewust alles aan doen om een financiële crisis uit te lokken. Véél te laat natuurlijk, maar behalve CROX/GOOGL/HDSN/NVO alle dollar posities buiten en naar €. Die mogen de dollarput proberen dempen, voor de rest 0 vertrouwen meer in dat gatachterlijk land. Die spiraal van zelfvernietiging gaat niet plots worden omgedraaid zoals de markt nog steeds inprijst en China/Rusland gaan hier zwaar op kapitaliseren. Heel zure appel, maar fuck de VS.
Nee danku, heb al een vriendin.Bottom call?
Bedankt voor de naam te vermelden. Nooit aandacht aan gegeven. Echter als ik snel eens kijk obv NAV groei en dividenden, dan zie ik tussen Juni 2020 en Dec 2024 een annualized return van 7,5% (8,3% indien je verdisconteringsvoet gelijk zou houden tussen die 2 jaartallen). Dat is zeker niet niks, en beter als sommige andere Belgische holdings maar nu ook geen wonderbaarlijke prestatie. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Investor AB, die zitten op 17% annualized return over de afgelopen 20 jaar.
Ik ben wat kritisch op Belgische holdings waar C-levels in de jaarverslagen wat lopen te pronken in kostuum en dasben met halve pot gel in de haren maar waar de resultaten eigenlijk niet bijzonder zijn. Nu goed, na snelle analyse 8,3% annualized return met defensieve investeringen is prima om het verder te bekijken.
op korte termijn heeft Boeing weinig te zoeken in China, maar op lange termijn is het verhaal helemaal anders gezien het mss wel de grootste markt zal worden. Boeing had al wat issues met hun 7..Meanwhile Boeing stock +4pct. Nog mijn enige (maar grote) short positie. Groen, groen, groen op continue stroom aan negatief nieuws rond het bedrijf en dat in een negatieve markt. Why, oh why???
Oxy saves the day for once![]()