Kleine Beursfeiten

ik ben aan het inkopen in amazon, die is al serieus gezakt van een 241.62 ATH in februari naar 172,81 low een week geleden.
Momenteel staat die aan 178....

ik denk dat die wel goed gaat herstellen aangezien amazon niet enkel pakskes levert. de competitie zoals temu, alibaba,... zal volgens mij veel harder geraakt worden met de tariffs.

Als mensen iets willen kopen maar t'is niet beschikbaar vanuit china, dan kopen ze het toch gewoon van een andere seller op amazon? aleja, das mijn logica

of ben ik een mes aan het vangen? :unsure:

They suggest that the overall US strategy is to decouple from China, and that any country who wishes to have a trade deal with the US will also have to distance itself from Beijing.

De S&P500 niet eens meer in correctie YTD :wtf: Ook nog de zoveelste casual Zelensky vernedering en Poetin dicksucking met letterlijk herhalen van Kremlin propaganda. US is openlijk een vijandige staat geworden en de markt prijst nog steeds handelsdeals en normalisering van relaties in. LOL. Ik bekijk de portefeuille als een sunk cost, tis de moeite niet om op zo'n relatief klein bedrag nu verlies te nemen uit principe. Maar no way dat er nog nieuw geld naar dollars gaat.

Crocs bijgekocht en nu tijdje portefeuille dicht tot na Q1 cijfers. Dagelijkse firehose of shit uit de VS maakt het onmogelijk om nog wat op de hoogte te blijven. Media spelen er ook gretig op in, de engagement cijfers en click counts moeten gigantisch zijn dezer dagen.

Er is hier in deze beurs-zone geen "kleine vraagjes" topic, dus dan maar in deze thread. Vanuit het verleden heb ik nog een aantal Nyrstar aandelen... en ja, mijn inzet is verloren. Het zijn er niet veel, maar ik heb ze nooit verkocht, dus ze zitten nog in mijn portefeuille. Ze verkopen zal mij hoogstens een koffie opleveren, als de kosten al niet hoger zijn dan de opbrengst. Wat doe je daarmee?
Ik houd mijn missers bij om me eraan te herinneren om altijd het blinkend laagje van een buitenkans weg te krabben om te zien wat er onder zit.

Ongerelateerd aan je vraag:
Wat verlang ik terug naar tijden wanneer de beurswaarde van een bedrijf gebaseerd was op de waarde vh bedrijf en niet wat één of andere malloot zijn protjes hem influisteren.

Ongerelateerd aan je vraag:
Wat verlang ik terug naar tijden wanneer de beurswaarde van een bedrijf gebaseerd was op de waarde vh bedrijf en niet wat één of andere malloot zijn protjes hem influisteren.
ik denk dat het merendeel van ons hieronder valt? :unsure: ge kunt er in feite ook al diegene daar onder plaatsen met hun technische analyse van de charts met hun death cross, en dead cat bounce etc, allemaal maar voorspellingen.

Wat zijn de meningen over het Nike aandeel? Is daar enig teken op beterschap? Staat wel interessant geprijsd momenteel @Xeo

Verder vandaag Rheinmetall positie verkocht met kleine 20% winst op een maand tijd, dat bleek een goeie gok. Leonardo daarentegen is de slechtere leerling van de klas… ik hoop dat daar nog verbetering in gaat komen (-3,5%).

Bedrag van Rheinmetall gebruikt om IWDA en BRK.B aan te kopen.
Ik heb Nike al gekocht, maar ik verwacht nog veel volatiliteit tijdens de komende maanden (mogelijks heel Trump zijn ambtstermijn) dus dit is voor mij geld dat jarenlang mag vaststaan.

Ik heb nog 30% in cash staan om eventueel bij te kopen, maar momenteel ben ik terughoudend omdat er met Trump elke week wel iets schokkend lijkt te gebeuren.

ik ben aan het inkopen in amazon, die is al serieus gezakt van een 241.62 ATH in februari naar 172,81 low een week geleden.
Momenteel staat die aan 178....

ik denk dat die wel goed gaat herstellen aangezien amazon niet enkel pakskes levert. de competitie zoals temu, alibaba,... zal volgens mij veel harder geraakt worden met de tariffs.

Als mensen iets willen kopen maar t'is niet beschikbaar vanuit china, dan kopen ze het toch gewoon van een andere seller op amazon? aleja, das mijn logica

of ben ik een mes aan het vangen? :unsure:

Het is zeker een goed bedrijf maar heel veel van Amazon zijn inkomsten zijn fees van dropshippers die verkopen via amazon maar wel hun spullen in China aankopen. Heel veel van de inkomsten gaan verdwijnen aangezien door de tarrifs de dropshipmarkt volgens mij volledig gaat kelderen.
Redelijk wat schulden, maar ze hebben ook wel veel gebouwen en dergelijke.. Het is een risico, volgens mij kan het nog een pakske lager

Ik heb Nike al gekocht, maar ik verwacht nog veel volatiliteit tijdens de komende maanden (mogelijks heel Trump zijn ambtstermijn) dus dit is voor mij geld dat jarenlang mag vaststaan.

Ik heb nog 30% in cash staan om eventueel bij te kopen, maar momenteel ben ik terughoudend omdat er met Trump elke week wel iets schokkend lijkt te gebeuren.
Nike staan toch idd wel redelijk goedkoop

Als ik kijk geven die bedrijven zo'n 5% of iets meer dividend, maar daar gaat toch nog 30% belastingen aan af?
Pakt nu Ageas geeft 4,68% geschat dividendrendement, netto is dat dan toch maar 3.27% na belastingen of zie ik dat verkeerd? (los van 859 euro vrijstelling per jaar)

Als ik kijk geven die bedrijven zo'n 5% of iets meer dividend, maar daar gaat toch nog 30% belastingen aan af?
Pakt nu Ageas geeft 4,68% geschat dividendrendement, netto is dat dan toch maar 3.27% na belastingen of zie ik dat verkeerd? (los van 859 euro vrijstelling per jaar)
Nee ge ziet dat niet verkeerd :)

Dan is er toch niet veel dat u netto gaat 5% geven? Misschien eens in een uitzonderlijk goed jaar. Met de 30% belastingen moet je al >7% dividend krijgen om 5% over te houden.

Nee ge ziet dat niet verkeerd :)

Mogelijks wel iets voorspelbaarder qua rendement

Voorbeeld uit eigen portefeuille: WEHB geeft me 6,54% netto (incl. 30% RV zonder vrijstelling)

Wie vandaag wat rondkijkt en pakweg 1 miljoen in dividend aandelen steekt zal kunnen rekenen op 5k netto per maand, maar kan ook wat schommelen natuurlijk - voor Cofinimmo zal het dividend volgend jaar met een zekerheid van 99% verlaagt worden bvb. Ook kapitaalverhogingen zijn een dingetje bij veel gvv's.

Ik snap waarom ge voor een dividendportefeuille zou gaan als ge pakt 1 miljoen te investeren hebt..
Maar om aan dat miljoen te geraken gaan dividenten niet helpen :)

Ik snap waarom ge voor een dividendportefeuille zou gaan als ge pakt 1 miljoen te investeren hebt..
Maar om aan dat miljoen te geraken gaan dividenten niet helpen :)

Jaja, altijd leuk om op dividenden te kakken.

Maar als je dus cashflow nodig hebt, ik zeg maar iets, om vb eten te kopen of als pensio geld te hebben, zijn dividenden wel handig. Tenzij je wil verkopen op momenten zoals nu...

Maar het kan wel interessant zijn om een beetje dividend aandelen te hebben denk ik. Tot je aan uw vrijstelling van +-800 euro zit. 't Is geen wereldschokkend bedrag maar het is toch iets.
Die 800 euro zou je dan weer kunnen herinvesteren in de beurs.

Als je fout rekent is dat zo. Hieronder de realiteit

Fluxys ~5% netto
Melexis ~5.5% netto
VandeVelde ~ 5.5% netto
Tinc ~ 5-5.5% netto afhankelijk van wat de kapitaalsuitkering is (aangezien ze binnenkort nog eens een dik kapitaal rondje doen, zitten we safe voor de komende 5-10y aan RVloze uitkeringen)
Ageas - koopje momenteel ~5% netto
GIMV ~4.8% netto
Solvay ~5.5% netto

(Google Finance niet geloven, dat is al minus RV. Ook doen ze de uitbetaling in jaar X en niet de som van interim + final. Best gewoon de dividenden opzoeken en zelf berekenen)

Terug
Bovenaan