Kleine Beursfeiten

Deze volatiliteit is voor mij toch ongezien, wat voor een rollercoaster is me dit zeg. Aandelen die op +10% staan vlak na opening, IWDA op +9%.

Ik heb net helft van mijn IWDA verkocht (aan 1% winst na 3 jaar maandelijks in te kopen) om 50 procent cash te hebben. Even zien wat er verder gebeurt.
Waarom beleg je in indexen? Voor de lange termijn?

Nu is het tijd om aan te kopen in plaats van de beurs te willen timen. Buy when high, sell when low. Vreemde strategie…

Nu is het tijd om aan te kopen in plaats van de beurs te willen timen. Buy when high, sell when low. Vreemde strategie…

Paper hands.

Ik heb net helft van mijn IWDA verkocht (aan 1% winst na 3 jaar maandelijks in te kopen) om 50 procent cash te hebben. Even zien wat er verder gebeurt.

Lijkt me onwaarschijnlijk dat je maar 1% winst hebt na 3 jaar maandelijks te kopen want het zou enkel okt, nov, dec, jan, feb zijn waar je aankoop in het rood staat. In functie van wanneer je koopt zal maart en/of april in het groen of break-even staan. Alles van 2022 en 2023 zou op ~20% winstmoeten staan. In mijn berekeningen zou je dan op 15% of zo moeten staan.

Lange termijn verhaal niks tegen in te brengen. Net te weinig hangmat daarvoor hier.

Het high/low verhaal vind ik allemaal relatief in huidige context.

Ook al, dus zogauw hij zijn schuld geherfinancierd heeft mogen we ons weer aan deze shit verwachten.

Schuld herfinancieren is niet in een binair event dat je 'eventjes kunt oplossen'. Er verloopt de komende 10-20y elke maand wat schuld die moet geherfinancierd worden. AB Inbev heeft ooit the mother of refinancings gedaan in ZIRP tijden waar ze alles naar achter geduwd hebben en op 20 en 50y gerefinanced hebben aan quasi 0%. De overheid is typisch niet zo snugger/pro-actief...

Uiteindelijk zijn dat toch ook gewoon aandelen onderliggend.

Voor 10K IWDA verkocht. Als het dan toch weer dropt bij een volgende tweet van Trump dan is er meer cash om de dips te kopen.
Ik denk nog niet dat we alle shit gehad hebben met hem.

Deze volatiliteit is voor mij toch ongezien, wat voor een rollercoaster is me dit zeg. Aandelen die op +10% staan vlak na opening, IWDA op +9%.
Beleg in een index, dan heb je weinig last van die grote koersschommelingen :unsure:
Het is toch ongelofelijk dat 1 man zulke reacties teweeg kan brengen.

Ik voel me nogal uit mijn element om een markt te navigeren die wordt beheerst door de grillen van een wortel.

Klein stukje NVDA gekocht @ 98, ik overweeg al mn NVDA buiten te smijten bij opening. Die rebuy @118 is nu toch een stukje teruggewonnen.

Ik sta terug groen tegenover begin dit jaar maar het voelt toch nog niet goed aan. ELF en Umicore waar ik toch snel leuk groen stond alletwee zwaar afgestraft door deze gefabriceerde marktcrash. Umicore ben ik nu bijna ingelopen maar ELF is nog een far cry. Met ULTA, LULU en PACB sta ik terug positief. Maar tegelijk, zelfs bij een legit organische crisis... Normaal verkoop ik niet omdat het allemaal toch met langere horizon is ingekocht geweest.

De 90 dagen is in ieder geval weer symbolisch en dienen vooral als ademruimte voor hemzelf. Trump weet nu normaal met zekerheid dat hij het niet kan volhouden maar kan het verkopen als een win. Nu worden gewoon quasi dezelfde deals als voorheen afgesloten en is het achteraf zogezegd een succes. Ook met China gaat hij een deal moeten sluiten want het zijn zij die via de bond market zijn ballen in een vice grip hebben gestoken. Leuk even pump and dump maar duidelijk dat het niet te lang kan duren en nu is het image naar de buitenwereld weer primair.

Sowieso wel niet fijn dat hij ipv DJT en TRUMP coin te rugpullen dat hij het nu doet met de gehele economie. :usnure:

man man triestige zaken die trump.

Vorige week wat afwezig geweest door andere persoonlijke zaken.. wat een shitshow :lol:

gelukkig zijn het maar cijfertjes :unsure:

De kans op de grootste doemscenario's is dan wel verkleind, de potentiële bull case blijft toch mager voor US. Concreet doe ik voorlopig niks enkel OVH groupe wat verder getrimd omdat de kans op exodus uit US cloud vanuit EU kleiner is geworden.

Voorts geïnteresseerd waarom OXY blijft gekocht worden hier ondanks de consensus dat een recessie het meest waarschijnlijke scenario is. Is dit dan een bet op oorlog? OPEC shenanigans?...?

Nog eens 15% MSCI world buitengesmeten aan 92.2. Nog 25% over van de oorspronkelijke positie. Eerste buy orders gezet aan 80 & 75...we zullen zien.

Terug
Bovenaan