Kleine Beursfeiten

Ik denk dat Bessent er zelf geen knijt van gelooft, en als Trump de harde koers blijft varen inzake tariffs dan neemt hij binnen de paar maanden ontslag.
Dan zou ik me meer zorgen maken... Nu goed het verkloten van de kracht dan de dollar, altijd goed voor mijn BTC gerelateerde beleggingen. Alleen wel eens zien om mijn optie posities te dumpen dan.

Bessent is de architect
Nope. https://finance.yahoo.com/news/wall-street-gets-rude-shock-185152171.html

The tariffs were largely shaped by a small group within Trump’s inner circle, with critical decisions about the duties’ structure going down to the wire before the president’s announcement. A Treasury spokesperson declined to comment.
..........................
Meanwhile on Saturday — as traders and executives across Wall Street and corporate America were still reeling from the market mayhem — White House aides issued an announcement: Trump had won the second round of the Senior Golf Championship at his Jupiter, Florida club.

He’d be advancing to the championship on Sunday.

The tariffs were largely shaped by a small group within Trump’s inner circle, with critical decisions about the duties’ structure going down to the wire before the president’s announcement. A Treasury spokesperson declined to comment.
Meanwhile on Saturday — as traders and executives across Wall Street and corporate America were still reeling from the market mayhem — White House aides issued an announcement: Trump had won the second round of the Senior Golf Championship at his Jupiter, Florida club.

Ah ok. Volgens Slim Beleggen 😬 zou Bessent de architect zijn, niet dus.

Ah ok. Volgens Slim Beleggen 😬 zou Bessent de architect zijn, niet dus.
Kans is gewoon heel groot dat het een hersenspinsel is van Trump, waar al zijn adviseurs met kennis van zaken weten dat het totaal van de pot gerukt is, maar die volledig vast zitten in de ja-knikkers roes.

Nah, trump ziet tariffs als belastinginkomsten zonder belastingen te verhogen. Daarna kan hij cuts doen voor bedrijven.

Zo denkt hij toch.

Ik ken weinig of niets van economie.Maar de naam Liz Truss komt in mijn hoofd en die moest al na vier dagen opstappen als premier wegens de financiële markten.
Hoe komt het dat Trump aan blijft na zwaar weer op de financiële markten?
Meer macht?

Mogelijks een week met anekdotische "good news show" op komst.

Ik hoor het al:
Many, many, many countries falling to their knees (vietnam, israel, etc). Begging the US to make a deal....

Beurzen kort herstel? Want zie: de strategie werkt, en weldra zijn alle heffingen weer weg!
En nadien het besef dat het toch naar de kl... is

De kans moet toch groter zijn dan vroeger?

Sociale media virale doomberichten.
Iedereen die live zijn portefeuille kan volgen op zijn gsm op elk moment van de dag, zelfs met realtime alerts.
Beter nog, iedereen kan impulsieve orders ingeven van gelijk welke locatie.

Als er een tijdperk is voor de grootste crash aller tijden, na de grootste bullmarkt aller tijden, dan moet het toch deze generatie zijn.

De kans moet toch groter zijn dan vroeger?

Sociale media virale doomberichten.
Iedereen die live zijn portefeuille kan volgen op zijn gsm op elk moment van de dag, zelfs met realtime alerts.
Beter nog, iedereen kan impulsieve orders ingeven van gelijk welke locatie.

Als er een tijdperk is voor de grootste crash aller tijden, na de grootste bullmarkt aller tijden, dan moet het toch deze generatie zijn.
Ik weet het niet, tariffs zijn negatief economisch maar er kan nog zoveel wijzigen. Er is geen onderliggende tech bubble of huizenmarkt dat crasht... Maar het kan, het sentiment is nog nooit zo negatief geweest sinds covid, VIX is bijna ook op die hoogte.

Ik denk dat velen nu ook redeneren: "we zullen het ergste van Trump nu wel gezien hebben op economisch vlak".

Verschillende landen hebben al aangegeven te willen onderhandelen met Trump.

Als dit verhaal de bovenhand haalt tussen alle andere, dan kan het maandag mooi groen gaan.

Terug
Bovenaan