Kleine Beursfeiten

Als je bij Lynx zit en je hebt Xfab dan kan je deze nu uitlenen tegen +/- 2.5%. Bij mij worden op dit moment bijna 80% van mijn aandelen uitgeleend tegen dit percentage aan shorters.

Wat zijn hier de verwachtingen voor morgen? Moeten we vandaag niet alles verkopen of zal het zo een vaart niet lopen?

Behoudens geen enkele aankondiging zie ik eigenlijk geen enkele mogelijke positieve uitkomst ... of ben ik nu echt te negatief?

Wat zijn hier de verwachtingen voor morgen? Moeten we vandaag niet alles verkopen of zal het zo een vaart niet lopen?

Behoudens geen enkele aankondiging zie ik eigenlijk geen enkele mogelijke positieve uitkomst ... of ben ik nu echt te negatief?

Als alles verwacht is, zal alles ingeprijsd zijn.

Dikwijls betekent extreem pessimisme dat er een bodem bereikt is of nabij is.

Ik vermoed dat er meer ingeprijsd is dan er zal komen...

Met alle respect en goed wetende dat de markt totaal niet rationeel hoeft te zijn. We staan nog altijd een pak hoger dan een jaartje geleden. En dat is onderbouwd door hogere earnings maar met een US die economisch toch minder zekerheid biedt dan een jaar geleden en met de onzekerheidsfactor Trump, zou ik niet weten waarom beleggers vandaag meer voor S&P500/Nasdaq bedrijven willen betalen dan vorig jaar. Kan gerust nog 600/1000 punten van af.

Lang verhaal kort, ondanks dat morgen rakket naar boven kan zijn, de markt is momenteel zeker nog niet pessimistisch.

Laatst bewerkt:
Met alle respect en goed wetende dat de markt totaal niet rationeel hoeft te zijn. We staan nog altijd een pak hoger dan een jaartje geleden. En dat is onderbouwd door hogere earnings maar met een US die economisch toch minder zekerheid biedt dan een jaar geleden en met de onzekerheidsfactor Trump, zou ik niet weten waarom beleggers vandaag meer voor S&P500/Nasdaq bedrijven willen betalen dan vorig jaar. Kan gerust nog 600/1000 punten van af.

Lang verhaal kort, ondanks dat morgen rakker naar boven kan zijn, de markt is momenteel zeker nog niet pessimistisch.
Tijdje naar boven en vervolgens in najaar diepere dip. Daar ga ik voor 😀.

Als alles verwacht is, zal alles ingeprijsd zijn.

Maar dat is imo net het probleem - de combinatie "verwacht" met "Trump" is er eentje die niemand meer in de mond durft te nemen. Niet dat ik aan timing probeer te doen - ik kan het toch niet, maar voor het eerst sinds lang toch kleine 20% cash en obligaties op het Saxo platform- dus toch wat terughoudend.

Lang verhaal kort, ondanks dat morgen rakket naar boven kan zijn, de markt is momenteel zeker nog niet pessimistisch.
Op lange termijn sure... Maar op korte termijn is er gewoon enorm veel angst door onzekerheid. Als die onzekerheid weg genomen wordt, kan het wel eens terug rallyen. En dan is de vraag wat de Amerikanen gaan doen met hun beleid (rates verlagen? Terug QE?) om te zien wat de markt doet. Ook al gaat het slecht met de economie, wilt daarom niet zeggen dat alle bedrijven het slecht doen natuurlijk, kijk maar naar BRK. Daarom kiezen we individuele bedrijven. 😉

Straks om 22u onze tijd "Liberation Day" nieuws. Iemand die nog snel zijn pf aanpast?
NVO en andere EU pharma stock-holders beware??

Straks om 22u onze tijd "Liberation Day" nieuws. Iemand die nog snel zijn pf aanpast?
NVO en andere EU pharma stock-holders beware??
Ik hou mijn cash nog braafjes vast en Tubize (EU pharma) is al voldoende gezakt, zou me verbazen dat die op 20% tariffs nog zwaar zouden zakken

Het lijkt me niet onredelijk dat we een rally mogen verwachten in EU cloud bedrijven. Shitty productaanbod ivgl met US big tech, maar het besef (zie ook open brief naar EU commissie vorige week van EU techbedrijven) in EU is toch duidelijk daar dat dit een enorm geopolitiek risico is. Alle data is opeisbaar door de US overheid van US bedrijven, of de server nu in EU staat of niet, daar heeft Trump in zijn eerste ambtstermijn voor gezorgd. Minstens de EU bedrijven met veel IP gaan tweemaal nadenken vooraleer ze hun contract met Microsoft, Amazon etc gaan vernieuwen. Het Eurostack initiatief dat de EU tegenhanger zou moeten worden, stelt al jaren niks voor en het zal ook nog vele jaren duren vooraleer dat iets kan voorstellen.

OVH groupe in FR en Ionos group in DE zijn twee van de grootste aanbieders. Als iemand betere kandidaten weet, shoot.

Terug
Bovenaan