Kleine Beursfeiten

- Bestaat sinds 2001 met een historie van inkomsten uit de drankensector en printer cartridges. Naam veranderd in "Quantum Computing inc." in 2018 om naïve beleggers te lokken om op de quantum hype trein te springen. Met succes. 2018 massive pump daarna dump, 2021 massive pump, daarna dump, 2024 massive pump, daarna...
- Geen enkel spoor van een effectief werkende quantum computer. Ze hebben zogezegd een productie faciliteit alleen heeft niemand die ooit al mogen zien en blijft het gewoon een gehuurde conference room te zijn. Verschillende press releases rond bv. samenwerking met universiteit bleek fake, acquisitie van een ander quantum bedrijf bleek fake,...
- 1 van de 6 directeurs heeft ooit al iets gedaan met quantum computing, de zogenaamde CEO was vroeger een detective. Verschillende directeurs al eerder veroordeeld voor fraude/insider trading
- Het enige bedrijf dat QUBT heeft beoordeeld met buy was hun placement agent en ook die is al eerder verschillende keren veroordeeld voor fraude
- Trading bots die via sociale media de stock pumpen
- Revenue is er niet (30k per jaar, maar wel miljoenen losses)

Zoveel red flags dat cassava science er bij verbleekt. De vraag is alleen hoe lang die blinde naïviteit rond het kopen van iets met Quantum in de naam blijft doorgaan, puts met verste datum 07/2025 kan nog tricky zijn. In de vorige pump and dumps duurde het +- een half jaar na de piek vooraleer het in elkaar stortte.

Oh ironie, hoe de line grafiek op de weekly van QUBT een perfecte fuck you vinger vormt voor de shareholders. Of je kan er een erectie in zien van de eigenaars wetende hoeveel geld ze hebben afgetroggeld.

En toch verkoop ik maar de helft van de puts, daar kan gerust nog 50% af.

Wel een minder (en onverwacht) voorval bij het verkopen van die future of defense ETF. Keytrade bank rekent mij 30% roerende voorheffing op de meerwaarde.
Waarom?
Dat is toch enkel voor etf's die belegd zijn in obligaties/vast rentende dingen?

Very true :tongue:

Maar to be honest, je zou voor minder met de meest waanzinnige geopolitieke machtsverschuiving sinds WOII aan de gang en die opening vanmorgen. Hoe vaak heb je al value zien afgestraft worden om direct terug te herstellen en verder te stijgen na cijfers?
Gewoon ADM kopen. Geef bij Chat gpt de vraag welke aandelen kopen in tijden van oorlog, en dan zelfs komt deze naar boven 🤪. Staat aan de onderkant van de meer dan 30-jarige trend.
Kan eventueel nog naar 38$ of zo, maar veel lager volgens mij niet. Ook mooi dividend.

@FernandoFreecashflow : wat denk je van de earnings van HDSN?
Op het eerste zicht gewoon compleet achterlijke nabeurs. Als dit morgen effectief zo opent ga ik zeker bijkopen. Check die FCF conversion. Momenteel conference call aan het luisteren.

Market cap obv nabeurs $235m.
Balans aangedikt tot $70m net cash en enkel in Q4 $5,5m buybacks gedaan. Voor 2025 nog $11,9m outstanding share repurchase authorization oftewel >10% shares outstanding en 12% van de free float (excl. belang van die Lazarus en de CEO).

EV/EBITDA van 3 tegen eind dit jaar ofzo? Staat ook onder book value fwiw. Ben benieuwd of @Nesjamag ook een mening heeft, en ik ben niet sarcastisch.

- Tot -45% price decline in 2024, prijzen begin Q1 nog op hetzelfde niveau. Hameren erop dat ze 0 impact hebben op pricing. Focussen op execution, uitbreiden klantenbestand, integratie USA Refrigerants. Blijven overtuigd van long term trend.
- Zorgen dat upstream inventory trager daalt dan verwacht, dus supply/demand imbalance (thesis voor stijgende prijzen) duurt langer dan eerder voorzien.
- Afhankelijk van wetgeving. Zetten in op overtuigen van klanten van hun value proposition. Veel bedrijven 'venten' hun koelmiddelen tot op vandaag.
- Blijven actief zoeken naar strategische overnames.

Comparables 2023-2024 zijn afschuwelijk, maar dus bijna volledig gedreven door price pressure. Dat weten we al maanden, en de situatie is onveranderd.
Ze hebben vorig jaar een overname gedaan, $8m buybacks uitgevoerd en tegelijk de balans significant verbeterd. Ik snap dit echt niet.

Ook nog vermelden dat er obviously seasonality is. Tijdens de winter is er weinig vraag naar koeling. Ze geven zelf ook aan dat ze richting Q1 reporting (mei) een beter zicht gaan hebben op komend koelseizoen. Onderliggend in 2024 ook gewoon deftige groeitrend in cooling demand. Grootste factor zal toch de prijsevolutie van HFC zijn.

Laatst bewerkt:
Op het eerste zicht gewoon compleet achterlijke nabeurs. Als dit morgen effectief zo opent ga ik zeker bijkopen. Check die FCF conversion. Momenteel conference call aan het luisteren.

Market cap obv nabeurs $235m.
Balans aangedikt tot $70m net cash en enkel in Q4 $5,5m buybacks gedaan. Voor 2025 nog $11,9m outstanding share repurchase authorization oftewel >10% shares outstanding en 12% van de free float (excl. belang van die Lazarus en de CEO).

EV/EBITDA van 3 tegen eind dit jaar ofzo? Staat ook onder book value fwiw. Ben benieuwd of @Nesjamag ook een mening heeft, en ik ben niet sarcastisch.

- Tot -45% price decline in 2024, prijzen begin Q1 nog op hetzelfde niveau. Hameren erop dat ze 0 impact hebben op pricing. Focussen op execution, uitbreiden klantenbestand, integratie USA Refrigerants. Blijven overtuigd van long term trend.
- Zorgen dat upstream inventory trager daalt dan verwacht, dus supply/demand imbalance (thesis voor stijgende prijzen) duurt langer dan eerder voorzien.
- Afhankelijk van wetgeving. Zetten in op overtuigen van klanten van hun value proposition. Veel bedrijven 'venten' hun koelmiddelen tot op vandaag.
- Blijven actief zoeken naar strategische overnames.

Comparables 2023-2024 zijn afschuwelijk, maar dus bijna volledig gedreven door price pressure. Dat weten we al maanden, en de situatie is onveranderd.
Ze hebben vorig jaar een overname gedaan, $8m buybacks uitgevoerd en tegelijk de balans significant verbeterd. Ik snap dit echt niet.

Ook nog vermelden dat er obviously seasonality is. Tijdens de winter is er weinig vraag naar koeling. Ze geven zelf ook aan dat ze richting Q1 reporting (mei) een beter zicht gaan hebben op komend koelseizoen. Onderliggend in 2024 ook gewoon deftige groeitrend in cooling demand. Grootste factor zal toch de prijsevolutie van HFC zijn.
Weinig interesse in HDSN.
Momenteel blijf ik ook totaal weg van Amerikaanse bedrijven (geen enkele in pf).

Volgens Saxo is mijn dag resultaat momenteel + 299892,37 %

Balta ook +20% op "uitstekende" cijfers, goed genoeg om het verlies tot 92% te brengen ... positie is nu 235 € waard.

Laatst bewerkt:
Als ik al mijn early sells en niet-gevolgde gedachten moet bijhouden dan word ik depressief denk ik. Beleggen is goede therapie om los te laten. :unsure:

Terug
Bovenaan