Misterblort
Well-known member
Gisterenmiddag aan 5.2 eutelsat gekocht en om 17u20 terug verkocht aan 8.8 oOEutelsat Communications, een mogelijk Europees alternatief voor Starlink is +500% gegaan deze week. Late to the party dus.
Maar ze hangen van SpaceX af om hun producten in de lucht te krijgen... Maar wie krijgt ze straks in de lucht wanneer we Musk collectief afschudden of niet meer afhankelijk willen zijn?
SAFRAN - Buyback programma gestart, normaliter winstgevend vanaf 2026, als ze guidance hitten is dit een bingo
Airbus (eerder al eens aangehaald en sowieso goede positie gezien het gefaal van Boeing)
Samen hebben ze een JV, ArianeGroup, die de Ariane 6 in stelling proberen te brengen. Die 800 miljard die we in defensie willen pompen zal mogelijks ook wel in die richting moeten gaan aangezien USA zich strategisch als een vijand begint te gedragen.
Zelfs al maken we straks weer vriendjes met Trump, het signaal is gegeven. Europa moet zich minstens een beetje losrukken.
Rolls Royce heeft volgens mij ook nog wel wat ademruimte, los van een big defence spending of niet.
Meanwhile verder, met betrekking tot mijn eyeballen van Intel : https://www.techspot.com/news/107023-trump-calls-end-chips-act-redirect-funds-national.html
Er valt echt geen touw aan vast te knopen.
Had er iets van gelezen en dacht, daar zit nog marge op. Maar tegen 8 dacht ik ok.. Dat kan niet blijven duren.

wat had je dan verwacht in een dalende economie en met lage soda ash prijzen?