Kleine Beursfeiten

Is er zo een etf? En eentje specifief voor Duitse militaire bedrijven?

Duitsland was maar een voorbeeld, hetzelfde kan evengoed voor Frankrijk, UK ... wie weet besteld Europa wel massaal in de VS nadat Trump importtarieven van 200% invoert of gaat dreigen alle samenwerking met Europa stop te zetten en in te ruilen voor Rusland.

Ik denk gewoon dat het zeer moeilijk is om in die sector een paar uitgelezen winnaars te kiezen - vandaar het idee: als je erin geloofd - beter de sector kopen.

Verder 0 US dips gekocht en voorlopig ook niet van, de risico's worden er niet kleiner op.

Voor het overige is het moeilijk om niet ultra bullish China consumptiebedrijven te blijven. Xi is de private markt hoe langer hoe meer aan het omarmen en in de beleidslijnen is al lang duidelijk dat boosten van consumptie prio 1 zal blijven, enige uitweg voor hen om uit de spiraal van deflatie/belachelijk hoge local debt te geraken. Gisteren duidelijk geworden dat het geen holle woorden zijn. Premarket is die reactie best matig

Duitsland dat schuldenplafond laat varen en 500B equivalent van fiscale stimulus gaat doen?

Dat is pas nieuws...

Laatst bewerkt:
Aandelen als ADM en FMC houden momenteel wel goed stand. Goed om ook zulke aandelen in een gevarieerd PF te hebben.
FMC doet het ook prima. Rond 45$ denk ik winst te nemen.
FMC CEO heeft voor $1.9M aandelen gekocht. Dit brengt z'n totale positie op ongeveer $10.7M
Toch een teken(tje) van vertrouwen.
Ik reken erop dat we snel rond $40+ noteren, dan gaan mijn calls eruit.

---

@FernandoFreecashflow
Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuw paar schoenen 🤪

Laatst bewerkt:
FMC CEO heeft voor $1.9M aandelen gekocht. Dit brengt z'n totale positie op ongeveer $10.7M
Toch een teken(tje) van vertrouwen.
Ik reken erop dat we snel rond $40+ noteren, dan gaan mijn calls eruit.
Indien het naar +/-45$ gaat, zou het terug 50% van zijn daling hersteld hebben. Een herstel van 50-61,8% is vrij veel voorkomend. Daarom dat ik mik op +/-45$.

Eutelsat Communications, een mogelijk Europees alternatief voor Starlink is +500% gegaan deze week. Late to the party dus.

Maar ze hangen van SpaceX af om hun producten in de lucht te krijgen... Maar wie krijgt ze straks in de lucht wanneer we Musk collectief afschudden of niet meer afhankelijk willen zijn?

SAFRAN - Buyback programma gestart, normaliter winstgevend vanaf 2026, als ze guidance hitten is dit een bingo
Airbus (eerder al eens aangehaald en sowieso goede positie gezien het gefaal van Boeing)

Samen hebben ze een JV, ArianeGroup, die de Ariane 6 in stelling proberen te brengen. Die 800 miljard die we in defensie willen pompen zal mogelijks ook wel in die richting moeten gaan aangezien USA zich strategisch als een vijand begint te gedragen.

Zelfs al maken we straks weer vriendjes met Trump, het signaal is gegeven. Europa moet zich minstens een beetje losrukken.

Rolls Royce heeft volgens mij ook nog wel wat ademruimte, los van een big defence spending of niet.

Meanwhile verder, met betrekking tot mijn eyeballen van Intel : https://www.techspot.com/news/107023-trump-calls-end-chips-act-redirect-funds-national.html

Er valt echt geen touw aan vast te knopen.

Laatst bewerkt:
Koop toch gewoon individuele bedrijven i.p.v. die thematische shitty Europese ETF's met veel te veel afval in.
Dat is natuurlijk wel heel de opzet van een ETF.
Niet alleen maar de high performers en potentieel de biggest losers kopen. Maar ook spreiden met minder grote vissen om zo uw risico wat te spreiden.

Je zegt dus gewoon koop geen ETF’s.

Guidance Solvay is meh. Dividend is veilig, maar market cap nu 10x 2025 FCF en 1,5x leverage ratio. Ik gooi de handdoek en ga het elders steken in dingen die goedkoper zijn.
*alles verkocht aan €31,05
Rare Fernando L

Laatst bewerkt:
VTS (vitesse energy) staat precies weer wat aan de lagere kant? Mss nog eens positie in nemen

Dat is natuurlijk wel heel de opzet van een ETF.
Niet alleen maar de high performers en potentieel de biggest losers kopen. Maar ook spreiden met minder grote vissen om zo uw risico wat te spreiden.

Je zegt dus gewoon koop geen ETF’s.
Ik zeg koop geen thematische ETF's. Da's iets anders als ETFs die een index tracken.

Terug
Bovenaan