Kleine Beursfeiten

Als ik zie hoeveel mensen nu al zitten te zweten na een daling (vs ATH) van 6-7%, dan voorspelt dat weinig goeds.
Een echte crash zoals in 2008 zouden de meeste (jonge) beleggers mentaal niet overleven denk ik. Dan ga je een hele generatie ETF 'hangmatbeleggers' zien rushen naar de exit denk ik.
Ik wil het wel eens meemaken. Het gaat een goede test zijn om op relatief jonge leeftijd eens zo'n grote crash mee te maken en te zien hoe je er op reageert.

Ik wil het wel eens meemaken. Het gaat een goede test zijn om op relatief jonge leeftijd eens zo'n grote crash mee te maken en te zien hoe je er op reageert.
Elke crash die ik al heb meegemaakt : double down op uw meest trusted investments en een jaar/twee jaar later hebt ge de raket genomen.

Maar tot alles weer groen wordt hebt ge natuurlijk vooral het gevoel "wat als ik nu alles verkocht had on/before the way down".

Aandelen als ADM en FMC houden momenteel wel goed stand. Goed om ook zulke aandelen in een gevarieerd PF te hebben.

Elke crash die ik al heb meegemaakt : double down op uw meest trusted investments en een jaar/twee jaar later hebt ge de raket genomen.

Maar tot alles weer groen wordt hebt ge natuurlijk vooral het gevoel "wat als ik nu alles verkocht had on/before the way down".
Klopt en deze keer vrij zeker dat je geen 1-2 jaar moet wachten maar eerder 1-2 maand.

Mijn zeer beperkt inzicht in macro economie :)

Ik zie een paar zaken:
- gekrompen M2 money supply die ondertussen terug aan het stijgen is.
- extreme fear op de fear/greed meter --> duurt nooit lang.
- overreactie op consumentensterke
- U.S. die rates naar beneden willen
- Dat tarrif gedoe dat vooral haantjes gedrag is, Trump wilt geen tarrifs, die wilt deals maken en de beurs omhoog krijgen voor zijn ego.

Een correctie van deze grootte orde zien we trouwens vaker, kijk bijvoorbeeld naar begin augustus vorig jaar.

Bij opening vandaag wat OXY calls genomen daar dit iets te belachelijk begon te worden. Klein percentage portefeuille (5%). Had liever puts geschreven maar daar ik er al lopen had op Googl en maxed out, kon ik niet meer bijschrijven.

Aan liquiditeit is er geen gebrek. M2 is daarvoor lang niet de enige maatstaf. In de TGA zit nog ongeveer $600 miljard. Er zijn ook nog steeds massa's buybacks lopende en de credit spreads zijn historisch nog steeds heel laag. Fiscale stimuli en nog steeds krappe jobmarkt bij de top 20% maken ook dat de passieve investment flows grotendeels op peil blijven. Dus ik verwacht dat de 'buy the dip' brigade en het PPT binnenkort wel weer zullen opduiken.

Hun earnings zullen wel stijgen hoor :)
Mijn zeer beperkt inzicht in macro economie :)

Ik zie een paar zaken:
- gekrompen M2 money supply die ondertussen terug aan het stijgen is.
- extreme fear op de fear/greed meter --> duurt nooit lang.
- overreactie op consumentensterke
- U.S. die rates naar beneden willen
- Dat tarrif gedoe dat vooral haantjes gedrag is, Trump wilt geen tarrifs, die wilt deals maken en de beurs omhoog krijgen voor zijn ego.

Een correctie van deze grootte orde zien we trouwens vaker, kijk bijvoorbeeld naar begin augustus vorig jaar.
Gij hebt toch net serieus rozen bril op moet ik zeggen..

Pff ik hoor al jaren bears roepen dat er recessie komt en dat de top bereikt is... En elk jaar gaan we hoger. Ik merk gewoon dat het pessimisme en optimisme op de beurs vaak overdreven is. Dus in pessimistische tijden ben ik optimistisch, in optimistische tijden ben ik pessimistisch.

Of ik gok maar wat... In die context: MGM gekocht. 😎

Dergelijke krantenkoppen doen mij altijd denken aan ons begrotingstekort van 20 miljard :oi22:

Tot 3.400 miljard dollar aan beurswinst weg​

Beurzen stonden dinsdag wereldwijd onder druk door de obsessie van de Amerikaanse president Donald Trump met importheffingen. Bij de daling van dinsdag sneuvelde een symbool: alle winst die de populaire Amerikaanse beursindex S&P 500 had opgestapeld dankzij de verkiezingsoverwinning van Trump is weg: zo’n 3.400 miljard dollar.

Wellicht nogal aan de late kant maar welke defensie aandelen hebben nog het meest opwaarts potentieel?
Denk dat het zeer lastig is daarin te gaan filteren, los van het opwaarts potentieel mss een ETF of een korf - als Duitsland massaal gaat investeren zullen die in de eerste plaats toch hun eigen bedrijven aanspreken - zeker met de economische malaise die er nu heerst. Mocht ik Duitsland zijn - rekening houdend met hun sterke industrie, ik zou me vastbijten in die investeringen in defensie als een tijger.

Ik las gisteren dat Noorwegen misschien hun gigantische portefeuille fonds gingen gebruiken? Die zullen dan ook wel in eigen defensie bedrijven willen investeren vermoed ik?

Iemand die Noorse beursgenoteerde defensie bedrijven kent? :p

Denk dat het zeer lastig is daarin te gaan filteren, los van het opwaarts potentieel mss een ETF of een korf - als Duitsland massaal gaat investeren zullen die in de eerste plaats toch hun eigen bedrijven aanspreken - zeker met de economische malaise die er nu heerst. Mocht ik Duitsland zijn - rekening houdend met hun sterke industrie, ik zou me vastbijten in die investeringen in defensie als een tijger.
Is er zo een etf? En eentje specifief voor Duitse militaire bedrijven?

Terug
Bovenaan