Kleine Beursfeiten

en wie is de schuldige? (van aandelen bedoel ik dan hé)
Insert Taylor Swift: “ITS ME, IM THE PROBLEM”

Normaal ben ik indexman maar de laatste paar weken had ik omwille van wat shit op mijn werk zin om snel rijk te worden en ben ik van het padje afgeweken. Ik werk in finance, ik ben de laatste jaren godganse dagen bezig met P&L’s en balansen en interne strategie dus ik had goesting om ook wat rapporten te lezen en wat stonks te kopen want als grote penisman @FernandoFreecashflow het kan kan ik het toch ook?
  • RDDT: hier heb ik eigenlijk geen analyses op gedaan, gewoon “genius website, kan niet verkeerd lopen”, verkocht bij -7%;
  • NBIS: financials waren kut maar goed, ik had geen geduld (zie hierboven: get rich quick) en ik heb hier meteen ook een call optie voor gekocht. Een paar dagen later stond dat op -97%, dat was ook een unieke ervaring; weliswaar blij om die les met een beperkt bedrag geleerd te hebben;
  • Ik weet niet meer vanbuiten wat ik nog allemaal gekocht en verkocht heb maar behalve de twee yolo’s hierboven was het grootste pijnpunt vooral de transactiekosten die mij in totaliteit toch ook wat geld gekost hebben.
Het was niet allemaal slecht, TEM was een leuk +40% gokje maar was puur op basis van @Racing_Genk en heb ik zelf geen breinactiviteit voor gebruikt; META was en is een topbedrijf, vind ik nog altijd, maar ik had er geen zin meer in toen het begon te dalen. Verkoop van META was tevens ook mijn laatste verkoop, ik ben terug 100% indexman geworden.

Geleerde lessen:
  1. Als ik zin heb om snel rijk te worden moet ik beseffen dat dat een vluchtfantasie is en zoeken wat de achterliggende reden is (nu getriggerd door wat stress op mijn werk) ipv geld te vergokken op de beurs middels een vals gevoel van competentie;
  2. Bij individuele aandelen ben ik er te veel mee bezig, het pakt te veel van mijn breinruimte in, indexman past beter bij mijn karakter en ben ik ook veel geruster in;
  3. Transactiekosten doen mij dood.
Maar goed, ik sta nu YTD op -1% ofzo terwijl de S&P premarket staat op +1.72%? De schade is al bij al zeer beperkt.

• NBIS: financials waren kut maar goed, ik had geen geduld (zie hierboven: get rich quick) en ik heb hier meteen ook een call optie voor gekocht. Een paar dagen later stond dat op -97%, dat was ook een unieke ervaring; weliswaar blij om die les met een beperkt bedrag geleerd te hebben;

Van index hangmatbeleggen naar leveraged derivaten op een high beta CAPEX heavy non profitable bedrijf dat net 85% is gestegen op 3 weken tijd met overbought RSI. Tja, dan gaat het mis hé.

Woensdag earnings Nvidia, als die goed zijn koop je een paar normale NBIS aandelen en dan heb je wel een goeie R:R, weliswaar zowel high in risk als reward...

Van index hangmatbeleggen naar leveraged derivaten op een high beta CAPEX heavy non profitable bedrijf dat net 85% is gestegen op 3 weken tijd met overbought RSI. Tja, dan gaat het mis hé.

Woensdag earnings Nvidia, als die goed zijn koop je een paar normale NBIS aandelen en dan heb je wel een goeie R:R, weliswaar zowel high in risk als reward...
Merci voor de tip maar de NBIS aandelen mag je zelf kopen 🤣

Das geen kooptip, maar als je wil YOLO tankeren doe het dan op een geschikt moment
Geschikt moment zoals RXST volgens mij vandaag. Strategie kan zijn: startpositie vandaag, bij grote stijging komende periode (naar 42-45$?) verkopen. Indien het morgen of binnenkort toch zou doorzakken, positie verdubbelen indien grote dip. Zelf vermoed ik dat het omhoog gaat (alvast niet de maand sluit onder 27,5$).
Disclaimer: Do your own due diligence.

Geschikt moment zoals RXST volgens mij vandaag. Strategie kan zijn: startpositie vandaag, bij grote stijging komende periode (naar 42-45$?) verkopen. Indien het morgen of binnenkort toch zou doorzakken, positie verdubbelen indien grote dip. Zelf vermoed ik dat het omhoog gaat (alvast niet de maand sluit onder 27,5$).
Disclaimer: Do your own due diligence.
Verwacht persoonlijk geen grote post-earnings bewegingen in RXST aangezien ze zowel FY24 revenue als FY25 guidance voor revenue & operating expenses in januari reeds hebben gecommuniceerd. Tenzij ze daar nog iets aan zouden veranderen natuurlijk.

EVS is sinds vorige week echt goed bezig novo nordisk is zich ook aan het herstellen precies. Looking good
Ja toch blij dat ik EVS heb bijgehouden. Toch lang quasi sideways action gezien maar ik had een beetje een verkeerd beeld van wanneer de grote evenementen in de prijs worden ingecalculeerd. Ze blijven wel een bedrijf dat normaliter makkelijk moet kunnen scalen.

Verwacht persoonlijk geen grote post-earnings bewegingen in RXST aangezien ze zowel FY24 revenue als FY25 guidance voor revenue & operating expenses in januari reeds hebben gecommuniceerd. Tenzij ze daar nog iets aan zouden veranderen natuurlijk.
Zou goed kunnen. Mogelijk dat komende weken of maand(en) dan een andere mededeling voor de grote beweging zal zorgen.

Terug
Bovenaan