Kleine Beursfeiten

Iemand al een deep dive gedaan in EU defence bedrijven? Of al een investment gedaan?
Kans is gigantisch groot dat EU er gigantische bedragen in gaat pompen.
Ben momenteel de sector wat in kaart aan het brengen.
Airbus
Rheinmetall
Thales
Leonardo
Safran
BAE Systems (UK)
...?

Ze zijn natuurlijk al fel opgelopen, maar dit is imo maar een begin. Alle plannen van de EU moeten nog aangekondigd worden.

Is er misschien een Europese defense ETF?

Vergeet de Scandinavische spelers niet: Kongsberg Gruppen, Saab of misschien zelfs een nichespeler als Norbit (onderwaterbeveiliging).

Rheinmetall is voor mij zowat het NVIDIA van de Europese defensiebedrijven: ondanks de hoge waardering is iedere correctie tot nu toe een koopkans gebleken.

Iemand al een deep dive gedaan in EU defence bedrijven? Of al een investment gedaan?
Kans is gigantisch groot dat EU er gigantische bedragen in gaat pompen.
Airbus
Rheinmetall
Thales
Leonardo
Safran
BAE Systems (UK)
...?

Ze zijn natuurlijk al fel opgelopen, maar dit is imo maar een begin. Alle plannen van de EU moeten nog aangekondigd worden.

Is er misschien een Europese defense ETF?
Had dat al een dikke maand (of twee) +- geleden gedaan. Akkoord oekraine en rusland is nog ver weg en de dreiging van Rusland + protectionisme Amerika blijven…

Ik heb BAE, Leonardo en Theon.
Ik had ook graag rheinmetal gehad maar dat is echt overdreven gepompt.
Ik ga ook Thyssenkrup kopen, reden is tweedelig. Ze maken (duik)boten maar zijn ook hebben ook staalproductie wat voor alles nodig is..

Laatst bewerkt:
Whoppa! Gassy groter dan @FernandoFreecashflow
Glazen bol Gassy strikes again! Overnamebod van Prosus hier reeds op voorhand aangekondigd, half jaar geleden deze grote stijging al voorspeld 🥳🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Ga je ze bijhouden tot eind van het jaar als het is afgerond of vroeger verkopen met een discount? Telkens met een overname wel een dilemma natuurlijk -> hoeveel % wil je afgeven om je geld nu al te hebben?

Risico op niet doorgaan lijkt me laag aangezien CEO zelf instemt en RVB ook, hogere bieding van Uber/Doordash niet echt likely?

Ga je ze bijhouden tot eind van het jaar als het is afgerond of vroeger verkopen met een discount? Telkens met een overname wel een dilemma natuurlijk -> hoeveel % wil je afgeven om je geld nu al te hebben?

Risico op niet doorgaan lijkt me laag aangezien CEO zelf instemt en RVB ook, hogere bieding van Uber/Doordash niet echt likely?
Denk nu de helft verkopen. Kga effe de alternatieven bekijken. Als ik het vrijgekomen geld in een ander ondergewaardeerd aandeel kan stoppen, mss alles verkopen.
EDIT: alles verkocht. Op zoek naar nieuwe opportuniteit met goede risk/reward verhouding.

Laatst bewerkt:
Als RXST bij opening ok is betreft prijs, verdubbel ik het misschien.
Waarom? Negatieve fcf, marktwaarde 1B en hun business model: RxSight, Inc., a commercial-stage medical device company, engages in the research and development, manufacture, and sale of light adjustable intraocular lenses (LAL) used in cataract surgery in the United States and internationally.

Stevig gokje.

De rit naar 25€ is voor TKWY nog mogelijk. Is uiteindelijk mijn voorspelde waarde, maar Gassy neemt het zekere voor het onzekere. Je kunt altijd opnieuw proberen 😬.
Wat is je case bij RXST om te verdubbelen?

De rit naar 25€ is voor TKWY nog mogelijk. Is uiteindelijk mijn voorspelde waarde, maar Gassy neemt het zekere voor het onzekere. Je kunt altijd opnieuw proberen 😬.
Bij Deaandeelhouder.nl vinden ze dit een waardeloos bod, hoog in de 20 correcter en verwachten ze een hogere bieding van Doordash.

Voor wat het waard is...

Terug
Bovenaan